Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Einar Gelius

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-10, 20:45   #161
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

.....


Sist redigert av -ea- : 22-02-17 kl 16:17.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 22:22   #162
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Jeg har til dags dato aldri opplevd å bli konfrontert med mitt livssyn, på tross av at jeg har vokst opp i strøk svært tett befolket av folk med andre livssyn enn meg. (Ateist.) Men jeg ikler allikevel meg og huset religiøse symboler sånn for å følge steamen, liksom. Jeg vil jo ikke bli drept eller noe sånt, muslimer og kristne er både klin gale og farlige, og i ferd med å overta verdensherredømmet. F.eks ble jeg inspirert av en medFPer til å ønske meg denne naturtro saken. Med den i vinduet vil jeg føle meg mye tryggere.


Men nå er den utsolgt!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 22:24   #163
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Irma, jeg kan trøste (skremme?) deg med at den finnes fremdeles til salgs på Gulskogensenteret i Drammen!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 22:27   #164
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Irma, jeg kan trøste (skremme?) deg med at den finnes fremdeles til salgs på Gulskogensenteret i Drammen!

For en velsignelse!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 22:30   #165
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Den derre englelysestaken, er det er kristen dings eller en jødisk? Eller blandings? Eller både engler og demoner og med et snev av islam?

Er det egentlig en reklame for Märta? Hva mener du, _Brutus?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:11   #166
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Einar Gelius

Jeg er elev ved engleskolen, bosatt på Brummundal og rasist. Håper det klarer opp en del

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 19:47   #167
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Selv om tråden er avsporet for lenge siden kan jeg meddele at jeg nå har lest boka til Gelius.
En ting er sikkert. Jeg er veldig fascinert over fantasien hans. Er det et godt eller dårlig tegn at jeg ikke på samme måte som ham klarer å se trær som uttrykk for erigerte peniser og å se rennende vann som uttrykk for wetsex?

Er det sant? Ja det virker som han har veldig utviklet sex-fantasi ja..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 20:27   #168
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er det et godt eller dårlig tegn at jeg ikke på samme måte som ham klarer å se trær som uttrykk for erigerte peniser og å se rennende vann som uttrykk for wetsex?

Går du ikke rundt i skogen og blir kåt av alle trærne og bekkene, altså?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 21:06   #169
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Selv om tråden er avsporet for lenge siden kan jeg meddele at jeg nå har lest boka til Gelius.
En ting er sikkert. Jeg er veldig fascinert over fantasien hans. Er det et godt eller dårlig tegn at jeg ikke på samme måte som ham klarer å se trær som uttrykk for erigerte peniser og å se rennende vann som uttrykk for wetsex?

Problemet hans er nok at han har forvillet seg inn på litteraturvitenskapelige stier gjengrodd av Freud. Jeg hadde en sånn lærer en gang, og vi syntes det var fryktelig festlig hvordan sko var vaginaer og sånn. I Hamsun. (Der var det sikkert mer på sin plass å tolke freudianske symboler, han skal ha den, verre er det kanskje når det går litt over styr og man overfører det til bibelen?)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 22:57   #170
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men jeg ikler allikevel meg og huset religiøse symboler sånn for å følge steamen, liksom. .... F.eks ble jeg inspirert av en medFPer til å ønske meg denne naturtro saken. Med den i vinduet vil jeg føle meg mye tryggere.


Men nå er den utsolgt!

Lurer på hva Gelius hadde tolket ut av dette symbolet...
(Kan det være han som har kjøpt opp alle.... )

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 22:59   #171
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Lurer på hva Gelius hadde tolket ut av dette symbolet...
(Kan det være han som har kjøpt opp alle.... )

Det er da noen voldsomme dildoer de ute på sidene der har i hånda? :myser: Eller er det spritflasker?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 02:16   #172
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har til dags dato aldri opplevd å bli konfrontert med mitt livssyn, på tross av at jeg har vokst opp i strøk svært tett befolket av folk med andre livssyn enn meg. (Ateist.) Men jeg ikler allikevel meg og huset religiøse symboler sånn for å følge steamen, liksom. Jeg vil jo ikke bli drept eller noe sånt, muslimer og kristne er både klin gale og farlige, og i ferd med å overta verdensherredømmet. F.eks ble jeg inspirert av en medFPer til å ønske meg denne naturtro saken. Med den i vinduet vil jeg føle meg mye tryggere.


Men nå er den utsolgt!

Irma, hvor har du vokst opp? Og i hviket trygge enebolig-nabolag har du bygget et beskyttende reir for dine barn?

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:32   #173
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Einar Gelius

Har lest litt i boka nå. Han liksom skryter på seg å ha hatt seg med ei "Batseba"-dame, dessverre viste det seg at hun var gift, og hun ville ikke skille seg.

Synes dere det er greit at en prest skriver sånn, eller verre, gjør sånt noe?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:53   #174
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Einar Gelius

Eg synest ikkje det er greit. Ein prest møter mennesker når dei er aller mest sårbare, og å då sitja med inngåande informasjon om prestens seksualliv, er ikkje ok. Det er stor forskjell på å vera folkeleg og vulgær.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 22:39   #175
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Einar Gelius

Det er mange mennesker i vårt samfunn som har roller som gjør at det ikke passer at de utgir en slik bok. Dette gjelder ikke bare ansatte i kirken. Det ville ikke vært så sjarmerende om f.eks Jens Stoltenberg, Stortingspresidenten eller Kongen gjorde det heller. Selv er jeg byråkrat og må tilpasse min adferd i det offentlige rom deretter. Tidligere jobbet jeg i et departement og da kunne jeg ikke en gang la meg velge til Stortinget. Sånn er det i vårt samfunn.

Jeg lar meg personlig kjede av alle debattene hvor man benytter anledningen til å rope ut at man skal melde seg ut av statskirken (er forresten ikke medlem selv). Det er godt å se at såpass mange i denne saken ser at dette ikke handler om kirken men om en som har mistet grepet om sin rolle.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no