Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Laste musikk fra iTunes til mp3-spiller?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-08, 12:21   #1
bloma
Aktiv
 
bloma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 129
bloma er litt kul
Standard

Laste musikk fra iTunes til mp3-spiller?

Spør for en kollega.
Selv bruker jeg iTunes, laster over til iPod, og betaler for all musikk jeg kjøper.

Hva gjør man hvis man har en mp3-spiller som ikke er iPod?
Kan man bruke iTunes (hun har nemlig endel musikk der, men ingen iPod).
Laster man ned fra nett?

Og til sist, hvor legger musikkfiler seg på en Mac?

Føler meg dum nå, men lovet å hjelpe henne...

__________________
storebloma2004 og lillebloma 2009
bloma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 12:30   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laste musikk fra iTunes til mp3-spiller?

Opprinnelig lagt inn av bloma, her.

Spør for en kollega.
Selv bruker jeg iTunes, laster over til iPod, og betaler for all musikk jeg kjøper.

Hva gjør man hvis man har en mp3-spiller som ikke er iPod?
Kan man bruke iTunes (hun har nemlig endel musikk der, men ingen iPod).
Laster man ned fra nett?

Og til sist, hvor legger musikkfiler seg på en Mac?

Føler meg dum nå, men lovet å hjelpe henne...

http://www.doubletwist.com
DoubleTwist kan være greit å bruke for å konvertere AAC til MP3. I tillegg gir det muligheten til å konvertere musikk man har kjøpt med kopibeskyttelse til mp3.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 12:32   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laste musikk fra iTunes til mp3-spiller?

Uhm... glemte å tenkte på at DoubleTwist ikke er tilgjengelig for Mac OS ennå, så vidt jeg har fått med meg.
Men, har man kjøpt musikk via iTMS uten DRM kan denne konverteres til mp3. De fleste mp3-spillere vil dukke opp som en lagringsenhet både under Windows og MacOS slik at man bare drar filer over.

Musikk ligger lagret i brukerens hjemmemappe hvis ikke annet er spesifisert. Husker i farten ikke helt hva katalogene het.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 12:36   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Laste musikk fra iTunes til mp3-spiller?

Musikken vil legge seg under Music, egen mappe med bilde av en note sammen med Documents, Pictures ol. når man klikker på HD'n.
Under der har du bla. en mappe som heter iTunes, og under den iTunes Music, der ligger alt mitt som ligger i iTunes.

Og ellers endte jeg med å få iPod fordi min gamle Creative ikke snakket så godt med MacBooken og jeg bare brukte Linux-boksen til det. Så resten vet jeg ikke.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 12:45   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laste musikk fra iTunes til mp3-spiller?

Brenne en vanlig cd fra iTunes og lese den inn i det programmet mp3-spilleren bruker?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 13:56   #6
bloma
Aktiv
 
bloma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 129
bloma er litt kul
Standard

Sv: Laste musikk fra iTunes til mp3-spiller?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Brenne en vanlig cd fra iTunes og lese den inn i det programmet mp3-spilleren bruker?


Det virket som om mp3-spilleren la seg inn i mappen for musikk, uten at det kom opp noe program.
Har også prøvd å dra filer over, det fungerte ikke.
Kanskje hun rett og slett må kjøpe en iPod?

__________________
storebloma2004 og lillebloma 2009
bloma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no