Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg er ikke rasist, men

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 11:23   #21
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

for journalisten, og av dama! Makan!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:26   #22
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Hvor kommer den fra, myten om at akkurat Norge tar i mot så mange? Det gjør vi da vel vitterlig ikke?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:28   #23
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes det var litt artig at hun mente at det var frekt av innvandrere å si at de har også vært med å bygge landet, for det var feil, det var nemlig foreldrene til oss etniske nordmenn nemlig. Og så er faren hennes polsk.

Er det ikke polakker som bedriver mesteparten av byggingen for tida da? Hehe.

Nei, jeg syns også det er flott med frpere av den gamle tradisjonen. Veldig greie å forholde seg til. Dvs avfeie.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:30   #24
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Stjerneintervju.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:31   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hvor kommer den fra, myten om at akkurat Norge tar i mot så mange? Det gjør vi da vel vitterlig ikke?

Det lurte jeg på også. Det er vel ganske ofte Frp bruker den argumentasjonen?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:32   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Sjarmerende dame, du.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:39   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hvor kommer den fra, myten om at akkurat Norge tar i mot så mange?

Fra Frp, vel!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:42   #28
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Godt at noen har mot til å vise hva FrP egentlig står for!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:48   #29
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Polen er så godt som tømt for kvalifisert arbeidskraft for tiden, så de må importere
håndtverkere fra Ukraina. True story.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:50   #30
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Å hjelpes.

Politisk nestleder?

Å hjelpes.

:dån:

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:50   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Mente hun virkelig at kommunen skulle sparket de to russerne som hadde hver sin 50% stilling, slik at hun kunne få en hel stilling?

Jammen, jammen - de kom jo og stjal jobben hennes. Og de stjal den sikkert fra henne, bare for å få fast jobb, så de kan sykemelde seg med vondtene sine, som de har både her og der. Fandens snyltere av noen innvandrere de er, altså.



__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:03   #32
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Utrolig bra av journalisten å få frem dette. Dessverre er det nok fler enn vi tror som tenker og mener som denne damen, men det er få som er dumme/modige nok til å stå frem med det slik som hun gjør her. Men samtidig synes jeg det er utrolig vanskelig å diskutere med så utrolig dumme utsagn, man vet liksom ikke hvor man skal begynne engang...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:04   #33
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hvor kommer den fra, myten om at akkurat Norge tar i mot så mange? Det gjør vi da vel vitterlig ikke?

Vi har relativt høy arbeidsinnvandring i Norge (spesielt til østlandsområdet) og generelt sett er nordmenn positive til en slik innvandring. Arbeidsinnvandring var den kilden til innvandring som var størst i 2009, tett etterfulgt av familieinnvandrere. Så det støtter vel oppunder argumentet hennes om at "dem kommer for å ta jobba vårres", selv om de fleste arbeidsinnvandrerene nok tar jobber som i utgangspunktet er ledige, fordi ingen andre vil ha dem.

Og når det gjelder flyktnigner og asylsøkere så sier vel tallene fra SSB ganske klart i fra at det har vi ikke mye av:

Opprinnelig lagt inn av SSB

Sammenlignet med 2008 var det i fjor 1 900 flere som kom til Norge av fluktgrunner. De 6 200 personene som kom på grunn av flukt utgjorde likevel kun 14 prosent av alle de ikke-nordiske innvandrerne i 2009. De fleste av dem kom fra Eritrea og Afghanistan. Oppgangen fra 2008 til 2009 har sammenheng med det store antall asylsøkere i 2009. Antallet asylsøkere ser ut til å bli betydelig lavere i 2010.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:14   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Jeg synes det er fint jeg at slike artikler får spalteplass. Deler av FRP har jo visst seg skremmende spiselig til tider, og da er det godt at noen kan vise hvordan det fremstår på lokalplanet.

Og takk til journaliten som skriver akkurat det hun sier.

Jeg skjønner godt at arbeidsinnvandring kan bli skummelt når du ikke har jobb, men da er det kanskje på sin plass å gå et par runder med seg selv om hvorfor man blir bortprioritert.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:18   #35
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes det var litt artig at hun mente at det var frekt av innvandrere å si at de har også vært med å bygge landet, for det var feil, det var nemlig foreldrene til oss etniske nordmenn nemlig. Og så er faren hennes polsk.

Ja, det tenkte jeg også på. Måtte se om det var andre som catcha den!

Makan til surfitte!

Altså jeg er ikke en som synes man helt ukritisk skal sy puter under armene på alle - men det er vel heller ikke tilfellet. Men dette er jo å vise hele verden at man er en kronidiot. Dessverre drar de nok andre kronidioter som velgere på sånne stunt. 'Endelig en politiker som tør si hva folk flest mener!'

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:20   #36
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Og her i Oslo ville vi være rimelig lost uten 'utlendinger som tar jobbene våre'. Jeg nevner servitører, bussjåfører, drosjesjåfører, bygningsarbeidere, vaskere, hjelpepleiere. Ja det ville nok ikke gå rundt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:21   #37
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Dette er jo nesten som å lese fra vår kjære Carl I. Hagen på 80-tallet. :nostalgisk:

Jeg har erfaring med en oppvekst i en kommune som den gang var landets mest innvandringsrike, og jeg har jobbet på sosialkontor i Oslos mest innvandrertette bydeler. Det jeg er nysgjerrig på er hvor man mener at innvandrere får mer enn nordmenn? Jeg skulle gjerne ha sett regnestykket. Bostedsløse nordmenn får også stønad til møbler og det å etablere seg i bolig. Og barn av foreldre med dårlig økonomi kan få stønad til en fritidsaktivitet eller lignende. Er man arbeidsløs (slik flyktninger naturlig nok er når de kommer til landet) har man midlertidige ordninger. Tar gjerne i mot tips i forhold til dette, hvis noen vet om ordninger som er direkte urettferdige.

Jeg husker så godt at jeg fikk en gutt i klassen min på skolen, båtflyktning med traumatisk historie bak seg. Jeg hørte samtidig hvordan folk offet og akket seg over at disse barna hadde fått alt oppi hendene når de kom til Norge. Han som begynte i klassen min hadde fått stønad til sykkel. Og der satt vi andre barna i boligene rundt med stappfulle rom med leker, uten at staten hadde løftet en finger for oss. For en forskjellsbehandling!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:22   #38
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Jøye.
Veldig bra skrevet av journalisten. Stakkars partiledelsen, tenker medierådgiverne deres er litt oppskjørtet nå.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 13:26   #39
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Dette er jo nesten som å lese fra vår kjære Carl I. Hagen på 80-tallet. :nostalgisk:

Jeg har erfaring med en oppvekst i en kommune som den gang var landets mest innvandringsrike, og jeg har jobbet på sosialkontor i Oslos mest innvandrertette bydeler. Det jeg er nysgjerrig på er hvor man mener at innvandrere får mer enn nordmenn? Jeg skulle gjerne ha sett regnestykket. Bostedsløse nordmenn får også stønad til møbler og det å etablere seg i bolig. Og barn av foreldre med dårlig økonomi kan få stønad til en fritidsaktivitet eller lignende. Er man arbeidsløs (slik flyktninger naturlig nok er når de kommer til landet) har man midlertidige ordninger. Tar gjerne i mot tips i forhold til dette, hvis noen vet om ordninger som er direkte urettferdige.

Jeg husker så godt at jeg fikk en gutt i klassen min på skolen, båtflyktning med traumatisk historie bak seg. Jeg hørte samtidig hvordan folk offet og akket seg over at disse barna hadde fått alt oppi hendene når de kom til Norge. Han som begynte i klassen min hadde fått stønad til sykkel. Og der satt vi andre barna i boligene rundt med stappfulle rom med leker, uten at staten hadde løftet en finger for oss. For en forskjellsbehandling!

Men damen her synes jo ikke bare det er urettferdig om innvandrere eventuelt får mer, hun synes jo det er skrekkelig om de får det samme som "skikkelige nordmenn" får f.eks i uføretrygd. Det er antakelig billigere å leve som uføretrygdet innvandrer enn som uføretrygdet nordmann

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 13:32   #40
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no