Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg er ikke rasist, men

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 13:54   #41
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Blir helt målløs, og litt flau på hennes vegne
Ikke rasist?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:10   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Blir helt målløs, og litt flau på hennes vegne
Ikke rasist?


Det har hun jo ikke lov til å være, siden faren hennes er polsk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:10   #43
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Det er direkte smertefult å lese. Samtidig har jeg humret over denne dama i snart et døgn. Vekselvis hoderystning og humring, altså.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:36   #44
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det er direkte smertefult å lese. Samtidig har jeg humret over denne dama i snart et døgn. Vekselvis hoderystning og humring, altså.

Kanskje vi kan invitere henne inn hit for å diskutere litt mer?!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:41   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Jeg for min del lurer veldig på hvor i Norge Bednarczyk er et vanlig navn som man finner på nordmenn som ikke er innvandrere/utlendinger/onde/etc?

  Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:49   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del lurer veldig på hvor i Norge Bednarczyk er et vanlig navn som man finner på nordmenn som ikke er innvandrere/utlendinger/onde/etc?

Faren hennes er polsk, men han hører selvfølgelig ikke med i statistikken. Men det gjør alle andre som ikke kommer fra Norge ..... ja, eller Polen da.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:53   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Faren hennes er polsk, men han hører selvfølgelig ikke med i statistikken. Men det gjør alle andre som ikke kommer fra Norge ..... ja, eller Polen da.

Så hun er andregenerasjonsinnvandrer, med andre ord. For jeg antar hun mener at alle de som er født i Norge, men brune i huden fremdeles er innvandrere? Eller er det vel aldri sånn at hudfarge er sentralt her?

Jobber faren hennes, forresten, eller snylter han med en eller annen luksuriøs pensjon som han flotter seg med?

  Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:53   #48
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Polakker kan ikke være rasister. Hun har et meget godt alibi.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:54   #49
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jobber faren hennes, forresten, eller snylter han med en eller annen luksuriøs pensjon som han flotter seg med?

Jeg er iallefall helt overbevist om han han kjører taxi til NAV når han skal hente pengene han snylter fra den norske stat. Eller fra min lommebok, som jeg vel like gjerne kan si.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:57   #50
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Jeg blir skremt! Vær så snill å berolige meg med at majoriteten av politikerne ikke er slik....vær så snill!!

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 14:58   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg blir skremt! Vær så snill å berolige meg med at majoriteten av politikerne ikke er slik....vær så snill!!

Jeg kan berolige deg med at kun 25 % av befolkningen synes dette er strålende bra saker. Med andre ord - ikke flertall. Ikke alene ihvertfall. Ikke enda.

  Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:04   #52
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Jeg skulle virkelig ønske at det var informative artikler i media. Faktainformasjon og tall om hva som faktisk er forholdene for flyktninger, asylsøkere og innvandrere. Men de 25% smilefjes nevner ville kanskje ikke lest det likevel. Det er kanskje bare SE&HØR det går i.... (der avslørte jeg en av mine egne fordommer).

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:04   #53
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kan berolige deg med at kun 25 % av befolkningen synes dette er strålende bra saker.

Det der er et mysterium. Hva f... er det disse 25% bruker hodet til?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:07   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg skulle virkelig ønske at det var informative artikler i media. Faktainformasjon og tall om hva som faktisk er forholdene for flyktninger, asylsøkere og innvandrere. Men de 25% smilefjes nevner ville kanskje ikke lest det likevel. Det er kanskje bare SE&HØR det går i.... (der avslørte jeg en av mine egne fordommer).

Det finnes masse fakta man kan få tak i. Men the 25 % community er ikke så opptatt av fakta. De er opptatt av at dersom ikke alle utledningene hadde snyltet på trygdesystemet vårt og tatt fra bestemor enerom på hjemmet så kunne man satt ned bensinavgiften, fått spritsalg på Kiwi og billig børst. Da hadde det blitt fint da.

  Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:08   #55
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Jeg lurer egentlig på hva som faktisk gjør at 25 % stemmer Frp. Er det enkeltsaker? Hele pakken? Hva er det egentlig?

For det er jo vitterlig slik at hvis 25 % av befolkningen stemmer Frp, så er det ikke bare hvite, trashy, uintelligente rasister liksom. Sant?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:08   #56
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Og ja - jeg har fordommer mot frp-velgere. Jeg har dem av en grunn. Jeg er klar over at det finnes frp-velgere som ikke går i grilldress, bor i Spania og irriterer seg over at utlendingene der ikke kan lære seg norsk - men det er en grunn til at frp-karikaturer er morsomme - de er temmelig lett gjenkjennelige.

  Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:09   #57
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kan berolige deg med at kun 25 % av befolkningen synes dette er strålende bra saker. Med andre ord - ikke flertall. Ikke alene ihvertfall. Ikke enda.

Herre Gud - har du tenkt jeg skal få sove i natt? Bildene i hodet mitt - bildene i hodet mitt...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:10   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg lurer egentlig på hva som faktisk gjør at 25 % stemmer Frp. Er det enkeltsaker? Hele pakken? Hva er det?

For det er jo vitterlig slik at hvis 25 % av befolkningen stemmer Frp, så er det ikke bare hvite, trashy, rasister liksom. Sant?

Det selges inn et budskap som spiller på noen følelser her og andre følelser der. Mange får den følelsen de var på jakt etter servert i en passe lettfordøyelig oneliner og ender med å stemme frp.

Pluss en del idiotisk dårlig arbeid i andre partier - litt korrupsjon og småtteri. Det er sånt i frp også - men der gjør det ikke noe.

  Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:13   #59
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det selges inn et budskap som spiller på noen følelser her og andre følelser der. Mange får den følelsen de var på jakt etter servert i en passe lettfordøyelig oneliner og ender med å stemme frp.

Er det så enkelt? Jeg er ikke sikker. For implisitt i det du skriver ligger det vel en antagelse om en viss sviktende intelligens? Jeg mener, hvis man stemmer kun basert på oneliners og øvrig fluffy retorikk, that is.

For vi er vel enige om at en så stor del av befolkningen (25 %) ikke kan anses å være uintelligente? Eller har jeg for høye tanker om det norske folk nå?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 15:17   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Det er jo faktisk en del folk i Norge som helt oppriktig mener det denne dama sier. Og da er jo frp riktig parti for dem.

Jeg er noe uenig i at alle utlendinger snylter på staten OG tar jobbene våre, men det er en helt annen sak.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no