Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Svein og rotta og ufomysteriet

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-07, 23:29   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Svein og rotta og ufomysteriet

Noen som har sett den? Er den ok for 5 1/2-åringer?

Gutten min maser voldsomt om å se den, men jeg er i tvil. Han virker som en liten tøffing, men egentlig er han litt sart og lettskremt og i tillegg en grubler. Han har en tendens til å få mareritt hvis han ser noe som oppskaker han eller som han blir gående og tenke på. Filmen har aldersgrense Alle, så jeg regner med at den er ganske "snill", men er det scener i den som kan være potensielt skremmende?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 23:52   #2
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svein og rotta og ufomysteriet

Den har aldresgrense sju år. HE(6,5) vil gjerne se den, og jeg kommer nok til å ta ham med meg, men lillebror på snart fem får ikke være med denne gangen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 00:03   #3
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svein og rotta og ufomysteriet

Jeg kommer ikke til å ta med datteren min på 5 år. Har prøvd å være litt streng på aldersgrense når det gjelder filmer på kino. Kan bli litt voldsomt og høyt i forhold til å se det hjemme på tv.
Etter å ha lest litt om filmen er jeg ganske sikker på at det er for sterk kost for henne! Både på kino og hjemme.

Står dette om filmen;

På grunn av skremmende scener for de aller yngste får denne filmen 7 -års aldersgrense.
Etter nøye undersøkelser viser det seg at gamlehjemmet skjuler utenomjordiske vesener på jakt etter kunnskap. Og kunnskap finnes i de gamles sjeler, både bestemor sin og Halvorsens. For å hindre at bestemors sjel stjeles av romvesener, kidnapper barna bestemor, med viktig hjelp fra rottene. Med både Onkel Trygve, manngard og mystiske UFO-mennesker etter seg, stikker barna og bestemor av i skogen. Et mystisk lys kommer fra himmelen, og bestemor forsvinner. Ble hun fanget av romskipet likevel?

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 08:13   #4
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svein og rotta og ufomysteriet

vår 4,5 åring har sett den. Den var nok litt sterk kost for han.

Nå vil han ikke spise, for han vil ikke vokse og bli stor, voksen, gammel og dø....

Jeg har ikke sett den selv.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 08:56   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svein og rotta og ufomysteriet

Hvis filmen har 7-årsgrense står det feil på nettsidene til kinoen her i byen. Var inne og sjekka før jeg skrev innlegget i går.

Tror vi står over, jeg. Det blir nok tøffe tak i helga, for de har sett den første Svein og Rotta-filmen og da blir det nok vanskelig å skjønne at de ikke får se denne. Men men; vi får leie en film i stedet, det bruker å være stas.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 09:42   #6
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Svein og rotta og ufomysteriet

Jeg har sett den, og jeg er enig med Statens Filmtilsyn. Det er tunge tema som tas opp, og den er ganske tøff enkelte ganger. Men det var en morsom film, endelig en barnefilm som hadde en anstendig lengde (like over timen).

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no