Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kinesisk te, noen som vet noe om denne?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-17, 16:44   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Kinesisk te, noen som vet noe om denne?

Jeg har fått en teboks i gave, og skjønner mildt sagt ingenting av hva som står på den annet enn "Westlake longjing teA", som ikke gjør at jeg finner akkurat denne boksen på nettet. Skulle gjerne visst litt om den, og håper at noen FP'ere kan hjelpe meg med teksten på boksen, se bildet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_0025.JPG (903,4 KB, 17 visninger)
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 16:53   #2
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.230
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Kinesisk te, noen som vet noe om denne?

Long jing er en av de mest berømte grønne teene som finnes. Fra West Lake-distriktet. Den finnes i flere kvalitetsgrader.

Denne wikipediaartikkelen er bra og informativ.


Sist redigert av Shun : 22-01-17 kl 16:54. Årsak: nyansering
Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 16:54   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kinesisk te, noen som vet noe om denne?

Du har fått en veldig flott te Longjing er en grønn te, så obs obs - ikke bruk for varmt vann. Max 80 grader. Bruk termometer. Over det så blir den ødelagt, og smaker lite godt. West Lake er top notch og autentisk i den forstand at den kommer fra det riktige området. Les mer her.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 17:37   #4
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kinesisk te, noen som vet noe om denne?

Men kan jeg stole på at den er autentisk? Gaven er via via og noe som blir gitt i proff setting. Den opprinelige mottakeren sier at de samme pakkene selges for 500 kr på flyplassen der borte. Jeg er bare nysgjerrig, altså, ikke ute etter å disse gaven.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no