Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-10, 14:18   #221
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Så et barn som blir til fordi en mor/en far/et par ønsker seg barn så utrolig mye at de er villig til å betale noen for å få dette barnet - det barnet skal være traumatisert av måten det ble til på? Mer enn et barn som blir adoptert (og hvor det genetiske opphavet følgelig enten ikke ønsker eller ikke kan ta seg av barnet) og hvor foreldrene har hatt ganske store utgifter underveis?

Sa jeg det?

Det som er tilfeller er at man ikke vet hvilke barn som regagerer hvordan på ting. Noen barn synes det er fullstendig uproblematisk å være adoptert, andre reagerer med ekstensielle kriser i større eller mindre grad, sånn vil det være for barn som blir til via ulike varianter av surrogati også. Siden disse tankene man kan gjøre seg om hvordan og hvorfor og hvorfor ikke osv kan være ganske smertefulle for dem som går gjennom det så tenker jeg som så at man bør gjøre de ukjente faktorene færrest mulig.

Adopsjon er en nødvendighet for barnet, barnet er allerede født og trenger nye foreldre for å komme seg gjennom livet. Ved surrogati lager man et nytt barn for foreldre som trenger barn. Jada, det er jo akkurat det man gjør når man får barn på den vanlige måten også, jeg er klar over det. Men jeg synes likevel det er en signifikant forskjell.

Men altså, jeg er sterkt preget av å ha en datter som er veldig opptatt av hvor hun kommer fra, fra hvem og hvorfor og alle disse spørsmålene som er vanskelige for en liten jente.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
dilemma, india, surrogat


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no