Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro (Line*!)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-07, 00:05   #21
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe boken, men innrømmer glatt at vi bruker halvfabrikata. Uncle Bens glass, sauser og sikkert en haug med andre ting jeg ikke husker nå.

Men jeg kjøper altså ikke vaffelrøreposer eller ferdige pizzadeiger på rull..

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 00:11   #22
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Line*!!!! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av allium, her.



Er det forresten andre enn jeg som synes den nye Toro-reklamen om kvinner som liker menn som kan lage mat er idiotisk?

Klart jeg liker menn som kan lage mat. Men å varme opp noe fra en Toro-pose er ikke å lage mat!


Dessuten blir jeg litt småkvalm av alle disse nære, varme, kjære følelsene som legges inn i reklamene for at de skal treffe oss midt i hjerteroten slik at vi løper og kjøper. Tror de at vi ER så dumme?

Takk og lov for at Meny fjernet slagordet "Det er for lite kjærlighet i verden".

:generelt frustrert over alt det overfladiske vi omgis av:

  Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 11:12   #23
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Men jeg kjøper altså ikke vaffelrøreposer eller ferdige pizzadeiger på rull..

Den nye ferdig-pizzabunn-på-bakepapir-utgaven til TINE er genial og smaker godt!! Har du prøvd den?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 11:18   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*!!!! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Dessuten blir jeg litt småkvalm av alle disse nære, varme, kjære følelsene som legges inn i reklamene for at de skal treffe oss midt i hjerteroten slik at vi løper og kjøper. Tror de at vi ER så dumme?

Jeg syns det er litt interessant at Toro har begynt med rene merkevarebyggende reklamer, som reklamerer for merkevaren Toro som noe trygt å servere de du er glad i, ikke noen av varene i seg selv. Det er jo sikkert en reaksjon på at fler velger økologisk og mat som lages fra bunnen av uten snodige tilsetningsstoffer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:15   #25
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Her lager man èn tråd om TORO-Tandoori, også ser man denne overskriften etterhvert.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:17   #26
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*!!!! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dersom alternativet er at mannen ikke lager mat i det hele tatt, så synes jeg det er kjempefint at han steller i stand et Toro-måltid jeg!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:20   #27
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*!!!! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Dessuten blir jeg litt småkvalm av alle disse nære, varme, kjære følelsene som legges inn i reklamene for at de skal treffe oss midt i hjerteroten slik at vi løper og kjøper. Tror de at vi ER så dumme?

Jeg er dessverre redd for at de VET at vi er så dumme. Ellers ville de ikke gjort det.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:24   #28
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*!!!! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg er dessverre redd for at de VET at vi er så dumme. Ellers ville de ikke gjort det.

Nemlig! TORO er ikke akkurat en underskudds-bedrift nei... De vet nøyaktig hvor de skal trykke disse markedsførerne - og med stor sannsynlighet så funker det!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 14:06   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I forhold til reklame så er vi selvsagt dumme

Det nekter jeg å være med på. Jeg hadde en veldig flink lærer som allerede i barneskolen lærte oss å analysere reklametekster og se grepene og virkemidlene de bruker for å påvirke oss.

Jeg KAN gå ut og kjøpe et nytt produkt én gang hvis jeg har sett reklame for dette produktet. Da kjøper jeg det av ren nysgjerrighet. Er det ikke bra, kjøper jeg det aldri igjen selv om det reklameres over en lav sko.

Jeg bytter ikke fra et produkt jeg liker til en konkurrent selv om konkurrenten bruker dobbelt så mye på reklame som produsenten av "mitt" produkt.

Folk flest kan ikke ha et særlig avklart forhold til reklamen hvis de lar seg påvirke igjen og igjen og det må det jo være noen som gjør, siden andre gidder å bruke penger på å reklamere.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 15:43   #30
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det nekter jeg å være med på. Jeg hadde en veldig flink lærer som allerede i barneskolen lærte oss å analysere reklametekster og se grepene og virkemidlene de bruker for å påvirke oss.

Jeg KAN gå ut og kjøpe et nytt produkt én gang hvis jeg har sett reklame for dette produktet. Da kjøper jeg det av ren nysgjerrighet. Er det ikke bra, kjøper jeg det aldri igjen selv om det reklameres over en lav sko.

Jeg bytter ikke fra et produkt jeg liker til en konkurrent selv om konkurrenten bruker dobbelt så mye på reklame som produsenten av "mitt" produkt.

Folk flest kan ikke ha et særlig avklart forhold til reklamen hvis de lar seg påvirke igjen og igjen og det må det jo være noen som gjør, siden andre gidder å bruke penger på å reklamere.

Dette synes jeg blir en anelse naivt. Reklamebransjen er gigantisk, og de forholder seg til omfattende analyser av mennesker i jobben sin. Det er psykologi som ligger til grunn i alt de gjør. Jeg kan for eksempel nevne at det er ikke på grunn av dårlig fantasi at reklamene til høyfrekvensprodukter som vaskemidler er så dårlige. Studier viser at slike billige produkter blir kjøpt bare man ser reklamen ofte nok. De er ikke ute etter lojale kunder, men "jaja, jeg må vel prøve denne" kunder. Coca-cola derimot, de har kvalitetsreklamer som skal gjøre kundene lojale (Og det klarer de til gangs samme hva man måtte mene om reklamene dems. Grandiosa gjør det samme, dog i litt mindre skala. Her snakker man merkevarebygging.
Jeg tror de aller fleste vet om de vanligste knepene til reklamebransjen, som godteri der man står i kø i butikken, de viktigste produktene i øyehøyde osv. Det betyr ikke at det ikke virker.


Forresten du sier det jo selv. Du KAN prøve et produkt pga en reklame, liker du det kjøper du det igjen. Det er jo det de vil..

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 15:49   #31
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Den nye ferdig-pizzabunn-på-bakepapir-utgaven til TINE er genial og smaker godt!! Har du prøvd den?

Den smaker pyton! Seig lefse. :grøss:

Bruker ellers litt halvfabrikata, og tror faktisk at jeg allerede er eier av en Toro-kokebok?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Her lager man èn tråd om TORO-Tandoori, også ser man denne overskriften etterhvert.

Line*s slagord: Uten toro - ingen moro.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 16:15   #32
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Den nye ferdig-pizzabunn-på-bakepapir-utgaven til TINE er genial og smaker godt!! Har du prøvd den?

Den reddet lørdagspizzaen vår sist helg. Synes den var helt grei jeg.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 17:03   #33
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Dette synes jeg blir en anelse naivt.

Forresten du sier det jo selv. Du KAN prøve et produkt pga en reklame, liker du det kjøper du det igjen. Det er jo det de vil..

Det må du gjerne få lov til å synes. :raus:

Jeg oppfatter det slik at om man blir oppmerksom på et nytt produkt, enten via venner, familie eller reklameoppslag, så er dette rein informasjon. Velger man å prøve produktet én gang for selv å ha personlig kjennskap til det, så kan du sikkert argumentere for at reklamen da har nådd frem, men bare til en viss grad.

For meg er reklamepåvirkning at man nærmest automatisk griper etter et produkt i butikken uten at det står på handlelista eller at man skifter fra et merke man egentlig er fornøyd med fordi man har blitt nærmest hjernevasket til å kjøpe et annet.

På meg virker sånne hjernevaskingskampanjer stikk mot sin hensikt. Jeg blir fornærmet over dustete reklamekampanjer. Jeg har en lang liste med produkter jeg aldri kjøper rett og slett fordi reklamene for produktene har nådd sånne lavmål at jeg på heite livet ikke skal la produsentene få fem øre av meg. Det er en stille liten protest fra meg mot total nedsøpling av pausene mellom TV-programmene.

Når jeg reagerer på en reklame er det vel så ofte i form av at jeg bestemmer meg for at dette skal jeg i hvert fall ikke kjøpe, enn at jeg tenker "løp og kjøp", for å sitere Expert.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 17:53   #34
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Hm. Trenger man denne boken når man kan få gratis hefter i butikken?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 18:37   #35
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Den nye ferdig-pizzabunn-på-bakepapir-utgaven til TINE er genial og smaker godt!! Har du prøvd den?

Usj, den er drit-vond. :barnslig:

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 20:09   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg oppfatter det slik at om man blir oppmerksom på et nytt produkt, enten via venner, familie eller reklameoppslag, så er dette rein informasjon.

Det er det prodsentene ønsker at du skal føle. Nettopp derfor er det blitt vanligere og vanligere å bruke nettopp venner til å anbefale og snakke produkter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 20:16   #37
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Den smaker pyton! Seig lefse. :grøss:

Seig? Det er ikke min erfaring. Synes den er kjempegod jeg!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 22:54   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er det prodsentene ønsker at du skal føle. Nettopp derfor er det blitt vanligere og vanligere å bruke nettopp venner til å anbefale og snakke produkter.

Ingen jeg kjenner er på lønningslista til et reklamebyrå.

For øvrig løser jeg hele reklameproblematikken rimelig greit ved å stort sett bare se på NRK. Jeg deltar ofte i spørreundersøkelser hos panel.no og ødelegger nok statistikken deres kraftig i og med at jeg stort sett aldri har sett reklamensnuttene jeg får spørsmål om.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 23:01   #39
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

På meg virker sånne hjernevaskingskampanjer stikk mot sin hensikt.

Når jeg reagerer på en reklame er det vel så ofte i form av at jeg bestemmer meg for at dette skal jeg i hvert fall ikke kjøpe, enn at jeg tenker "løp og kjøp", for å sitere Expert.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.


Jeg deltar ofte i spørreundersøkelser hos panel.no og ødelegger nok statistikken deres kraftig i og med at jeg stort sett aldri har sett reklamensnuttene jeg får spørsmål om.

  Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 00:27   #40
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Line*! (Her er en glad-nyhet for enhver som liker Toro)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det må du gjerne få lov til å synes. :raus:

Jeg oppfatter det slik at om man blir oppmerksom på et nytt produkt, enten via venner, familie eller reklameoppslag, så er dette rein informasjon. Velger man å prøve produktet én gang for selv å ha personlig kjennskap til det, så kan du sikkert argumentere for at reklamen da har nådd frem, men bare til en viss grad.

For meg er reklamepåvirkning at man nærmest automatisk griper etter et produkt i butikken uten at det står på handlelista eller at man skifter fra et merke man egentlig er fornøyd med fordi man har blitt nærmest hjernevasket til å kjøpe et annet.

På meg virker sånne hjernevaskingskampanjer stikk mot sin hensikt. Jeg blir fornærmet over dustete reklamekampanjer. Jeg har en lang liste med produkter jeg aldri kjøper rett og slett fordi reklamene for produktene har nådd sånne lavmål at jeg på heite livet ikke skal la produsentene få fem øre av meg. Det er en stille liten protest fra meg mot total nedsøpling av pausene mellom TV-programmene.

Når jeg reagerer på en reklame er det vel så ofte i form av at jeg bestemmer meg for at dette skal jeg i hvert fall ikke kjøpe, enn at jeg tenker "løp og kjøp", for å sitere Expert.

Joda, jeg skjønner hva du mener. Jeg ringer av prinsipp ikke 1881 pga de forferdelige reklamene.
Men det er det jeg skriver. På slike billige produkter hvor man ofte ikke er særlig lojal er målet med reklamen at du skal prøve produktet en gang. Man bruker ikke penger på dyre reklamer der, fordi det ikke har noen hensikt. Det er rett og slett ren informasjon som er formålet.
Men det er selvfølgelig også en del reklamer som har denne hjernevaskingseffekten, men det er nok ikke de som irriterer nei, det skal jeg være enig i.

Det er jo den "nedsøplingen av pausene" som betaler for programmene når man stikker nesa utenfor nrk. Men det vet du selvsagt

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no