Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Einar Gelius

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 18:27   #41
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det som først og fremst slår meg er at dersom Gelius får en sønn noen gang, så kan ikke han hete noe annet enn Evan.

Han har minst en sønn, og han heter nok ikke det. Jeg kjenner litt til familien på et litt mer personlig plan.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:05   #42
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Huff, dette er bare svett og teit.

Nå uttaler jeg meg kun på grunnlag av anmeldelsene av boka, og de små utrdragene som har vært i avisene, men jeg kjenner at jeg rødmer av flauhet på hans vegne.

Det er kjempeviktig å modernisere kirkens syn på bl.a seksualitet, og få fjernet de tabuer og "mørkemennholdningene" som er, men å gjøre dette i kombinasjon med svulstige utredninger om han egne seksuelle erfaringer?

Njææ, tror ikke det faller spesielt heldig ut

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:17   #43
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Minner om Brutus-signatur i eldre utgave.

Hahahaha, men det var jo egentlig ikke mine ord det da. Bare en harsellas over han sosiologen som kom så dårlig ut i Harald Eia sitt program. Tror mange ikke fikk med seg den...

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:22   #44
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Einar Gelius

Han liker nok å være kontroversiell og få oppmerksomhet rundt det. Det er greit at han vil ha diskusjon om kirken, Bibelen og sex, men er ikke sikker på om det er rett måte å gjøre det ved å gi ut denne boken.

Jeg hadde litt sansen for ham før, men har mistet den sansen for ham nå. Jeg likte ham før, fordi han hadde litt andre meninger enn vi er vant til.

Samtidig tenker jeg på Helge Hognestad som ble "kastet ut" av kirken. Han var bare "barnematen", tør jeg påstå, i forhold til Gelius.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 00:12   #45
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Einar Gelius

Nokon som såg debatten på nrk klokka 21:30. Den var jo forsåvidt interessant.

No har ikkje eg lest boka, og foreløbig er eg ikkje veldig freista til å gjere så heller, men utfrå sitat her og der, føler eg at han kanskje burde ha skrive to bøker (viss han nå absolutt MÅ skrive bok!); ein sjølvbiografi om (sex)livet sitt, og ei "teologisk" bok om sex/erotikk i Bibelen. Det kan virke som om det er kombinasjonen av desse som har blitt litt -eh- uheldig.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 00:21   #46
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

En mann som forreter for gravfølger og døper unger trenger ikke være mørkemann bare fordi han skåner menigheten for intimiteter og sædsprut fra sitt eget privatliv?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

No har ikkje eg lest boka, og foreløbig er eg ikkje veldig freista til å gjere så heller, men utfrå sitat her og der, føler eg at han kanskje burde ha skrive to bøker (viss han nå absolutt MÅ skrive bok!); ein sjølvbiografi om (sex)livet sitt, og ei "teologisk" bok om sex/erotikk i Bibelen. Det kan virke som om det er kombinasjonen av desse som har blitt litt -eh- uheldig.

Som jeg skrev over her; Gelius har ved flere anledninger understreket at sitatene fra boka som er spredd i media ikke er skildringer av hans eget sexliv.

Ellers synes jeg det er synd at det blir så mye styr av dette her, slik det alltid blir når mediefolk får anledning til å skrive om sex. Det gjør det lettere for de kristne miljøene å avfeie temaet og fyren som en tulling, uten å måtte ta stilling til sak.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 01:03   #47
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Einar Gelius

Han sa da vitterlig på debatten på tv at han anså at med å komme med privat info, så ville menigheten kunne identifisere seg med ham? Eller noe.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 07:59   #48
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Einar Gelius

«Hvorfor virker urin pirrende på noen? (....) Jeg tror det handler om en begivenhetsløs hengivenhet til et annet menneske, en stor grad av trygghet og tilhørighet og dette utrolige samspillet mellom to elskende mennesker som vil dele alt med hverandre, også kroppsvesker. Det er opphissende og stimulerende, og det våte gjør at hele sexakten får nye dimensjoner.»

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:28   #49
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

«Hvorfor virker urin pirrende på noen? (....) Jeg tror det handler om en begivenhetsløs hengivenhet til et annet menneske, en stor grad av trygghet og tilhørighet og dette utrolige samspillet mellom to elskende mennesker som vil dele alt med hverandre, også kroppsvesker. Det er opphissende og stimulerende, og det våte gjør at hele sexakten får nye dimensjoner.»

Det der er sikkert hentet fra det gamle testamentet

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 10:35   #50
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Einar Gelius

Begivenhetsløs hengivenhet? Er det noe å trakte etter da?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 00:47   #51
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Einar Gelius

Nå er han i vinden igjen, tilfeldighet eller mediestrategi? Tipper det siste. Med en mediekjenner som forlegger, fremstå som offeret for hensynsløse mørkemenn. Oh dear. Opium for folket.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 00:52   #52
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Rekker julesalget ihvertfall.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 00:55   #53
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Einar Gelius

Definitivt. Fits the plot.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 09:46   #54
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Einar Gelius

Eg ser for meg at den boka må vera ein ypperlig presang til nokon du føler deg forplikta til å kjøpa til. Sannsynligheten er nok stor for at du ikkje trenger kjøpa julegave til neste år.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:28   #55
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Eg ser for meg at den boka må vera ein ypperlig presang til nokon du føler deg forplikta til å kjøpa til. Sannsynligheten er nok stor for at du ikkje trenger kjøpa julegave til neste år.

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:30   #56
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Einar Gelius

Men atte, hvorfor er plutselig NRK den mest tabloide?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:37   #57
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Tar jeg ikke helt feil så var det vel han som viet Selveste Terje Scrøder i hvit brudekjole. Jeg vet i hvertfall med 200% sikkerhet at han var i bryllupet.

Helt flott synes jeg, og argumentet om at før var han så og slik og bla,bla.bla faller i grus. Man kan da vel forandre standpunkt etter hvert som man får mer kunnskap og livserfaring? Gelius er TOPP!! Støtter han helt og fullt!

Til tross for de høye, store, flotte kirkene vi har i Norge, så er det overraskende lavt under taket der....tenker nå jeg...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:51   #58
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Einar Gelius

Jeg personlig er ikke noen fan av Gelius, men er helt enig med det om takhøyden i kirka.

Og selv om jeg ikke er noen fan av Gelius så er jeg mye mindre fan av Kvarme.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:52   #59
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har ikke sansen for fyren, helt uavhengig av om han er prest eller ikke.

Der er jeg også. På toppen av at han fremstår som den mest vinglete personene jeg har hørt om.

Når det er sagt synes jeg det skal være en plass i kirken for absolutt alle, så han bør få beholde jobben.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:11   #60
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Der er jeg også. På toppen av at han fremstår som den mest vinglete personene jeg har hørt om.

Når det er sagt synes jeg det skal være en plass i kirken for absolutt alle, så han bør få beholde jobben.

Plass i kirken til alle, ja. Men jeg synes ikke kirken som arbeidsgiver skal forholde seg til akkurat det. En hvilken som helst annen arbeidsgiver hadde sannsynligvis kvittet seg med ën slik ansatt før det hadde gått så langt som det har gjort i dette tilfellet.
Og kanskje er det ekstra uheldig at det er nettopp sex-boka som blir dråpen for biskopen. Kirken kan helt klart trenge et oppgjør med fortiden når det gjelder synd og skam rundt sex. Men det oppgjøret bør kanskje komme fra noen som vil kirken vel. Ikke fra en mediekåt dust som er ute etter å mele sin egen kake.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no