Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen i fra Jessheim her?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 23:20   #1
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Noen i fra Jessheim her?

Ville høre positive sider og negative sider med å bo på Jessheim.
Og skogsmobarneskole er det en OK skole?

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:22   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Dette var nå ikke rette plassen for denne tråden..

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:27   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Skal du flytte?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:31   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Flytte nå igjen?!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:32   #5
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Skal du flytte?

Jeg har vært på flyttefot (i hodet mitt) helt siden vi flyttet hit for nesten 4 år siden!

Men ja vi er på flyttefot. Men hysj hysj ikke si det høyt på FB! Å føles rart og godt å skrive det. Kan nesten ikke tro det selv at det endelig skjer!!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:36   #6
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?


Så bra!
Skal ikk si noe jeg!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:39   #7
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Du e goe snuppa!!

Men noen i fra Jessheim her?

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:40   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Jessheim er et fint sted - Ullensaker er den mest voksende kommunen i landet (!) men det er også en kommune som bruker mye penger på skoler og infrastruktur, og kommunale støtteordninger. Flatebyseter eller Skogmo dere ser på kanskje, siden det er Skogmoskolen?
Det er en relativt ny skole, veldig fin og moderne lagt opp. Det har vært litt småtrøblete i en stund med en del lærerbytter og sånt, noe ustabilt og noe dårlig klima på skolen, men det skal visstnok ha begynt å komme seg nå. Eksepsjonelt sikker skolevei da, og vanlgi barnehage og Læringsverkstedet barnehage ( ) rett vedsiden av.
Både Fladebyseter og Skogmo har grei gangdistanse (20min-ish) til toget om man skal pendle, ellers går det buss som korresponderer, og grei sykkelvei helt fram. kort vei til flere valg av matbutikker og bensinstasjon. Jessheim storsenter er et av norges største og helt nytt. Åpenbart kort vei til flyplassen. Det går fint å pendle til oslo med tog, pendlerbus eller t.o.m. bil om man holder seg unna de verste tidene. Hva annet
Jo, gode kulturaktiviteter, og gode fritidsarrangementer og tilbud for hvertfall de yngre barna - jeg kjenner ikke tilbudet til de eldre så godt.
Spør hvis du lurer på noe - jeg er svært godt kjent på Jessheim siden lillegutt er 4. generasjon som er født og oppvokst her - dvs mormor var innflytter somb arn (dog må jeg understreke at jeg har bodd andre steder og altså!)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:42   #9
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Nå er batteriene her helt flat.. tusen takk for svar. Kommer tilbake igjen imorgen..

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:44   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Meld gjerne ifra hvor det gjelder hen også, så skal du få rapport på området

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 09:30   #11
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

ÅÅ så snill du er. Vi kjørte litt rundt der her om dagen. Må si at vi ble faktisk litt imponert med tanke på hvordan det er her vi bor nå.

Sender deg en prikk jeg.. men det er jo så klart ikke sikkert, men vi likte hvertfall plassen.

Læringverstedetbarnhage var i nærheten så jeg. Stor og fin. Har du barna dine der? Regner med at du er veldig fornøyd med tanke på hjerten?
Så forresten på skolen sin side at barn under 10 år fikk ikke lov å sykle til skolen. Det var jo både minus og pluss med det... Vet du hva som er grunnen til dem har bestemt seg for noe slikt? :/

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 09:39   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.891
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Jeg må bare signere m^2! Jeg har bare bodd her i 4 år, men liker meg veldig godt. Jeg bor på den andre siden av Jessheim, nærmere Jessheim vgs, og kjenner ikke så gidt til Skogmo-området. Men den ene brodern til mannen min bor rett ved.

Jeg har hatt/har begge gutta i en læringsverkstedbhg, riktignok MYE mindre enn den som ligger ved Skogmo. Vi har alltid vært veldig fornøyde med barnehagen vår. Jeg liker pedagogikken som de har. Det var pedagogikken som gjorde at vi valgte den.

Veldig mange bekjente/familie osv av mannen min sin familie (som alle bor her) har flyttet til Jessheim i de fire årene vi har bodd her. Og det virker som alle trives. Jeg er egentlig en ganske urban person, og føler at jeg får dekket de fleste behovene mine her på Jessheim.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:47   #13
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Tusen takk Anne C. Blir så glad for alt vi kan høre om Jessheim.

Gremli, ser nå at du har svart. Hva tenker du på igjen? Har "kun" flyttet den enne gangen siden sist altså nesten 4 år siden.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 11:51   #14
Jim
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
Jim har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Så forresten på skolen sin side at barn under 10 år fikk ikke lov å sykle til skolen. Det var jo både minus og pluss med det... Vet du hva som er grunnen til dem har bestemt seg for noe slikt? :/

Dette er (så langt jeg kjenner til) ganske vanlig rundt omkring. Har vel noe med trafikkforståelsen og koordinasjonen til de under 10 år. Selv om det er godt med gangveier ved/rundt Skogmo skole, så ferdes jo syklistene på samme sted som de enda mer myke fotgjengerene.

Lurer du på mer rundt dette, er det jo bare å ta en telefon til skolen? De har forhåpentligvis et svar på det, og kan svare på eventuelle andre spørsmål du har rundt skolen.

Jim er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 13:12   #15
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Gremli, ser nå at du har svart. Hva tenker du på igjen? Har "kun" flyttet den enne gangen siden sist altså nesten 4 år siden.

Også jeg som synes du flytter hele tida. Nei, vent litt, det var visst meg.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 13:25   #16
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Jeg liker veldig godt konseptet bak Læringsverkstedet, og lokalene deres. Nå varierer det jo selsagt fra barnehage til barnehage hvor bra de greier å leve etter dette konseptet. Den på Skogmo et jo godt etablert, og en prioritert barnehage. Har kun positivt å si om den. Læringsverkstedet har 5-6 barnehager på Jessheim, så skal godt gjøres å unngå de.

Ellers så har nok m^2 mer kunnska om Jesheim enn meg. Jeg bor 10 min unna.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 15:54   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Ja, jeg bor på Jessheim. Skogmo og Nordbyhagen synes jeg personlig er de fineste boligområdene på Jessheim. Jeg STORTRIVES på Jessheim. 8 min til Gardermoen, 30 min med bil til Oslo, 19 min med flytoget som jeg benytter dersom jeg skal til hovedstaden. Det finnes ALT på Jessheim. Skolene er bra, full barnehagedekning, bra infrastruktur, stadig utvilkling. Flotte turområder, rikt kulturliv, helt ok shopping m.m.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 18:29   #18
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Også jeg som synes du flytter hele tida. Nei, vent litt, det var visst meg.




Tusen takk for svar dere alle sammen. Imorgen skal vi ut der. Jeg er så spent og krysser fingrene at ting ordner seg for oss nå!!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 18:55   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Det eneste som egentlig mangler på Jessheim er gode spisesteder.... Det blir litt smalt med Dolly Dimple's, Peppe's, Big Horn og Egons i lengden...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 19:26   #20
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen i fra Jessheim her?

Det begynner å bli ganske ok med lunsjsteder da, men resturanter med noe litt mer eksklusivt enn Peppes og Big Horn mangler ja.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no