Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Snapchat for voksne

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-22, 00:39   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Snapper med nesten ingen, i praksis mest barna og et par venninner. Synes egentlig ikke at snap er av særlig verdi. Følger ingen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 05:00   #22
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Ja, når det er priv story er det en blå kant rundt med en hengelås, Karamell.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 05:22   #23
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Jeg har snap men forstår null niks av det :/

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 06:17   #24
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snapchat for voksne

I praksis snapper jeg kun med familie. Elsker å få snapper av barnebarna, og når jeg passer dem sender jeg gjerne et par til foreldrene. Og så blir det noen av hunden. Det er omtrent alt.

Bruker mest stories på Instagram, har åpen profil og deler litt mer variert der; hund, mat, løping, strikking, turer og litt bøker. Poster innlegg også, men oftest er det stories.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 08:14   #25
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Hva er forskjellen på privatstory og vanlig?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 08:19   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Jeg bruker det mest i kommunikasjon med ungene og kjæresten. Har perifere bekjente der, men sjelden jeg sender eller mottar noe fra dem.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 09:19   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Interessant å høre deres refleksjoner og bruk. Jeg har liksom begynt å føle at jeg «går glipp av noe», ved at jeg forstår at andre har sett hva hverandre driver med på snap, og da folk jeg vet ikke har en veldig nær relasjon. Jeg har alle mulige venner og kjente på facebook så det er DER jeg fanger opp hva folk holder på med. Men det hjelper jo lite hvis de ikke er der.

Jeg syns det blir veldig mye å følge med på. Jeg har heller ikke kommet i gang med privat story, men det er mest fordi jeg jo bare har de jeg er «nærest» på snap.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 09:28   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg skjønner lizzom ikke snap jeg...
Jeg har familie og venner der. Bruker det lite selv da ref. første setning.

Godt vi er flere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 09:45   #29
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva er forskjellen på privatstory og vanlig?

Mener du Instagram? Har man åpen profil så kan alle følge med på deg. Har du privat, så velger du selv hvilke som kan se.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 10:19   #30
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Mener du Instagram? Har man åpen profil så kan alle følge med på deg. Har du privat, så velger du selv hvilke som kan se.

Nei, jeg mente på snap, men det finnes kanskje ikke på snap.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 10:33   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, jeg mente på snap, men det finnes kanskje ikke på snap.

Finnes på snap også, er vel at man bare deler med utvalgte og ikke alle man har på snap.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 10:37   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Men vanlig story på Snap velger jeg selv hvem jeg deler med? Bare en liten del av kontaktene mine på Snap kan se storyen min, uten at den heter privat (såvidt jeg vet).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 10:40   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Jeg sender bare direkte til de jeg vil sende til. Lager så og si aldri story.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 10:49   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men vanlig story på Snap velger jeg selv hvem jeg deler med? Bare en liten del av kontaktene mine på Snap kan se storyen min, uten at den heter privat (såvidt jeg vet).

Ja, men man kan også lage en privat story og samtidig ha den vanlige. Jeg sjekket opp i går, og man kan ha 20 private storyer samtidig! Men jeg føler ikke for å flagge "dette er en priv story", når amylin sier den er merket med blått og hengelås.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 10:58   #35
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Jeg bruker snap masse. Mest med datteren, men har superaktive grupper med tre venninnegjenger for daglige skråblikk, og familie og venner ellers. Sender både bilder og chat, aldri story.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 11:04   #36
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Jeg har allerede valgt ut hvem som ser storyen min av vennene mine, men med priv story kan du sende den til enda færre og velge ut hvem for hver story.

Jeg sender som regel direkte snap til de jeg vil skal se noe, og bruker story til de jeg har valgt ut når det er mer generelt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 11:12   #37
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Jeg er med i en gruppe som er tidvis veldig aktiv med både chat og snapper. I tillegg er det to-tre venner jeg sender snap til en sjelden gang. Bruker aldri story.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 11:14   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Jeg bruker snap til å kommunisere direkte med dem som har snap som sin foretrukne kommunikasjonsform. Lager aldri story (verken der eller på insta eller fb). Er i det hele tatt ganske lei av SoMe, og har mistet helt interessen av å se hva andre holder på med, bortsett fra mine nærmeste, som jeg stort sett vet hva holder på med uansett, fordi vi tekster/melder direkte med hverandre (gjennom ulike kanaler ettersom hva mine kontakter foretrekker, snap, messenger eller whatsapp). Som er den måten jeg også deler bilder og statuser på. Har bare noen få venner jeg følger storyene til på snap, men jeg gidder nesten ikke sjekke lenger, når jeg ser de har lagt ut noe. Jeg bryr meg liksom ikke lenger, om når de går tur med hunden eller når ungene deres drar på bandytrening eller har gradering i taekwondo (det er slike ting det går i). Langt mindre klipp fra konserter folk er på. Så det er nok mye der som går meg hus forbi, fordi jeg ikke sjekker storyene. Men det er helt greit, det er jo frivillig hvem som vil se, og det er jo ikke slik at det er i veien på noen måte heller. Jeg blar meg igjennom av og til når jeg kjeder meg og ikke har noe annet å gjøre, men får sjelden noe særlig ut av det. De som står meg nær nok til at jeg ikke har lyst til å gå glipp av slike oppdateringer, sender som sagt direkte til meg. Fb bruker jeg kun som informasjonskanal, og har nesten helt sluttet å bruke det til å legge ut noe personlig.

Det jeg ikke liker med snap, når det kommer fra litt halvperifere folk, er at jeg aldri vet om en melding er sendt kun til meg, eller til alle på lista. Feriebilder og sånt. Det stresser meg litt, for hvis det er sendt direkte og bare til meg, så føler jeg det er uhøflig å overse meldingen uten å svare, men har ikke behov for å svare hvis jeg er et kryss på en lang liste. Det er jo ikke alltid det passer seg å sitte og svare på en haug med snapper heller, men svarer jeg ikke der og da så glemmer jeg det. Så da er det bedre at de heller bare legger det ut på storyen sin (men mange gjør jo begge deler, for å være på den sikre siden). Da vet jeg at jeg ikke trenger å svare, med mindre jeg føler for det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-08-22 kl 11:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 19:14   #39
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Jeg sender snap til eldste datter, nærmeste familie og kjæresten. Oppdaterer hva vi driver med og sender bilder av ungene når de synes det er greit til mormor. Ser ikke kjæresten hver dag, så det er jo en enkel måte å "ses" på. Har og noen vennegrupper der og kollegagruppe. Chatter gjerne mer enn å sende bilder der. Bruker privat story ganske mye. Legger ikke ut så mye hemmelig, men bilder fra tur eller noe artig i hverdagen. Brukte vanlig story tidligere, men det var mange perifere folk i lista som jeg tenkte kunne få slippe å se alt. Ser andres story om jeg er innom og jeg har lyst til å se. Bruker FB til informasjon og grupper. Instagram til turbilder og oppskrifter.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 19:33   #40
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for voksne

Man vet jo ikke at andre har privat story før man blir med i en? Jeg vet at sønnene mine har og jeg er ikke med i dem og ser de ikke heller.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no