Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Billige middager

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-23, 09:01   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billige middager

Altså; ting blir bare dyrere og dyrere. Kan vi her dele tips på helt konkrete billige middager? Og da mener jeg billige. Type laksefilet er enkelt og en bra middag, men billig er det ikke. Jeg ønsker fylle opp et par dager per uke med middager som ikke koster et par hundre kroner til hele familien, og trenger tips.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 09:02   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Jeg starter selv med denne:
https://www.godt.no/oppskrifter/gryt...om-en-top-chef

Jeg tok i en hel pakke linser og to løk, fulgte ellers oppskriften.
Droppet koriander, hadde ris til.

Denne ble veldig bra, måtte koke noe lenger enn det står for rett konsistens.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 09:07   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Denne er god og billig https://aichasmat.no/marokkansk-gryt...tter-og-erter/

Best om man skjærer potetene i ganske små biter, for da tar de bedre til seg kryddersmaken

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 09:11   #4
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Billige middager

Fiskeboller i hvit saus med grønnsaker og poteter.
Hjemmelaget tomatsuppe med egg og pasta.
Pølselapskaus: frossen lapskausblanding med kjøttpølse i biter.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 09:26   #5
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billige middager

Vi hadde fajitabowl fra Hello Fresh i går, den besto av følgende:

Kidneybønner varmet i bbq- og srirachasaus (eller annen saus man liker)
Stekt rødløk og paprika i skiver/båter
Mais med koriander, limesaus og evt jalapeno
Ris

Jeg er veldig glad i ovnsbakte grønnsaker, så jeg kan godt ha bare det til middag.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 09:36   #6
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige middager

Lys lapskaus, lager dobbel porsjon og kutter sellerirot (som er dyrt og ungene liker det ikke);
https://www.matprat.no/oppskrifter/t.../lys-lapskaus/

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 09:42   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Supper med brød. Blomkålsuppe, løksuppe, etcetera. Linsegryter. Spaghetti med grønnsaksbolognese. Egg er ikke så sykt dyrt nå (hvertfall ikke sist jeg kjøpte, mulig det var tilbud), så omeletter og speilegg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 09:44   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Ellers erstatter jeg ofte kjøttdeig med røde linser i pastasauser og lasagne. Bruker tørre linser som bare koker med i ulike sauser, da får de litt tyggemotstand. Billigere og sunnere og godt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 09:55   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Det er tilbud på fårikålkjøtt hos Spar nå. Det kan man lage gode gryteretter av.

Potetpizza
https://www.glutenfreestories.com/po...-pizza/#recipe
Sardinesca
https://www.bbc.co.uk/food/recipes/sardinesca_94123
Svineknoke med rotmos
https://matosofi.com/2013/04/16/koke-svineknoke-rotmos/
Grønnsaksgrateng
https://coop.no/coop-marked/oppskrif...FBQUFBR1VMLW9n
Kyllingfrikassé
https://fruhaaland.com/2016/10/19/kyllingfrikasse/
Jeg lager den med høne når jeg får tak i det, og det jeg har av grønnsaker, eller lapskausblanding fra fryseren. Tilsetter masse krydder så den blir litt mer spennende.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 21-09-23 kl 10:06.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 10:06   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Jeg lagde chili sin carne til ganske mange personer tidligere i år, og ble forbauset over hvor billig det ble, med mat til så mange personer. Det kommer selvsagt an på hvor mye man allerede har i skap og skuffer, og hva slags tilbehør man velger. Hvis man må kjøpe absolutt alt, inkludert krydderet, så koster det jo litt mer. Men det er sånt som man vil ha stående til senere bruk og slippe å kjøpe neste gang. Det lønner seg å kjøpe ris i større kvanta på asiatiske butikker.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 21-09-23 kl 10:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 10:13   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Dette er ikke vi så gode på, men pizza er restemat hos oss. Da bruker vi opp alt vi kan finne i kjøpeskapet, og det er jo ikke så dyrt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 12:45   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige middager

Forleden laget min datter suppe: Toro suppepose (fordi vi hadde i hus), tror det var betasuppe eller kjøttsuppe. Oppi hadde vi rester fra kjøleskap: Vårløk, gulerøtter og pepperoni. Det ble utrolig godt! Vi skal definitivt spise mer suppe i høst og bruke ting vi har.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:19   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Hjemmelaget tomatsuppe med makaroni og kjøttboller av kyllingkjøttdeig eller svinekjøttdeig
Vegetarnachos eller -enchiladas
Hjemmelaget ertesuppe med salt svineknoke (kok knoker en søndag, del opp kjøtt og kraft og frys, og legg erter i bløt dagen før man skal ha dem, så er det lite jobb)
Alle enkle supper og eggeretter blir løftet med nybakt brød til
Følg med på hvilke grønnsaker som er i sesong og dermed rimelige
Datterens hybelspesial: laksefilet (kjøper frosne, de er billigere enn ferske) og masse lettkokt brokkoli; gratineres i ovn med hvit saus og litt revet ost

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:21   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige middager

Kjøtt og fisk er veldig dyrt nå. Jeg lager gjerne vegetar med bønner eller linser. Da blir prisen automatisk en helt annen.

Jeg laget suppe med svineknoke. Det tar noen timer og er ikke hverdagsmiddag. Jeg laget stor porsjon og frøs ned. Svineknoken kostet ca 40 kroner kiloen. Selv om det er noe bein og annet vi ikke spiser så tror jeg ikke reell kilopris ble så ille.
https://www.nrk.no/mat/suppe-pa-svineknoke-1.12577396

Lam er i sesong og ikke så dyrt for tiden. Jeg synes ikke lammelår i skiver til 150,- er så ille. Det er ganske rent kjøtt. Fårikålkjøtt er også godt til annet enn får i kål. Noe ala denne liker jeg godt, kan godt bruke linser istedenfor hvite bønner:
https://www.matprat.no/oppskrifter/g...sk-lammegryte/
Fortsatt ikke hverdagsmat pga tiden brukt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:23   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Fattig student har mange gode middagstips.
https://instagram.com/fattig.student...ZjMTM2ODFkZg==

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:24   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige middager

Frosne laksefileter har kilopris under 100,- . I alle fall First price på Kiwi. ikke like bra som fersk, men til en tredjedel av prisen så er jeg med.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:24   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Frosne laksefileter har kilopris under 100,- . I alle fall First price på Kiwi. ikke like bra som fersk, men til en tredjedel av prisen så er jeg med.

Ja, særlig hvis man skal ha dem i en gryte eller andre blandingsgreier.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:26   #18
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Høne er nevnt over her og eg vil også anbefale det. Om ein likar smaken så har ein mengder av smaksrik kraft og ofte ein god del kjøtt av ei høne. Sist kjøpte eg gullhøne, stor fugl. Eg var raus med kjøttet så det vart berre tre middagar av den. Kunne lett, med meir grønnsaker og til dømes bønner eller linser, fått til 5 middagar (til oss fire) av den.


Eg vil ellers slå eit slag for gamaldags ertesuppe.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:31   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Jeg lager ofte tacos på linser, det syns jeg er ganske godt. Tilsetter løk, hvitløk, og av og til mais og finhakket blomkål for litt mer tekstur.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:32   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Jeg kunne godt levd på linser og bønner, dessverre liker barna (de to yngste) det såpass dårlig at jeg må finne andre alternativer også. Maks noe som er rent linse/bønnebasert annenhver uke. Det inkluderer kikerter.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no