Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Nettbrett til voksen dame

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-14, 23:37   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettbrett til voksen dame

Min mor fyller år og vi skal kjøpe nettbrett til henne. Min bror foreslår dette
http://www.idg.no/pcworld/article276278.ece

Jeg er applebruker selv og tenker at iPad er det enkleste, men siden min mor har en HTC, så kan det være at det er bedre med androidnettbrett. Jeg tenker da Samsung galaxy note.

Noen som kan synse med meg? Pris 3-5000

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 00:14   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Er hun datakyndig? For hvis ikke så anbefaler jeg at dere velger det samme som en av dere har selv. Mye enklere å drive brukerstøtte da. (Mine foreldre får bare ha samme type duppeditter som jeg har, hvis de vil ha hjelp, og det vil de ofte.)

Ellers ville jeg valgt iPad eller Android. Mye enklere å ha med å gjøre enn andre typer, synes jeg, siden det er så mye bra apper til dem og masse hjelp å få på nett. Jeg hadde ikke vurdert andre typer i dag, siden jeg ikke ser fordeler nok til å veie opp for ulempene med å velge et "ustandard" system.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 00:17   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Jeg ville absolutt ikke kjøpt et windowsnettbrett med mindre hun har sagt at hun ønsker seg det. Android er nok veldig greit, da kan hun bruke samme googlekonto som på telefonen og slippe å kjøpe apper på nytt. Note-brettene er, så vidt jeg vet, veldig bra.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 00:19   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Nå har jeg finlest anmeldelsen, og det brettet hadde jeg definitivt ikke valgt, om det hadde vært aktuelt med et Windows-brett (hvilket det altså ikke er).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 09:29   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Acer-brettet det linkes til er jo Windows-basert - på godt og vondt. Fordelen her blir jo at det også egentlig er en "full pc". Men hvis behovet er enklere, kan nok iPad eller et Android-brett være et bedre valg.

Ang. Android eller iPad - hvis dere er best kjent med sistnevnte og regner med det blir litt support, vil jo det gjerne være det greieste. Hvis broren er bedre kjent med Android og skal stå for supporten, kan jo det være det greieste ;-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 09:36   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Foreldrene mine har et samsungbrett(android) Ingen av dem har smarttelefoner, og jeg har samsungtelefon. Så dersom de skulle trenge hjelp er det mest praktisk med android siden det er det jeg har. Broren min har også hatt androidtlf så dermed kan han også hjelpe ved behov.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 10:37   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Årsaken til at acer ble foreslått var nettopp fordi han mener at mor bør bytte ut pc'en sin. Hun bruker pc ene og alene til epost, facebook og nettbank (samt vanlig surfing) - så den hun har er helt ok. - Nå foreslo jeg Samsung Galaxy note 10.1 og vi fant det til en god pris - så da er saken i boks. Hun vil jo ha et nettbrett med ymse app'er, tross alt.

Både bror og søster har Samsung - og hun selv har android, så da er det nok fint. Google play-kontoen er allerede i boks og greier i alle fall. (Jeg ser for meg at hun ikke husker koden og sånn, men dog)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 10:44   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Vi har en Samsung tablet, en iPad mini og en iPad. Jeg ville tatt minien om jeg måtte beholde en. Samsungen oppfører seg mye rart og kommer på sisteplass.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 10:46   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Jeg elsker også ipaden min intenst (jeg har mini, resten av gjengen har en stor hver) - men som sagt: Nå gir vi Samsung en sjanse. Jeg tror den vil funke helt greit til henne.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 11:05   #10
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Eg har Samsung Galaxy Note 10.1 og er strålande fornøgd. Sidan ho kjenner til Android frå før, tippar eg at dette skal gå heilt fint.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 11:11   #11
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Jeg har en note 2014 ed og er dypt og inderlig forelsket.Jeg valgte den forann apple pg muligheten til multitasking utviding av minne og tegnefunksjonen. Jeg har slutta å ta med pc på skolen bruker den som notatblokk og avtalebok på jobb og bruker ikke lenger kindelen ,ser stort sett alt av tv gjennom den så jeg er frelst. Jeg ville alikevel valgt apple om hun ikke er veldig data kyndig og om hun kun har bruk for en surfe underholdnings enhet. Svigermor er 60 i sommer lett kognetivt utfordret og skal bruke brett til facebook, nettbank og vg lesing lese mail og se på bilder etc. Jeg tror vi har landet på en Ipad til henne- Min mor er også 60 men hun er datakyndig til en hviss grad og vant til mac. Hun har en samsung og har lite eller ingen glede av den annet en å se netflix i senga, hun synes den er for vanskelig, (3 åringen min er ikke enig)

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 08:54   #12
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Mine foreldre sverger til PC og Windows og Samsung - og har har begge iPad.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 16:06   #13
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nettbrett til voksen dame

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Eg har Samsung Galaxy Note 10.1 og er strålande fornøgd. Sidan ho kjenner til Android frå før, tippar eg at dette skal gå heilt fint.

Jeg har 2014 edition og er helfrelst. Anbefales virkelig.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no