Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 16:43   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Gjør du?

Og må man?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:45   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Ikke alltid. Det kommer an på hvor og hva jeg skal spise. Jeg løper ikke villmann rundt for å finne et toalett slik at jeg kan vaske hender om vi er på et bakeriutsalg f.eks.
Men før middag og måltider hjemme gjør jeg det.

  Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:46   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Nei, jeg gjør nok ikke det. Vasker hendene ofte, selvsagt etter hvert dobesøk og før vi spiser middag, men vasker ikke hendene hver gang jeg skal putte noe i munnen med mindre hendene er skitne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:46   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Nei, det gjør jeg ikke tror jeg. Jeg går ikke å vasker hendene før jeg henter meg et eple i kjøleskapet liksom. Men så vet jeg oftest at jeg har rene hender og ikke har tatt i noe spesielt (for hadde jeg gjort det, så hadde jeg vasket hendene etter det, så da ville de jo være rene).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:46   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Jeg personlig er nok ei urenslig jente som ikke vasker fingrene hver gang..

Jeg vasker jo hendene ganske ofte om dagen, for som gravid løper jeg oofte på do Selv om jeg da "gjør noe" i mellomtiden, så går jeg ikke og vasker hendene mine når jeg skal ta meg en matbit liksom. (spørs jo LITT hva jeg har gjort da )

Når jeg går på kafè, så går jeg heller ikke alltid på do og vasker hendene først? Ikke om jeg kjøper meg en bolle på konditori heller liksom. Selv om jeg kanskje har berørt en del ting gjennom feks shopping.

Men syk? Det er jeg nesten aldri

Har forøvrig en datter som drikker sølevann - hun er også sjelden dårlig

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:47   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Nei det gjør jeg absolutt ikke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:47   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Er som deg, Guniss, ei grisejente.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:48   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er som deg, Guniss, ei grisejente.


Jeg skifter ikke håndklær hver dag heller... ei heller sengeklær hver uke.
*lever i bakterieverden*

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:56   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.


Jeg skifter ikke håndklær hver dag heller... ei heller sengeklær hver uke.
*lever i bakterieverden*

Ikke si det til noen, men jeg elsker å drikke vann av springen, akkurat som da jeg var jentunge.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:00   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ikke si det til noen, men jeg elsker å drikke vann av springen, akkurat som da jeg var jentunge.

Eg og!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:04   #11
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Er det fali å drikke vann av springen?

  Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:06   #12
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Er det fali å drikke vann av springen?

Jeg tipper grisejentene over her legger munnen rundt krana, akkurat som med ei flaske brus. Eller hva, jenter?

Jeg vasker forresten nesten alltid hendene før jeg spiser noe, og er jeg på farta har jeg stort sett våtservietter i veska slik at jeg får vasket hendene før jeg spiser f.eks hos bakeren.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:09   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Så sant det er vann tilgjengelig, gjør jeg det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:11   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg vasker forresten nesten alltid hendene før jeg spiser noe, og er jeg på farta har jeg stort sett våtservietter i veska slik at jeg får vasket hendene før jeg spiser f.eks hos bakeren.



Men må presisere at det selvsagt er vaskeservietter fra helsekosten uten noe "møkk" i.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:13   #15
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg tipper grisejentene over her legger munnen rundt krana, akkurat som med ei flaske brus. Eller hva, jenter?



:grøss:

  Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:14   #16
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Nei.
Litt bakterier er bra for å booste immunsystemet.
Er svært sjelden syk. For the record.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:14   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg tipper grisejentene over her legger munnen rundt krana, akkurat som med ei flaske brus. Eller hva, jenter?






(og jeg er forresten aldri syk, hvis vi skal gå inn på det)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:15   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?



Jeg legger ikke munnen rundt krana altså

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:22   #19
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Vasker alltid hendene för jeg lager mat, ofte för jeg spiser, men langt fra alltid.
F.eks. ikke for å hive i meg en yoghurt på vei til jobben eller en snickers på vei hjem fra butikken.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:22   #20
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Jeg prøver å huske på det, ja. Og jeg vasker selvsagt hendene grundig før jeg lager mat til meg selv andre.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no