Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 22:59   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hvorfor kan hun ikke bo i India med barna?

Fordi hun ikke vil.

Norske myndigheter har tilbudt å hjelpe henne med å søke permanent oppholdstillatelse, men det vil hun ikke ha, bare turistvisum, og det utløper altså ved nyttår, hun har søkt forlengelse.

Altså, barnehjem er ikke eneste mulighet, hun kunne velge å bli der, men det vil hun ikke.

Adopsjonslovgivningen er streng, og det skal den være, nettopp for å beskytte mot kjøp og salg av barn. Her har hun forsøkt seg likevel, vel vitende om at hun ikke hadde en millimeter av en eneste lov på sin side, og jeg synes ikke det er rart hun ikke får medhold.

Jeg synes veldig synd på ungene. Ikke så mye på henne, hun har tatt en sjangse, som burde være mot bedre vitende, og løyet for å forsøke å snike seg unna reglene. Joda, jeg føler med henne, men det var hennes valg. Guttene har ikke tatt noe valg, dem har jeg langt mer sympati for.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:00   #22
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

...jeg deler forøvrig ikke smutthulbekymringen.

Ikke særlig fristende å hoppe etter denne dama, vel, når man har fulgt prosessen sålangt i media? Selv om hun skulle få barna med seg hjem til slutt, så har vl ikke akkurat dette vært noen form for glanset reklamekampanje?

Og hvor mange av bittelille Norges befolkning er i en situasjon hvor man kunne tenkes å gjøre det samme? Vi snakker ikke om et potensielt uhåndterlig skred av saker.

Regler er regler, og dama er dum - men jeg kjenner at to nyfødte barn ikke bør ofres på "regler er regler" alteret. Ihvertfall ikke når man tar høyde for at dette neppe blir den nye trenden uansett utfall av saken.

enig..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:02   #23
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Fordi hun ikke vil.

Norske myndigheter har tilbudt å hjelpe henne med å søke permanent oppholdstillatelse, men det vil hun ikke ha, bare turistvisum, og det utløper altså ved nyttår, hun har søkt forlengelse.

Altså, barnehjem er ikke eneste mulighet, hun kunne velge å bli der, men det vil hun ikke.

Adopsjonslovgivningen er streng, og det skal den være, nettopp for å beskytte mot kjøp og salg av barn. Her har hun forsøkt seg likevel, vel vitende om at hun ikke hadde en millimeter av en eneste lov på sin side, og jeg synes ikke det er rart hun ikke får medhold.

Jeg synes veldig synd på ungene. Ikke så mye på henne, hun har tatt en sjangse, som burde være mot bedre vitende, og løyet for å forsøke å snike seg unna reglene. Joda, jeg føler med henne, men det var hennes valg. Guttene har ikke tatt noe valg, dem har jeg langt mer sympati for.

Jeg er enig med deg.
Det er synd i barna, men det er ikke så veldig synd i henne nei.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:04   #24
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

[quote=Zoë;2576165Hva som er i veien for at hun skal bosette seg i India? Relativt MYE tenker jeg?
Mangel på hele sitt nettverk (noe som er uhørt viktig som enslig forelder), jobbmulighet (og med det livsgrunnlaget for tre personer) samt det grunnleggende behover for frihet til å ta egne store livsvalg som er avgjørende for en god livskvalitet. For å nevne noen,[/quote]

Ja? Og det samme gjelder vel for 97% av de menneskene som allerede bor i India. Uten at vi løfter en finger for å hjelpe noen av dem.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:04   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Jeg syntes saken er ille og er i utgangspunktet i mot å gjøre et unntak, men om jeg hadde vært i hennes situasjon så hadde jeg nok kunnet bli desperat nok til å ta livet av både meg selv og barna. Og reise fra barnet mitt hadde jeg aldri klart å gjøre under de omstendighetene.

Så jeg mener hun bør få ta de med seg til Norge nå. Jeg tror det at hun har bodd der nede såpass lenge nå gir en ganske grei singaleffekt på de som ønsker seg barn på denne måten. Det er ikke noe å trakte etter for de aller fleste.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:04   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

...jeg deler forøvrig ikke smutthulbekymringen.

Ikke særlig fristende å hoppe etter denne dama, vel, når man har fulgt prosessen sålangt i media? Selv om hun skulle få barna med seg hjem til slutt, så har vl ikke akkurat dette vært noen form for glanset reklamekampanje?

Og hvor mange av bittelille Norges befolkning er i en situasjon hvor man kunne tenkes å gjøre det samme? Vi snakker ikke om et potensielt uhåndterlig skred av saker.

Regler er regler, og dama er dum - men jeg kjenner at to nyfødte barn ikke bør ofres på "regler er regler" alteret. Ihvertfall ikke når man tar høyde for at dette neppe blir den nye trenden uansett utfall av saken.

Tja, kanskje ikke et skred av saker, men er det først et vedtak på at det er ok, så kommer absolutt flere til å følge etter, om ikke i hopetall, så i alle fall en håndfull i året. Det er mange barn som fødes av surrogatmødre i diverse land som vokser opp som norske. Forskjellen er at de har en biologisk far som får lov å ta dem med seg hjem. Og i en del land ordnes papirene så det ikke fremkommer noen annen mor heller, for den del, men ellers kan hun adoptere barnet. I dette tilfellet har kvinnen kjøpt egg, kjøpt sæd og leid livmor. Det gjør at hun ikke har noen knytning til disse barna.

Men hun er ikke den eneste i denne situasjonen. godtas det en gang, kommer det helt sikkert flere.

Dog er jeg ikke sikker på at det ikke allerede lever slike barn i landet, som har kommet hit via smutthull ingen oppdaget, papirer "ordnet", påstått født av norsk mor på reise...?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:06   #27
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Det er utvilsomt denne dama som har lagd disse barna i den forstand at de hadde ikke eksistert uten at hun hadde satt det hele i gang. Det gjør saken til noe annet enn for alle de andre barnehjemsbarna. I tillegg har hun vært deres mor siden de ble født. Det var utrolig teit av henne å juge og gjøre det på dette viset, men når det nå først har blitt så galt, mener jeg at det rette er å la henne komme hjem med barna sine. Jeg kan heller ikke se for meg at noen skulle ønske å gjøre dette etter henne og er ikke redd for at dette kommer til å bli noe eksempel til etterfølgelse.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:10   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

men om jeg hadde vært i hennes situasjon så hadde jeg nok kunnet bli desperat nok til å ta livet av både meg selv og barna. Og reise fra barnet mitt hadde jeg aldri klart å gjøre under de omstendighetene.

Så jeg mener hun bør få ta de med seg til Norge nå.

Atte hæ? Fordi hun er truendes til å ta livet av seg og barna...?

Jeg har overhodet ingen tro på å belønne folk for å bryte lover og regler med vitende og vilje. Da får man heller finne en annen løsning. Disse barna behøver jo ikke akkurat å bli gatebarn fordi om de ikke vokser opp i Norge heller. Jeg regner med hun kan få hjelp til å finne en god fosterfamilie for dem hvis det å bli der ikke er et alternativ for henne.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:11   #29
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja? Og det samme gjelder vel for 97% av de menneskene som allerede bor i India. Uten at vi løfter en finger for å hjelpe noen av dem.

Jeg svarte på spørsmålet: "Hvorfor kan hun ikke bo i India".

Jeg tenker det er liten tvil om hva som er det beste alternativet for barna om man sammenligner et potensielt liv med denne damen i India kontra Norge?

Selvfølgelig er det synd på alle arbeidsløse, nettverksløse mennesker i India som ikke har reell frihet til store valg i livene sine. Men det er en helt annen diskusjon. Her er det en spesifikk sak som diskuteres.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:12   #30
Ying
Kor e alle helter hen?
 
Ying sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Innlegg: 1.147
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Jeg synes absolutt ikke at myndighetene skal gi etter og la hun komme hit med barna. Dette er faktisk kjøp og salg av barn. Hun har ikke vært ærlig og forsøkt å få barna inn til Norge på illegal måte. Det er helt klart en forferdelig situasjon for to uskyldige barn og jeg håper virkelig at de kan få noen gode foreldre.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:14   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Men alternativet for barna er da ikke nødvendigvis indisk barnehjem?! Indisk privatbetalt fosterhjem kan hun fint bla opp for.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:14   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Jeg klarer ikke å synse om noe som helst i denne saken, jeg blir helt dårlig. Hun har hatt dem i ETT ÅR, da er det virkelig ikke bare å "gi dem bort" til noen andre og reise hjem. Folk her inne er foreldre selv og klarer vel å sette seg litt inn i hvordan det må være å gi fra seg en (i dette tilfellet to) ettåring. Jeg hadde nok blitt værende i India, jeg hadde i hvert fall aldri reist hjem uten barna.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:14   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

De eneste det er synd på i denne, tvers igjennom tragiske, saken, er to små, uskyldige gutter, som aldri ba om å komme til verden. Jeg håper inderlig at de får et godt hjem hos mennesker som tar vare på dem så de får et godt liv, uansett hvor de ender opp.

Men at det skal gjøres unntak og lages smutthull i lovverket av den grunn, nei. Dama har brutt loven med øynene på vidt gap. Hun trenger ikke belønnes ved at man syns synd på henne og lar henne komme hjem til Norge med barna.

Kynisk og ubarmhjertig, ja - men kanskje noe dama burde tenkt på før hun satte i gang dette sirkuset.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:16   #34
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg svarte på spørsmålet: "Hvorfor kan hun ikke bo i India".

.

Jeg vet det, jeg syntes bare ikke argumentet om hvor forferdelig der er å bo i India var så godt. Iallfall ikke når man tenker på damen. Barna derimot, har jeg mer sympati med.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:17   #35
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Jeg har ikke helt skjønt hva som har skjedd jeg. Trodde det med surrogatopplegg ordnet i utlandet var ganske vanlig i Norge? Hva er forskjellen på det alle de som har fått det til har gjort, og det denne kvinnen har gjort? *uopplyst* Jeg har fått med meg at hun har jugd på seg et genetisk forhold til barna som ikke eksisterer.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:17   #36
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Det at noen mener hun kan bo i India forstår jeg, men de er faktisk ikke Indiske heller i føle India. I følge India er barna Norske, og i følge Norge er de Indiske siden de ikke har norsk mor. Så disse små er vel som statsløse å regne.

Jeg syns faktisk de bør ta barna til Norge, gi denne kvinnen en skikkelig straff, hvilken straff vet jeg ikke da jeg ikke kjenner loven godt nok til å uttale meg om det. Men straffen burde være så streng at dette ikke frister for noen å gjenta.

Et annet alternativ er jo å adoptere bort disse barna, men da syns jeg det skal skje gjennom Norge, jeg syns faktisk vi har ansvar for dem så lenge det er en norsk statsborger som er grunnen til at de faktisk er her på jorden.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:17   #37
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Irma: Og der har du forskjellen på det alle de andre har gjort - de har et genetisk forhold til enten egg eller sperm

I dette tilfellet er det ikke hennes egg (ukjent donor), ukjent donorsperm (så hun har ingen far som kan si at barnet er sitt og få ansvar for dem gjennom han), og det er en fremmed kvinne som har båret fram og født barna etter at eggene ble befruktet - og som ikke regnes som deres mor heller (av en eller anne grunn, husker ikke hvorfor).
Så det er ingen som har genetisk "eierskap" over barna, siden alle er ukjente.

Minst av alle henne, som kun har planlagt og betalt for kalaset.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:18   #38
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Irma: Forskjellen er at hun ikke har noe biologisk forbindelse til barnet i og med at det ikke var hennes egg som ble befruktet.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:18   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Jeg tror at de som har vært utenlands og skaffet seg surrogatbarn, er biologisk forelder til barnet - slik f.eks. Arve Juritzen er biologisk far til sin datter, men har brukt amerikansk surrogatmor. Ergo kommer man unna loven på det viset - man overtar full omsorg for sitt eget, biologiske barn.

Dama i india er ikke biologisk mor til barna, de er resultat av både donor sperm og egg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:19   #40
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Ah, da skjønner jeg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
dilemma, india, surrogat


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no