Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Drikk vin før dåpen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 21:19   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Ser den, Hattifnatten. Nå har jeg ikke noe forhold til hverken prester på vestlandet eller østlandet, så jeg er lite påvirket av mitt syn på det.

En ting hadde vært om denne presten uttalte seg på generell basis at man kunne drikke og amme samtidig, men han gjør jo ikke det. Han sier at i forbindelse med en dåp (som han har "ansvar" for) kan det være greit å ta et glass vin for så å amme etterpå i forbindelse med nerver og for å roe ned. Derfor reagerer jeg. Hadde en prest uttalt seg om amming og alkohol på generell basis hadde jeg bare himlet litt med øynene, men her blander han jo inn sitt eget fagfelt samtidig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:19   #22
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Det med at han plagdes med barnegråt var småironisk fra min side altså. : presiserer: Det kom som følge av argumentasjonen om at barna burde påvirkes med alkohol for å gi de voksne en hyggeligere seremoni uten for mye uro og gråt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:19   #23
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

At en danske snakker positivt om alkohol er ingen bombe. Lurer på om de hadde giddet å gi Einar Gelius oppmerksomhet om han hadde sagt det samme?

Jeg synes det er utrolig hvor mye spalteplass Einar Gelius får, og skulle gjerne sett at mannen ble tiet ihjel, så mye tull som kommer ut av den mannens munn.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:20   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

En ting hadde vært om denne presten uttalte seg på generell basis at man kunne drikke og amme samtidig, men han gjør jo ikke det. Han sier at i forbindelse med en dåp (som han har "ansvar" for) kan det være greit å ta et glass vin for så å amme etterpå i forbindelse med nerver og for å roe ned. Derfor reagerer jeg. Hadde en prest uttalt seg om amming og alkohol på generell basis hadde jeg bare himlet litt med øynene, men her blander han jo inn sitt eget fagfelt samtidig.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:22   #25
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror faktisk at mediene begynner å gå lei og jeg tror kanskje han kunne sagt noe sånt uten å få oppmerksomhet for det. Med ham så må det nok sterkere uttalelser til.. men det klarer han.

Hehe, ja det gjør han helt sikkert.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:23   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det i grunnen er mer oppsiktsvekkende at svenske myndigheter har gått bort fra anbefalingene om totalavhold under amming. Det skapte ikke på langt nær så mye rabalder som dette.

Jøss, det har jeg ikke fått med meg. Hadde de noen begrunnelse for å gjøre det?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:24   #27
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Svenskene skyter ulv også. Tullinger. (Jeg hadde heller ikke hørt om at de har gått bort fra totalavhold. De som bruker å være milevis foran Norge på sånne sikkerhetsting?)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:28   #28
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Totaslavhold i ammeperioden? Det har jeg aldri hørt om, synes alle sier man kan ta seg litt alkohol, men ike amme så løenge man har promille selv, jeg.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:29   #29
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Åh, jeg trodde du mente i graviditeten jeg Fnatten. Totalavhold i ammeperioden er vel ikke et tema her i Norge heller?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:30   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Totaslavhold i ammeperioden? Det har jeg aldri hørt om, synes alle sier man kan ta seg litt alkohol, men ike amme så løenge man har promille selv, jeg.

Altså, det er denne jeg også mener. Ikke amme så lenge man har promille.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no