Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-12, 23:29   #201
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Det er jo litt forskjellig hvordan vi liker å kle på babyer også. Uten at noe er mer rett enn annet. Jeg er veldig komfortorientert så jeg kommer langt med bodyer, strømpiser og pledd. Min svigerinne kler ofte på "ordentlige" klær på babyen om det kommer besøk eller skal bort f.eks.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 23:32   #202
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg har vore sånn teit barnlaus dame, som har kjøpt joggedress med hette og kjole til folk som får babyar. Noterer at det bør eg slutte med.

Noen liker det jo. Svigerinna mi, åpenbart - hun får det bare i retur, de får barn i omtrent samme tempo som oss, og arver babystæsj.

Teite barselgaver er bare sånne som ikke kan byttes.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 23:36   #203
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det tror jeg at jeg også har, bai... Jaja! Alt en lærer på FP.

Ja, har vært litt mye i det siste, men skal sørge for at du får det før babyen kommer i alle fall. Det er jo ikke masse uansett da, men litt bleietilbehør er kjekt å ha.

Ikkje la det bli eit stressmoment, som sagt.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 00:12   #204
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Det er jo litt forskjellig hvordan vi liker å kle på babyer også. Uten at noe er mer rett enn annet. Jeg er veldig komfortorientert så jeg kommer langt med bodyer, strømpiser og pledd. Min svigerinne kler ofte på "ordentlige" klær på babyen om det kommer besøk eller skal bort f.eks.

Bodyer og strømpiser var/er det lille stort sett bruker hjemme.
Sparkebukser ser jo utrolig søtt ut, men ble ikke mye brukt hos oss.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 00:24   #205
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Min erfaring er at man får SÅ mye klær i gaver den første tiden at det ikke er å mye man må kjøpe selv. Faktisk. Jeg prøvde å ha oversikt over hva jeg hadde, og byttet str på gaver, tror ikke jeg trengte å kjøpe noe på flere måneder - og alle gavene ble mye brukt og satt stor pris på.

Generelt er småbarnsforeldre en utrolig takknemlig gruppe for markedsføring av allslags dippedutter, mens babyen selv sover søtt uansett.... ( litt sånn i overført betydning, da). Kjøp minst mulig flr behovet faktisk melder seg, ville vært mitt tips. Og kjøp for all del brukt, fram til ungen er 2 rekker de ikke å bruke noe som helst særlig lenge - så brukt er i veldig god stand. Og bruktprisene er latterlig lave ( kjøpte vogna brukt til under halv pris - 6 mnd. Og med kvittering, gitt. Fordi selgeren hadde shoppet 2-3 vogner )

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 00:25   #206
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Her greidde vi oss også fint med str 56 fra starten av. Litt stort til mellomste som var 49 cm men overlevbart

Hettegensere likte ikke jeg heller nei, men det hadde jeg glemt fra førstemann kom til verden for 18 år siden, til knerten kom for 2,5 år siden.
Jeg kan sikkert finne på å gi noe med hette på i barselgave om noen år. Slike ting er ikke noe som sitter spikra for alltid hos alle. Går jo fint an å bytte og tenker jeg

Når har du termin Bai?

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 00:26   #207
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Her greidde vi oss også fint med str 56 fra starten av. Litt stort til mellomste som var 49 cm men overlevbart

Hettegensere likte ikke jeg heller nei, men det hadde jeg glemt fra førstemann kom til verden for 18 år siden, til knerten kom for 2,5 år siden.
Jeg kan sikkert finne på å gi noe med hette på i barselgave om noen år. Slike ting er ikke noe som sitter spikra for alltid hos alle. Går jo fint an å bytte og tenker jeg

Når har du termin Bai?

Om 7 veker. Så det nærmar seg, sakte men sikkert.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 00:51   #208
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Ja det gjør det da

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 00:55   #209
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Nesten viktigst av alt er det at butikkene har åpent også etter fødsel, også nettbutikker. Det er ikke noe problem å få tak i ting man oppdager at man mangler. Selv om man primært ikke vil ut av døra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 09:41   #210
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nesten viktigst av alt er det at butikkene har åpent også etter fødsel, også nettbutikker. Det er ikke noe problem å få tak i ting man oppdager at man mangler. Selv om man primært ikke vil ut av døra.

Det tenker eg og, og det er derfor eg lurer på kva ein _treng_ i motsetning til kva som er kjekt å ha. Det er litt viktig å skilje der, for butikkjedane fortel oss bare at vi treng alt. Og det tviler eg litt på.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 10:07   #211
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det tenker eg og, og det er derfor eg lurer på kva ein _treng_ i motsetning til kva som er kjekt å ha. Det er litt viktig å skilje der, for butikkjedane fortel oss bare at vi treng alt. Og det tviler eg litt på.

Sunn skepsis. Når det gjelder bryllup og barn så skal det liksom ikke spares på noe og vi er en skattekiste for butikkene. Pengene sitter løst hos de fleste.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 10:49   #212
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg hadde ikke noe i str 50 da eldste ble født - jeg var selv en stor bayby og min søster fikk bare store babyer, så jeg var sikker på at det gjaldt meg og - men så var han bare 2000 gram og måtte bruke prematurklær. Str 56 passet først etter et par måneder. Heldigvis er (som sagt over) butikkene åpne etter fødsel også, og det som er for stort kan brukes seinere (i motsetning til det som er for smått).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 11:12   #213
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det tenker eg og, og det er derfor eg lurer på kva ein _treng_ i motsetning til kva som er kjekt å ha. Det er litt viktig å skilje der, for butikkjedane fortel oss bare at vi treng alt. Og det tviler eg litt på.

Ja, man TRENGER i grunnen svært lite, særlig hvis ammingen går greit. Behovene som viser seg etterhvert kan dekkes når de er der.

Husker jeg gråtende sendte mannen på IKEA med beskjed om å kjøpe kluter og badebalje den første helgen hjemme med babyen. Husker ikke helt hvorfor jeg gråt, men badebaljen kom da på plass i tide.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 11:21   #214
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Eg las i ei eller anna nettavis, at grunnpakke for baby koster 47 000. Eg skjønner ikkje kva folk bruker så mykje penger på. Vi har kjøpt ny vogn og bilstol, som var relativt dyrt, for ca. 10 000. Alt det andre har vi kjøpt brukt, eller arva av snille kollegaer og liknande. Nå mangler vi seng og ekstra madrass til ei korg vi har fått, og litt småtteri som vognpose, ammepute, brystpumpe og desse andre kanskje-tinga. Men vi kjem nok ikkje oppi dei summane.

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Ja, man TRENGER i grunnen svært lite, særlig hvis ammingen går greit. Behovene som viser seg etterhvert kan dekkes når de er der.

Husker jeg gråtende sendte mannen på IKEA med beskjed om å kjøpe kluter og badebalje den første helgen hjemme med babyen. Husker ikke helt hvorfor jeg gråt, men badebaljen kom da på plass i tide.

Badebalje har vi arva...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 12:04   #215
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg har aldri brukt så nye penger.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 14:17   #216
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Nei, vi bruker stort sett gamle penger vi og.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 15:58   #217
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Ny erfaring. Stor baby passer også i 50. (3.7)

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 19:44   #218
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

3.7 er liten baby.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 19:46   #219
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

3.7 er liten baby.

Det tenkte jeg og... Men gratulerer så mye, Daisy!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 19:47   #220
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Min 3760-baby passet i 50 i 5-6 uker. Og det var vel omtrent så lang tid det tok før bodyene var nedgulpa og utvaskede, så jeg syns det var helt greit å ha litt i 50, jeg altså!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no