Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Khalid Skah-saken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 20:58   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Khalid Skah-saken

Etter de siste dagers store oppslag i forhold til at norske soldater har deltatt i redningsaksjonen overfor barna, så er jeg litt forvirret. Jeg har ikke lest meg voldsomt opp i saken, men den gangen barna ble hentet ut av Marokko så fikk jeg inntrykk av at det var Sjefen Sjøl (dvs. Jonas Gahr Støre) som trakk i trådene. Om enn litt diskret. Men nå er det sjokk og vantro over at norske soldater har vært innvolvert, også fra offentlig hold. Jeg får litt russlandfeeling av det hele. Er reaksjonene et skuespill for å pleie marokkoforholdet? Er det realistisk å tro at Støre kun ga tillatelse til at barna ble tatt inn i ambassadens residens, men at han ikke har visst om redningsoperasjonen?

Anyway. Jeg har hele tiden tenkt at det at man fra offentlig hold har bidratt til at barna har fått komme seg til trygghet i Norge bare er fint og positivt. Men når det gjelder diplomati, samarbeid ulike land i mellom, militært reglement og sånt er jeg rimelig uinformert. Hvilke regler har Norge brutt dersom man fra det offentlige har bidratt aktivt i saken? Hva kan konsekvensene bli? Om det skulle vise seg at det offentlige har vært delaktige i redningsaksjonen, er det en idiotisk eller bra ting?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 01-02-10 kl 21:03.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:00   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Jeg er også forvirret.

MEN: Jeg er meget skeptisk til at man kan kjøpe seg private politi- og etteretningstjenester.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:06   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hva hadde vi sagt hvis f.eks. den pakistanske eksmannen til en norsk kvinne fikk hjelp av pakistansk ambassade, UD og militært personell til å hente barna fra Norge til Pakistan?

Jeg ser absolutt den problemstillingen. Men så vidt jeg har skjønt har barna oppsøkt hjelp hos det offentlige i Marokko tidligere, for så å bli tilbakelevert til den klin gale faren. Man har fra norsk hold oppfattet det som om barnas liv står i fare. Det å sammeligne Norge med Pakistan eller Marokko omvendt er en liten etisk utfordring i hodet mitt, siden barn har mye bedre beskyttelse i Norge enn i Pakistan eller Marokko. Teknisk sett så vil jeg si at jeg hadde forstått det dersom et barn i Norge ble hentet til Pakistan dersom man hadde bevis for at barnets liv sto i fare i Norge.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:17   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Har man slike bevis? Eller er det bare vår mening, forankret i vår kultur og våre verdier?

For ikke å bli misforstått: Barna er åpenbart der de bør være nå. Men jeg ser problemet med at vi tillater oss å overprøve regler vi har sagt oss enige i fordi vi mener våre verdier er best.

Jeg har antatt at man har vurdert at man har tilstrekkelig med bevis for at barnas liv står i fare, dersom det er slik at det offentlige har hatt en finger med i spillet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:26   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Slik jeg ser det, så er jeg personlig for uttrekning i et land der fars ord er lov. Altså at barn + mor ikke har rettigheter i slike tvister som dette. Om dette er tilfelle i Marokko vet jeg ikke. Men man ser jo at i enkelte deler av enkelte land, der er det slik at barn følger far ved skilsmisse og ferdig med den saken. Ut fra et menneskerettighetshensy så syns jeg dette blir feil og at det dermed bør være lov å hente ut barna på ulovlig måte. Jeg hadde gjort det selv. Bør myndigheter, hær og whatnot være involvert? Selvsagt ikke. Her er det viktig å skille mellom rollene. Likevel åpner jeg for at staten kan ha en tilgivende rolle overfor personer som henter barn ut fra slike situasjoner.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:39   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Det offentlige har så vidt jeg husker presisert nøye at dette har blitt gjort i de militæres fritid, og at det ikke har blitt benyttet militært materiell osv. Jeg kjenner at jeg håper de ikke mister jobben sin eller noe sånt, samtidig innser jeg at jeg er på gyngende grunn etisk sett her. Jeg er redd for å framstå sånn som Svanhild-tilhengerne i sin tid. Støre har vært litt sånn småhelt for meg, siden jeg trodde han hadde vært kul og bidratt til at barna ble reddet. Uansett har han jo bidratt, ved å godkjenne at barna ble beskyttet i ambassaden.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:57   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det offentlige har så vidt jeg husker presisert nøye at dette har blitt gjort i de militæres fritid, og at det ikke har blitt benyttet militært materiell osv.

Har også merket meg det. Mener mao forsvaret at det var helt tilfeldig at det var militært personell, og ikke Petter Postman, Bilselger-Bernt og Gartner-Geir som ble forespurt? Selvsagt har de brukt sin militære kompetanse, om enn ikke i rene ressurser. Og jeg synes det er veldig interessant hvorvidt de har fått betalt eller ei.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:58   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Uansett har han jo bidratt, ved å godkjenne at barna ble beskyttet i ambassaden.

På akkurat det punktet tenker jeg at det skulle nå bare mangle! De er jo norske statsborgere, og er i de i fare burde jo selvsagt ambassaden beskytte dem. Mulig jeg er naiv, altså.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:06   #9
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Norge har sluttet seg til Haag-konvensjonen. Den sier at omsorgstvister skal avgjøres i det landet barna bor.

Men Marokko har jo ikke gjordt det.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Har man slike bevis? Eller er det bare vår mening, forankret i vår kultur og våre verdier?

For ikke å bli misforstått: Barna er åpenbart der de bør være nå. Men jeg ser problemet med at vi tillater oss å overprøve regler vi har sagt oss enige i fordi vi mener våre verdier er best.

Men da vil vi jo også kunne overlate et norskt barn til f.eks. steining for hor i Iran, i verste fall. Man må kunne si at våre verdier er best akkurat her, da vi fokuserer på barnas beste.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:09   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Man må kunne si at våre verdier er best akkurat her, da vi fokuserer på barnas beste.

Da åpner vi samtidig for at andre land, som har andre definisjoner av barnas beste, kan gjøre det samme. Og for at foreldre som tar med seg barn ut av Norge ulovlig og søker tilflukt i disse landene, kan gjøre det uten noen konsekvenser.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:14   #11
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Da åpner vi samtidig for at andre land, som har andre definisjoner av barnas beste, kan gjøre det samme. Og for at foreldre som tar med seg barn ut av Norge ulovlig og søker tilflukt i disse landene, kan gjøre det uten noen konsekvenser.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med andre definisjoner av barnas beste.

Men om noen utlendinger tar med seg sine barn fra den norske forelderen som er Norsk, som frihetsberøver, og som utsetter de for vold og trulser, samt at de helst ikke vil bo i Norge, så synes jeg det er greit.
Disse barna var store og deres mening burde vært hørt.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:31   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med andre definisjoner av barnas beste.

For eksempel at barn skades av vestlig kultur.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:47   #13
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

For eksempel at barn skades av vestlig kultur.

Altså, motsatsen til dette ville jo f.eks. være en en pakistansk far som smugler sine barn til pakistan, der hvor de har bodd hele livet, bortsett fra at familien hadde bodd 10 mnd i Norge. Og så ble det et tvistemål om de skulle flytte tilbake eller ikke.
Men jeg lurer på om han hadde vært nødt til å smugle dem??

Min mening er at dette er morens verk/aksjon. Da er det i så fall hun som burde stilles til ansvar i Marokko, om det så skulle være aktuelt.
Jeg kan ikke se hvordan Ambassaden kunne håndtert det annerledes.
Første gangen leverte de jo barna tilbake til faren, som utsatte de for "svært røff behandling". Andre gangen de klarte å rømme ville det nok blitt enda verre, hvis ikke ambassaden hadde beskyttet dem.
Egentlig er det barna som er den "store skurken" her, som rømte fra faren to ganger.

Jeg vet egentlig ikke hvilken annen løsning her som hadde vært bedre enn det som skjedde

Og jeg får litt følelsen av filmen "ikke uten min datter" av dette. Bare at her fikk de hjelp av ambassaden, uten at ambassaden kom i trøbbel av den grunn.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:53   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg vet egentlig ikke hvilken annen løsning her som hadde vært bedre enn det som skjedde

Ikke jeg heller. Men spørsmålet her var - hva kan være negativt med måten det har skjedd på. Det finnes ting som ikke er helt greit her. Men det er klart, hadde jeg vært moren hadde jeg nok gjort akkurat det samme.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:12   #15
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ikke jeg heller. Men spørsmålet her var - hva kan være negativt med måten det har skjedd på. Det finnes ting som ikke er helt greit her.

Ja, det kan jeg være enig i. Jeg tror moren beskriver i boken sin en del ting som kan endres for å unngå sånne situasjoner. For eksempel dobbelt statsborgerskap, at det ikke burde være så enkelt å få.

Det at Marokko ikke har signert Haag-konvensjonen er nok også et problem, da tror jeg det kunne vært en annen saksgang.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:17   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Jeg synes det var litt festlig at Siv Jensen ville ha full gjennomgang av denne saken, det sa hun hvertfall på radio fredag ettermiddag, dette gikk virkelig ikke an og måtte få etterspill!

Så var hun plutselig kjempestolt av Støre, Faremo og hele gjengen mandag morgen. Har noen snakket med mediebyrået sitt i helgen?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:19   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg synes det var litt festlig at Siv Jensen ville ha full gjennomgang av denne saken, det sa hun hvertfall på radio fredag ettermiddag, dette gikk virkelig ikke an og måtte få etterspill!

Så var hun plutselig kjempestolt av Støre, Faremo og hele gjengen mandag morgen. Har noen snakket med mediebyrået sitt i helgen?

Jeg la merke til det samme. Ække lett å være populist, for man trenger en dag eller to til å finne ut hva som egentlig er poppis.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:59   #18
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Svaret må bli at her er det Siv Jensen som er skurken siden hun ikke klarte å holde tunga rett i munnen i de første intervjuene. Applaus!

Serious note; de barna hadde aldri vært i Norge uten hjelp fra de marinejegerfolka. Og noen ganger må man legge fra seg de kulturrelative Blindernbrillene og tenke med hjertet. Unga ble mishandla av Skah og hadde heldigvis kommet såpass langt i vestlig sosialisering at de skjønte at barnemishandling ikke en en gave gitt av gud til far for å lede dem inn på den smale sti.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 13:29   #19
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ikke jeg heller. Men spørsmålet her var - hva kan være negativt med måten det har skjedd på. Det finnes ting som ikke er helt greit her. Men det er klart, hadde jeg vært moren hadde jeg nok gjort akkurat det samme.

Det verste er vel at vi er nødt til å følge reglene i land som mener at barnemishandling er greit, og at far har all rett, kvinner og barn er mannens "eiendeler".

Så om vi klarer å endre på at vi er nødt til å følge reglene i land som setter barnas ve og vel nederst, så ville det kanskje vært veien å gå?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:00   #20
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Jeg er helt på linje med Allium her. Jeg er veldig glad for at barna nå er trygge i Norge sammen med sin (virker det som sympatiske og kloke) mor, og ikke med den gale og voldelige faren.

Den store nedturen i denne saken er at den ikke lot seg løse på diplomatisk og "riktig" vis. Vi måtte ty til tusk og fjusk og regelbrudd på internasjonale avtaler. Noe som vil gjøre det veldig vanskelig hvis situasjonen en gang er motsatt, at en markokkansk forelder kidnapper barna sine ut av Norge ved hjelp av marrokansk ambassadepersonell i Norge.

Det jeg virkelig ikke skjønner er hvorfor moren ällerede nå har skrevet en bok om saken, og dermed heller olje på bålet i en sak som ikke er "ferdig" i media enda. Enten er hun skikkelig illoljal som setter offiserene, som gratis, med fare for egen sikkerhet og ikke minst karriere, reddet barna hennes i en utrolig vanskelig posisjon. I verste fall kan redningsmennene nå bli ofret av Støre og regjeringen som må redde sitt eget skinn. Eller er hun så dum at hun ikke skjønte at boken ville ha en slik virkning.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no