Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Synkronisering av kalender - bare en vei?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-14, 22:00   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Synkronisering av kalender - bare en vei?

Jeg får så god hjelp hver gang jeg spør om noe her inne, så nå spør jeg igjen!

Jeg har Google kalender, med app på mobilen. Mesteparten av avtalene mine legges inn via mobilen. Det som legges inn på maskinen, synes på mobilen, men det som legges inn på mobilen, synes ikke på maskinen. Jeg trenger å ha kalenderen min to steder, etter å ha opplevd svart skjerm på telefonen (vel, den ble lilla) etter å ha sluppet den i golvet. Det var ingen god følelse, når hele kalenderen finnes der inne, og kun der!

Hvorfor synker den ikke begge veier? Jeg må nok ha det inn med t-skje, for jeg har prøvd og gitt opp minst to ganger tidligere. Men det må da gå?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-14, 22:09   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synkronisering av kalender - bare en vei?

Når du legger inn en ny kalenderhendelse - passer du da på at du legger den i gmail-kalenderen? Jeg har det som valg når jeg lager ny kalenderavtaler. Litt under tid og sted, står det om den legges i telefonkalenderen eller gmail-kalenderen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-14, 22:13   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synkronisering av kalender - bare en vei?

Som Elise sier, så har du sannsynligvis to forskjellige kalender-apper. Du må legge til ting i "Google Kalender", ikke i "S Planner" (som er den jeg har) eller tilsvarende. "S Planner" (og tilsvarende) har sannsynligvis bare leserettigheter for Google-kalenderen.

Jeg er forresten sur på Googles kalender. Den har forandret utseende. Før fungerte det helt fint å vise fram kalenderen i måneds-modus. Nå er det umulig å se noe. (Men "S Planner" fungerer fint i månedsmodus.)

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-14, 22:17   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synkronisering av kalender - bare en vei?

Jeg mener ikke apper, men når jeg går inn i kalenderen min, velger "legg til ny hendelse", så må jeg velge i en nedtrekksmeny hvilket "system" den lagres i. Jeg kan også velge å legge til hendelser i jobb-kalenderen min, som da dukker opp i outlook på jobb. (Også har jeg ulik fargekoding på gmail-hendelsene og jobb-hendelsene, det er ekstra kult. )

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-14, 22:18   #5
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Synkronisering av kalender - bare en vei?

Genialt - det var løsningen! Tusen takk!

Jeg bruker aCalender, fordi jeg ikke liker visningen til Google kalenderen på telefonen. Jeg må enkelt kunne se alle avtaler i en uke i et bilde (inkl tekst), og det kan jeg ikke med Google sin.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-14, 22:22   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synkronisering av kalender - bare en vei?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg mener ikke apper

Ikke? Er ikke det aller aller meste man har på mobilen, en eller annen form for apper?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-14, 22:28   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synkronisering av kalender - bare en vei?

Joda, goddag mann økseskaft.

Du sier "Som Elise sier, så har du sannsynligvis to forskjellige kalender-apper."
Det var ikke det jeg mente, selv om det også kan forstås sånn. Jeg mente at inne i "legg til kalender-hendelse" (som er inne i en eller annen kalender-app) har hun to VALG, om hvor det skal lagres.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-14, 22:34   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synkronisering av kalender - bare en vei?

Ja, sånn kan det gå. Jeg får heller kose meg med dette økseskaftet her, jeg da.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 18:23   #9
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synkronisering av kalender - bare en vei?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Som Elise sier, så har du sannsynligvis to forskjellige kalender-apper. Du må legge til ting i "Google Kalender", ikke i "S Planner" (som er den jeg har) eller tilsvarende. "S Planner" (og tilsvarende) har sannsynligvis bare leserettigheter for Google-kalenderen.

Eg bruker kun S Planner, og det kjem opp på Google kalenderen i det eg trykker lagre.

Kan eg spør om noko? Samboeren min har iPhone, korleis fungerer det best å få Google kalender der? Me har felles familiekalender på Google, men han får ikkje varsel på sin mobil. Han kan heller ikkje legge inn varsel på hendelser, og dermed er mykje av poenget borte for vår del.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 18:30   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synkronisering av kalender - bare en vei?

Enkel løsning; skift til android.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 09:45   #11
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synkronisering av kalender - bare en vei?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Enkel løsning; skift til android.

Tru meg, har komme med det forslaget nokre gonger ja.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no