Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En artikkel til ettertanke ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-10, 20:22   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Han prøvde å drikke for å få venner.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 20:25   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Det var jo tydeligvis ingen i det "offentlige" som hadde ansvar for han heller?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 21:00   #43
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Trist og gripende historie.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 22:15   #44
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Leste artikkelen på lørdag, den var godt skrevet og gripende, særlig fordi han antakelig var psykisk utviklingshemmet og dermed falt utenfor det meste, både skole, jobb og sosiale relasjoner. Ellers er jeg enig med smilefjes i at det finnes mennesker som rett og slett dør ute noen rundt seg, fordi de av ulike årsaker (som man gjerne kan forstå) har oppført seg på en slik måte at ikke engang familien klarer mer. Dessverre.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:14   #45
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Det blir nettmøte med journalisten i dag kl. 14. Jeg synes mange av dere har hatt interessante innspill til (publiseringen av) denne artikkelen, innspill som kunne vært stilt i nettmøtet.

Selv dras jeg mellom leseopplevelsen, historien og varheten i artikkelen på den ene siden, og tanker rundt viktigheten/riktigheten av å publisere slikt på den andre siden.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:17   #46
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Ja, jeg ser dilemmaet om å publisere noe sånt i forhold til hva avdøde ville ønsket, men samtidig ble jeg utrolig rørt, trist og tankefull av artikkelen, som jeg synes var godt skrevet. Det er absolutt en påminnelse om at det faktisk finnes så ensomme mennesker i verden.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:21   #47
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Trist og tankevekkende artikkel. Jeg leste den i dag morges.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:27   #48
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Jeg leste artikkelen igår, etter at linken ble lagt ut her.

Det som jeg har tenkt mest på er det at søsteren avviste ham da han kom på døra, fordi hun ikke ville at barna skulle ha en onkel som de var redd.

Fordi jeg fikk ikke inntrykk av at han var spesielt voldelig eller skremmende ellers i artikkelen lurer jeg på hvorfor hun trodde barna ville vært redd ham.

Det at han da aldri kom tilbake synes jeg er ufattelig trist, avvist av sin egen søster. Tenker også på moren hans og hvordan hun hadde det ift. tanker om hvordan han ville få det når hun var borte. Sånn som jeg forsto det så bodde han sammen med henne fram til 1994 når hun døde og det var etter det at han ble helt alene.

Hvorfor tok hun ikke kontakt med kommunen for å sørge for at han kanskje hadde noe å gjøre eller noe å drive med? Disse spørsmålene var det som ble vekket hos meg.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:40   #49
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Det var en gripende historie, men jeg tenker at det er direkte ufint å brette ut livet hans, og jeg ser at han nå har fått en gruppe på facebook, Til minne om.... Det gjør meg trist at folk plutselig skal bry seg nå, det blir helt feil i mitt hode.

Kanskje de kunnet skrevet historien mer anonymt om de vil nå frem med et budskap om å hjelpe ensomme mennesker? Kan man fokusere på de ensomme som lever nå?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:59   #50
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Det som jeg har tenkt mest på er det at søsteren avviste ham da han kom på døra, fordi hun ikke ville at barna skulle ha en onkel som de var redd.

Fordi jeg fikk ikke inntrykk av at han var spesielt voldelig eller skremmende ellers i artikkelen lurer jeg på hvorfor hun trodde barna ville vært redd ham.

Det at han da aldri kom tilbake synes jeg er ufattelig trist, avvist av sin egen søster. Tenker også på moren hans og hvordan hun hadde det ift. tanker om hvordan han ville få det når hun var borte. Sånn som jeg forsto det så bodde han sammen med henne fram til 1994 når hun døde og det var etter det at han ble helt alene.

Hvorfor tok hun ikke kontakt med kommunen for å sørge for at han kanskje hadde noe å gjøre eller noe å drive med? Disse spørsmålene var det som ble vekket hos meg.

Akkurat det tenkte jeg på også. Og så tenkte jeg på at han prøvde å drikke for å få venner. Det var for sørgelig.

Jeg har for øvrig sendt en mail til journalisten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:08   #51
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

og jeg ser at han nå har fått en gruppe på facebook, Til minne om....

Gud, så lei jeg er av disse Facebook-gruppene for alt og alle. De gir åpenbart folk en falsk følelse av at de er edle og hjertevarme. :boikotter FB:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:32   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Gud, så lei jeg er av disse Facebook-gruppene for alt og alle. De gir åpenbart folk en falsk følelse av at de er edle og hjertevarme. :boikotter FB:

Jepp, det er egentlig arvtakeren etter å videresende horrible kjedemail som man ikke engang gadd å sjekke sannhetsgehalten i, fordi man følte at man var et menneske som brydde seg. Disse menneskene som melder seg inn i denne gruppa burde heller smile til naboen sin litt oftere, svare når byoriginalen prøver å slå av en prat og bli litt mer av et medmenneske på ordentlig, ikke på liksom på nett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:35   #53
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jepp, det er egentlig arvtakeren etter å videresende horrible kjedemail som man ikke engang gadd å sjekke sannhetsgehalten i, fordi man følte at man var et menneske som brydde seg. Disse menneskene som melder seg inn i denne gruppa burde heller smile til naboen sin litt oftere, svare når byoriginalen prøver å slå av en prat og bli litt mer av et medmenneske på ordentlig, ikke på liksom på nett.

Det er jeg egentlig helt enig i. Men kanskje det at de melder seg inn i en sånn gruppe minner dem på nettopp dette? At det å minnes denne mannen er et symbol for nettopp det å bry seg om de ensomme rundt en som lever? (Jeg er svært selektiv på hvilke grupper jeg melder meg inn i på FB, så noe sånt ville jeg aldri ha meldt meg inn i)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:37   #54
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jepp, det er egentlig arvtakeren etter å videresende horrible kjedemail som man ikke engang gadd å sjekke sannhetsgehalten i, fordi man følte at man var et menneske som brydde seg. Disse menneskene som melder seg inn i denne gruppa burde heller smile til naboen sin litt oftere, svare når byoriginalen prøver å slå av en prat og bli litt mer av et medmenneske på ordentlig, ikke på liksom på nett.

Enig. Hvorfor har vi skandinaver blitt et folkeslag som ikke gjør slike ting? Jeg oppfatter at det er mye mer av det her i USA. Jeg syns det er så utrolig dumt at vi ikke kan slå av en prat med en ukjent person i Skandinavia. Går det å endre en slik kultur?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:50   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er jeg egentlig helt enig i. Men kanskje det at de melder seg inn i en sånn gruppe minner dem på nettopp dette? At det å minnes denne mannen er et symbol for nettopp det å bry seg om de ensomme rundt en som lever? (Jeg er svært selektiv på hvilke grupper jeg melder meg inn i på FB, så noe sånt ville jeg aldri ha meldt meg inn i)

Uten å ha noe som helst forbehold om det selvsagt, så tror jeg ikke det. Jeg tror de aller fleste føler at de har gjort noe når de videresender et kjedebrev med bønn om å sende en mail til en eller annen mailadresse man ikke har sjekket, eller når de har meldt seg inn i en slik gruppe. Jeg tror de tenker at det skal få andre til å ta ansvar.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:53   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Enig. Hvorfor har vi skandinaver blitt et folkeslag som ikke gjør slike ting? Jeg oppfatter at det er mye mer av det her i USA. Jeg syns det er så utrolig dumt at vi ikke kan slå av en prat med en ukjent person i Skandinavia. Går det å endre en slik kultur?

Jeg vet ikke. Jeg er alltid litt sur når jeg kommer hjem fra USA og blir dyttet vekk foran melkehylla i butikken i stedet for at vedkommende som skal frem sier "unnskyld?" slik at jeg kan flytte meg. Eller at man blir sett på som småsprø om man kommenterer at en fremmed dame har fin kjole, hårfarge eller et nydelig barn. I tillegg er det jo en mye større kultur for charity i USA, og å stille opp for naboen enn det det er her.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 15:03   #57
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vet ikke. Jeg er alltid litt sur når jeg kommer hjem fra USA og blir dyttet vekk foran melkehylla i butikken i stedet for at vedkommende som skal frem sier "unnskyld?" slik at jeg kan flytte meg. Eller at man blir sett på som småsprø om man kommenterer at en fremmed dame har fin kjole, hårfarge eller et nydelig barn. I tillegg er det jo en mye større kultur for charity i USA, og å stille opp for naboen enn det det er her.

Det er jo kulturelle forskjeller i Norge også, jeg merker i hvert fall stor forskjell da jeg flyttet fra Oslo nå og nordover. Folk kommenterer mer, de sier hei og smiler til bussjåføren som sier hei tilbake, når jeg går hjem med sønnen min etter barnehage er det flere ganger hvor folk har sagt hei og en hyggelig kommentar. Jeg er ikke vant til det og skvetter litt, men forskjell er det sannelig.

Jeg tror Oslo må være et av de stedene på jorda hvor man i størst grad er usynlig for andre mennesker. På godt og vondt, man får jo ikke kjeft om man sniker i kø i Oslo heller da, folk ser bare irriterte ut men sier aldri noen ting i motsetning til lenger nord.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 15:33   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En artikkel til ettertanke ...

Ja, jeg vet det er kulturelle forskjeller her også. Akkurat som det er innad i USA. Jeg er jo vant til sørstatene, der er jo folk ekstremt frittalende. Som å juble ut "Aaaww, they're having a baby! That's so cute!" en gang Glittermannen klappet meg på mangen på åpen gate. Jeg var ikke gravid.
Den gangen jeg faktisk var gravid syns jeg det var veldig rørende at enhver person jeg møtte i kassa, i banken, på trikken osv. gratulerte oss med graviditeten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no