Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ulltøy: billig vs dyrt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 19:48   #21
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Vi har bare ull/bomull fra Cubus, har brukt det i 2 år nå. Jeg er veldig fornøyd med det og synes det har holdt seg utrolig bra.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:19   #22
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Vi har også noen bodyer i ull/bomull fra Cubus. De har holdt seg bra, men litt skjeive i fasongen har de blitt.
Tom og Trine har vi også prøvd når Ener'n var mindre, og synes det funket fint. Jeg kjøpte med noen plagg fra Wearhouse i dag (Glade barn), og vasket det i maskinen nå i kveld. Er spent på hvordan det føles når det er tørt.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:26   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Jeg har kjøpt sånn ullundertøy fra Janus, med sånn "halv hals". Og enda så fungerer de iallefall bra?!

Så har jeg kjøpt en annen type på en annen butikk, litt tykkere ull, og litt dyrere. Og de fungerer også bra. Alt er Janus.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:33   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Jeg har kjøpt Tom og Trine, bestilt det i dag og håper det holder mål. Har to barn og ikke allverdens økonomi.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:40   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Det aller, aller beste er GullUll, syns jeg. Men det er vel enda dyrere enn Nøstbarn (som jeg ikke var fornøyd med).
Troll er ikke så dyrt, og bra. Janus er helt greit det også, og har holdt seg bra. Trøyer og stillongs vel å merke, strømpebuksene ble fryktelig nuppete.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:46   #26
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Vi er kjempefornøyd med Tom og Trine, sammen med Janus.
Hadde en body fra Nøstebarn men den ble ødelagt i vask selv om jeg vasket som anvisningen.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:50   #27
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Tom og trine fungerer greit. H&M holder gjennom sesongen og holder ungene varme. Ulvang er varmt, men har verdens teiteste passform, spseilet trøya. Stilongsen holder til flere unger.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:53   #28
Monteiro
Fullverdig medlem
 
Monteiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 30
Monteiro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Hadde fra nøstebarn, cubus, hm og exit ifjor. Nøstebarn var det jeg likte minst.
Likte cubus sitt best. Nå har sambo vært og kjøpt fra exit da, så da blir det vel exit og cubus i år.

Monteiro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:25   #29
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Jeg kjøpte noen stilongser og trøyer i ull på matbutikken i høst.
Hvordan kvaliete er og hvordan de vil holde passformen harjeg ikke peiling på enda. Men de kostet 10,- pr del så jeg bare måtte kjøpe det.

Har to knallgrønne ullstilongser til elstemann som er Janus. Litt slafsete har de blitt, men like mye. Selv om de har blitt vasket på både 40 og 60 grader og ikke på eget ullprogram.

Når de to eldste var små ble vi anbefalt å ikke ha ull nærmest kroppen pga de var eksembarn. Men det har jo etterpå kommet ull med bomull inni. nest ytterst har vi alltid hatt hjemmestrikket ullsett til de mens de var små.
Nå klager de bare på at det klør..
Ikke minsten enda da, som gikk med ulltrøye fra Cubus i dag. Men det tror ejg er av den typen med bomull inni.
Litt liten er den også, men jeg har ikke hjerte til å fjerne den fra skapet. ER jo bre litt kort i armene jo, og halvarmer er jo helt greit nå ....

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.

Sist redigert av Mams : 20-10-06 kl 09:53.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:29   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Vi har bare ull/bomull fra Cubus, har brukt det i 2 år nå. Jeg er veldig fornøyd med det og synes det har holdt seg utrolig bra.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:33   #31
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Vi har frem til i fjor bare brukt Janus og vært fornøyd med det.

Men i fjor så begynte poden å slite hull på knærne etter kort bruk, og da viste cubus sitt (med ull og bomull) å være litt mer slitesterkt, så nå har vi kjøpt bare den i stilongs i år. I ullgensere liker jeg fortsatt Janus sin best.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:48   #32
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Vi hadde Janus-bodyer (med halv hals) i fjor og var godt fornøyd. Synes både ullen og passformen holdt seg fint.
I går kjøpte jeg samme fasong, men ny type med 80 % ull og 20 % silke, på Bogerud. Der handlet jeg også Safa ullstrømpebukser som jeg synes var knallbra i fjor; kjempesøte med små katter på baken og beina.
I tillegg skal vi teste ut Janus' Prinseull i hel dress, lue og votter. Synes også Cubus sine ull/bomull er greie kjøp

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:49   #33
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Jeg skjønner ikke hvorfor ull/bomull-varianten er så populær. Mye av vitsen med ullundertøy forsvinner jo hvis man har bomull innerst mot huden.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:53   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor ull/bomull-varianten er så populær. Mye av vitsen med ullundertøy forsvinner jo hvis man har bomull innerst mot huden.

Skjønner du ikke det? Hvis man har barn som ikke tåler ull rett mot huden, så er ull med bomull på innsiden et meget godt alternativ, og langt mere funksjonelt enn ren bomull. Ikke like effektfullt som ren ull, men får man ikke det beste så tar man det neste, ikke sant?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:56   #35
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Vi hadde noe tom og trine og noe janus i fjor.
Tom og trine var utrolig trang i halsen syns jeg.

I år kjøper vi nok ikke det dyreste. Hin dagen hadde hun på seg en helt ny ullstrømpebukse. Også bæsjet hun den ut
Siden det sikkert skjer mer i vinter orker ikke jeg å kjøpe det dyreste.
Ellers syns jeg både janus og cubus sitt er godt. (den lille erfaringen jeg har med ull)
Nøstebarn har ikke vi prøvd, men svigermor ville kjøpe ullpysj fra nøstebarn til snuppa. Det sier vi jo ikke nei takk til

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:59   #36
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Skjønner du ikke det? Hvis man har barn som ikke tåler ull rett mot huden, så er ull med bomull på innsiden et meget godt alternativ, og langt mere funksjonelt enn ren bomull. Ikke like effektfullt som ren ull, men får man ikke det beste så tar man det neste, ikke sant?

Jo, jeg skjønner det når det gjelder atopikere, men er det så mange av dem som denne tråden kan tyde på?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:01   #37
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor ull/bomull-varianten er så populær. Mye av vitsen med ullundertøy forsvinner jo hvis man har bomull innerst mot huden.

Iflg. Nøstebarn så har ulla tilnærmet den samme effekten så lenge det er 70 % eller mer ull i klærne.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:03   #38
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Kjøper en del på Nøstebarn, en vi er også veldig fornøyd med regnbueull fra Janus.
Til snuppa har jeg i tillegg kjøpt bodyer og pysj fra Ull-rik.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 20-10-06 kl 09:10.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:06   #39
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

De største jentene bruker Tom og Trine ulltøy og litt fra Janus. Var i alle fall veldig fornøyd med begge deler i fjor. Tynt, mykt og godt. Har ikke opplevd noen dårlig kvalitet på det jeg har.

Lillemann her i huset har fått ny garderobe fra Nøstebarn i høst. Må allikevel kjøpe omtrent alt nytt (lite som kan arves fra jentene), og har da funnet ut at jeg like gjerne kan kjøpe 3 sett fra Nøstebarn å bruke på dagtid, samt et par ullpysjer istedenfor å kjøpe masse andre klær hele tiden ettersom han vokser. Nøstebarn sine klær er helt geniale med det at de vokser med barnet samt vaskes lite (bare luftes). Kunne ha str. 74/80 i body og str. 74 i sparkebukse uten fot til en som bruker str. 62 i klær nå uten at det virker alt for stort. Regner med at det passer hele vinteren.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 08:38   #40
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Iflg. Nøstebarn så har ulla tilnærmet den samme effekten så lenge det er 70 % eller mer ull i klærne.

Hvis det er blandet, ja. Men hvis det er et lag av ren bomull innerst mot huden, vil dette laget bli fuktig av svette, og våt bomull er ikke særlig varmt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no