Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg er ikke rasist, men

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-10, 17:35   #181
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Brutus_ du har hukommelse som en manet. Alle på FP er liksom en slags inni-hodet-til-Brutus_-karikatur av den mest kulturtullete SV-er.

Jeg har nå i hvert fall patronisert irakere og pakistanere, for jeg kjenner flere sånne enn finnmarkinger. So what. Hvor vil du hen?

Ja, det vanlige er å patronisere dem ved å ikke moralisere, la dem bli objekter for observasjon. Mens finnmarkingene velger man å bli sjokkert over/le av. Det er slutt på rasisme i dette landet den dagen alle er like sjokkerte over fremmed fremmedfrykt som den hjemmeavlede. Fremmed fremmedfrykt er et kulturstudium, mens hjemlig er et øyehimlingsfenomen som man rister oppgitt på hodet av. Jeg synes ikke det er noe sjokk på at et utkantsamfunn i Norge har lokaliteter med sterk fremmedfrykt. Det er et allmennmenneskelig fenomen, vanlig i hele verden.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 19:39   #182
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

På sett og vis, hvis Høyre hadde hatt en noenlunde seriøs ledelse ala Foss så gjør vel jeg også det.

Hvorfor?
Jeg er igrunnen temmelig kapitalistisk anlagt i utgangspunktet. Men så har jeg samtidig en velutviklet sosial samvittighet. Dermed må jeg velge - det er ikke så mange kapitalistiske partier med tilstrekkelig sosial profil. For min del lander jeg da på SV - men en hel del av det SV står for står ikke jeg for.


(Ja - jeg har hørt om Venstre - jeg liker dem ikke. :føledamestemme: )

Åh, SF, du och jag! Jeg er der jeg også. Føler meg fullstendig splittet til tider. Jeg har økonomisk utdanning og er en ihuga tilhenger av markedsøkonomi, fri konkurranse og kapitalismen. MEN - verdimessig ligger jeg på en måte likevel til venstre og ender alltid med å stemme Ap. Jeg har stemt SV også, men det ble det slutt på da jeg synes de er vel mørkerøde til tider. Men det var gøy å lese at vi er flere med samme innfallsvinkel her. Og jeg har også vurdert Venstre, men ender alltid med Ap likevel. Venstre er bra på mange ting, så skal aldri si aldri der.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no