Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Khalid Skah-saken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-10, 14:06   #21
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg er helt på linje med Allium her. Jeg er veldig glad for at barna nå er trygge i Norge sammen med sin (virker det som sympatiske og kloke) mor, og ikke med den gale og voldelige faren.

Den store nedturen i denne saken er at den ikke lot seg løse på diplomatisk og "riktig" vis. Vi måtte ty til tusk og fjusk og regelbrudd på internasjonale avtaler. Noe som vil gjøre det veldig vanskelig hvis situasjonen en gang er motsatt, at en markokkansk forelder kidnapper barna sine ut av Norge ved hjelp av marrokansk ambassadepersonell i Norge.

Det jeg virkelig ikke skjønner er hvorfor moren ällerede nå har skrevet en bok om saken, og dermed heller olje på bålet i en sak som ikke er "ferdig" i media enda. Enten er hun skikkelig illoljal som setter offiserene, som gratis, med fare for egen sikkerhet og ikke minst karriere, reddet barna hennes i en utrolig vanskelig posisjon. I verste fall kan redningsmennene nå bli ofret av Støre og regjeringen som må redde sitt eget skinn. Eller er hun så dum at hun ikke skjønte at boken ville ha en slik virkning.

Sånn som jeg forstår det, er mediaomtalen nå kommet på grunn av det hun skrev i boka, dvs om de to offiserene og "petter". VG grep begjærlig fatt i dette og alle andre har hausset seg oppå.
Så denne media-omtalen hadde nok ikke kommet, om det ikke hadde vært for boka. Sånn sett var det uklokt å skrive bok.
Samtidig har jeg forståelse for at hun vil advare andre mot å komme oppi samme situasjon.

Og sånn jeg forstår det; uten å ha lest boka, så beskriver også boka erfaringene hun har gjordt seg, som kanskje kan være grunnlag for endringer, slik at man ikke er nødt til å ty til fusk og fanteri for å få barna hjem fra en voldelig far.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:11   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Men er det virkelig kidnapping når de også har norsk statsborgerskap, og kom seg fra hjemmet til ambassaden selv? Det er jo snakk om tenåringer, er det ikke?

Om ikke annet, så har saken og boka satt søkelys på hvor vanskelig slike saker er, både for de som er personlig involvert, og for staten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:48   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Det kan vel også hende at hele saken har kostet henne så mye penger, at hun er nødt til å tjene på en bok.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:50   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Jeg vil vel tro at de som var involvert har visst om bokplanene og gjort en vurdering i forhold til dette. Så vidt jeg husker så har de tidligere vært intervjuet om at det ikke er første gang de gjør sånt, men at det finnes en gruppe avdanka elitesoldater som tar påseg slike oppdrag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 19:41   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

En liten digresjon, men jeg var i bokhandelen for å kjøpe boka til Anne Cecilie Hopstock i dag. Jeg fant den ingen steder, og spurte de to ekspeditørene som sto ved kassa; Har dere den nyutgitte boka til Hopstock? ( Unisont fra ekspeditørene: ) Ja, hun som fikk barna hjem til Norge fra Marokko ved hjelp av spesialsoldater. ( ) Det har vært forsideoppslag i alle aviser i det siste. ( ) Eks-mannen som hadde barna i Marokko het Khalid Skah. ( ) De fant det ut via litt googling i systemet da. Alle bøkene befant seg bak hodene deres som bokhandelens profilerte hovedbok.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 20:29   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Khalid Skah-saken

Au - og hvor i all verden var det ekspeditørene i den butikken hadde vært da butikken ble fylt sist?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no