Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har noen tips ved brystbetennelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 19:55   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Ulykkelig

Har noen tips ved brystbetennelse?

Da har jeg for første gang klart og pådra meg brystbetennelse. Vet at jeg lett kan få tendenser til det og vet alt jeg skal unngå og gjøre for og unngå det, men nå har det skjedd allikevel. Hva er best og gjøre? En må vel ikke til lege? Det er ikke verre enn at puppen er vond og jeg har feber, men det blir ikke verre så lenge jeg passer på og amme ofte selv om det er vondt. Trenger noen hotte tips sånn at det kanskje raskt kan gå over av seg selv og lurer også på om det beste er å ta Paracet eller bare sitte og fryse under teppet?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 19:59   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen tips ved brystbetennelse?

Leste i et blad at Kesam skulle gjøre underverker. Klin inn puppen og ta et par paracet.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 20:03   #3
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen tips ved brystbetennelse?

Hold deg varm. Jeg mener å huske at en varm dusj kan være bra, mens du masserer ut ev. melkeansamlinger. Har du slike ammeinnlegg av ull? I så fall er de fine å bruke når det er kaldt ute. God bedring, i hvert fall - det er ikke godt.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 20:09   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har noen tips ved brystbetennelse?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hold deg varm. Jeg mener å huske at en varm dusj kan være bra, mens du masserer ut ev. melkeansamlinger. Har du slike ammeinnlegg av ull? I så fall er de fine å bruke når det er kaldt ute. God bedring, i hvert fall - det er ikke godt.

Ja, det sa jordmor til meg. Jeg plagdes med nesten brystbetennelser.
Skulle dusje ha litt godt med varmt vann stå lenge med puppene under varmen og masere de mens man hadde vann på de, så man fikk opp eventuelle "knuter"

Ull inlegg er et must om vinteren


God bedring

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 20:26   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen tips ved brystbetennelse?

Masse vann, Kesam (smør inn brystet), god og varm, la bebisen få suge så mye som mulig for å tømme brystet. Sjekk om du kan få Synctocinon på HS slik at det går lettere å tømme brystet.

God bedring, du har min fulle sympati

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 20:34   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen tips ved brystbetennelse?

Nå våkner sikkert ikke babyen før i tolvtiden, så jeg burde kanskje pumpe meg nå siden puppen begynner å bli hard, samtidig som jeg tar sånn nesespray for utdrivningsrefleksen? Får ta et par Paracet og orker ikke å dusje før litt senere, men puppen er godt pakket inn i ull. Hadde 39,5 i feber nå.

Kan jeg fryse melka jeg pumper når jeg har brystbetennelse?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 20:39   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har noen tips ved brystbetennelse?

Har du vært hos lege ?
Vist ikke så ta turen, det er verdt det !!

Massasje, varme og tømme brystet helt.
God bedring

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 20:40   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen tips ved brystbetennelse?

Jeg har hatt mange brystbetennelser, og får man det skikkelig, med høy feber og influensasmerter i kroppen, så tror jeg ikke det er så mye vei utenom antibiotika. Men før det kommer så langt er det mye man kan gjøre for å hindre det, og du har jo fått mange råd allerede.

Ett råd (fra NM) som hjalp meg veldig et par ganger, for å få løst opp tette melkeganger:

Fyll en 1,5-liters plastflaske med glovarmt vann (så varmt du klarer), og rull denne over puppen til du kjenner at kulene løsner. Det gjør vondt, og svetten siler, men det kan hjelpe.

Ellers er det ull, ull og ull ammeinnlegg som gjelder, og holde seg varm både ute og inne. Ikke løpe til postkassen i bare genser og sånn.

Riktig god bedring!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 20:52   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen tips ved brystbetennelse?

Huff, god bedring!

Jeg har bare hatt tette melkeganger en gang, men det som hjalp meg var å gå med varmeflaske i BHen rett og slett, med så varm vann jeg orket å ha mot huden. Prøvde også å dusje, men det som til slutt løste det opp var et varmt bad. Da slappet jeg av mye bedre enn i dusjen, og hele meg ble skikkelig varm. Mens jeg lå der gned jeg brystet forsiktig nedover mot brystvorta og til slutt fikk jeg løst det opp.

Har du feber og er skikkelig dårlig ville jeg kommet meg på legevakta umiddelbart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:07   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen tips ved brystbetennelse?

Takk for svar. Da har jeg vært på legevakta og fått tabletter. Koblet ikke at verkingen i hele kroppen hadde med den høye feberen og brystbetennelsen å gjøre. Trodde bare jeg "brygget" på noe skikkelig forkjølelse i tillegg. Håper at jeg er bedre i morgen. Får ta en lang varm dusj med massering før jeg legger meg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no