Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ulltøy: billig vs dyrt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-06, 13:43   #61
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Lillegutt har stort hode og vi er veldig klar over problemet med tranghalsede klær

Enda en likhet, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:45   #62
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Enda en likhet, ja.

Ja, den høye pannen er jo en av de tingene som gjør guttene våre så snarlike.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 14:38   #63
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Nøstebarn er ikke jeg fornøyd med, jeg synes det blir veldig slarkete. Og hull med en gang. Har kjøpt litt Iris og Janus, og det virker helt OK.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 15:24   #64
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg avskyr i hvert fall Nøstebarn! Det skulle jo vært straff for å selge ullsokker som ikke tåler svette uten å tove!

Men de gjør da oppmerksom på at de kan tove? Jeg fikk iallefall beskjed om det. Vi forsøkte likevel, og de tovet veldig. Det er det eneste produktet fra Nøstebarn jeg ikke har vært veldig fornøyd med.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 15:35   #65
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Har mest HM og Cubus. Syntes det er mest forskjell på ulltøyet..sånn hvordan de holder fasongen etter vask. Og jeg har vært fornøyd med disse merkene. Hatt en del fra Fru Lyng før og ikke merket så stor forskjell.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 16:28   #66
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Jeg er aller mest fornøyd med ulltøyet fra Ull-rik, spesielt til de helt små barna. Det er passelig tykt, og holder fasongen utrolig bra.

Har også en del fra Janus, Devold og Safa som vi har vær veldig fornøyde med. Har nettopp fått et sett fra Safa som var ull-og silkeblanding. Kjentes veldig deilig ut.

Jeg har heller ikke vært veldig fornøyd med tøyet fra Tom og Trine. Synes det blir fort slitt, revner i sømmer og er trange i halsen.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 18:51   #67
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Opprinnelig lagt inn av juzzy, her.

Jeg skal definitivt ikke kjøpe Tom og Trine, siden flere sier de er trange i halsen! Noen som har gode tips til ullundertøy som ikke er trange eller har knapping i halsen?

Jeg kjøpte en type Janus på Tekstilfunn..
De hadde sånn "halvhals".. og de synes jeg er glimrende. De har de i rødt, lyst eller blått.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:58   #68
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Jeg er veldig fornøyd med Tom & Trine det holder fasongen veldig bra, og det er nå 3 sesongen vi bruker det.. har noen i janus og men de er for store, endel tykkere og har høy hals så vi bruker bare de dersom det er ekstra kaldt..

jeg har sikkert hatt 40 ullbodyer fra T&T og kanskje 2-3 har raknet.. men de har ikke raknet før de er på andre sesongen og små..

Synse og de holder seg utrolig bra i vask..

Vasker de på 40 grader i milo så i tørketrommel....

Synes det fra wearhouse er bra.. men catch rakna lett.

HM har jeg ikke prøvd for mor var veldig missfornøyd med det..

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 00:06   #69
juzzy
Wannabe
 
juzzy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 126
juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg kjøpte en type Janus på Tekstilfunn..
De hadde sånn "halvhals".. og de synes jeg er glimrende. De har de i rødt, lyst eller blått.

Jeg har sett på de og synes de virka veldig bra!

__________________
Prinsessa 2000 Prinsen 2005
juzzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 20:25   #70
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Janus og Joha er mine favoritter. Veldig mykt og holdbart for en grei penge. Det eneste er at storebror på snart 5 år får veldig fort hull i strømpebuksene fra Janus. De rakner i sømmen, men til lillesøster holder de foreløpig veldig bra. Hun sliter nok ikke like mye på tøyet enda.

Har også grei erfaring med Tom og Trine, ulltøyet derfra har holdt seg fint, men det er ikke fullt så mykt.

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 12:43   #71
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Tenkte jeg skulle få tips her, siden jeg ikke har så mye erfaring. Men her er det tydeligvis svært mange meninger om ull-tøy, så er fortsatt i villrede om jeg gjør riktige kjøp.

Har så langt kjøpt endel fra Cubus. Den ull/bomull-varianten synes jeg kjennes behagelig ut. Har litt ull-angst fra barndommen, derfor har jeg valgt dette (men vet at kvaliteten i dag sannsynligivs er bedre enn på 70-tallet). Lillegutt blir aldri klam i dette.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 13:32   #72
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Jentene har to sett hver med genser og longs fra Janus - det ble brukt masse i fjor vinter og holder nok til langt utpå vinteren i år også .

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 23:12   #73
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ulltøy: billig vs dyrt

Vi har brukt masse forskjellig ullmerker. Mest fornøyd med Tom & Trine, for her holder det seg i vask og vi er nå på bodyer som lillegutt har arvet fra tulla. De er fortsatt myke og gode, revner ikke og blir ikke huller i. Janus sitt er vi også tålelig fornøyde med. Det samme med Safa sitt. Et annet ullmerke vi er utrolig fornøyde med er Krokofanten. Masse fint og holder seg bra. Nøstebarn toves, ja. Har ikke prøvd bodyene. Men vi er fornøyde med garnet fra Nøstebarn, så her brukes det hjemmestrikket med garn fra Nøstebarn. Ellers er jeg ikke fornøyd med det fra Cubus. Det krymper og jeg synes størrelsene er rare. Mine barne er smale, men ullklærne fra Cubus er smalere og blir trange, men større størrelser blir for lange.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 00:36   #74
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Ulltøy: billig vs dyrt

Janus på nett; www.krabaten.no
Der har jeg kjøpt janus ulltøyet i år, bodyer med crew (liten hals), og noen med blondearmer, lekre er de. Ikke trange over hodet. Og strømpiser.
Jeg er fornøyd med janus, ull-rik og nøstebarn.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no