Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Verdens beste hvitløkspressedings

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-16, 13:19   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Vi har for øvrig denne, og har hatt den i veldig mange år. Enkel og grei.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:20   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vi har for øvrig denne, og har hatt den i veldig mange år. Enkel og grei.

Retro og fin, akkurat slik jeg liker. Men da er det den pilleproblematikken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:21   #23
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Jeg har lett etter en presse som tar mer enn et par fedd, og denne skulle jeg gjerne hatt (fra Cliq, tar opp til seks fedd, er enkel å rengjøre, kan vaskes i maskin osv.), men jeg finner den ikke noe sted. Gi meg et hint om noen har sett den, da.
http://www.room21.no/bilder/artiklar/zoom/105848_1.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:23   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Retro og fin, akkurat slik jeg liker. Men da er det den pilleproblematikken.

Nja, er det? Jeg pirker ut restene med den spisse enden av en kniv - funker fint. Det eneste er at den (i alle fall vår, litt usikker på om den er identisk) ikke liker oppvaskmaskin, det er i grunnen litt drass.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:28   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nja, er det? Jeg pirker ut restene med den spisse enden av en kniv - funker fint. Det eneste er at den (i alle fall vår, litt usikker på om den er identisk) ikke liker oppvaskmaskin, det er i grunnen litt drass.

Ja, det må den.

Jeg googlet Rösle sin, siden vi er så enormt fornøyd med boksåpneren deres (ikke minst fordi vi fikk ny uten problem etter å ha ødelagt den selv, ved å vaske den i nettopp oppvaskmaskinen selv om det sto tydelig at den ikke skulle det ), og fant hvitløkspressa deres. En helt ordinær en, som Bakeren & Kokken skriver følgende om:

Sitat:

En hvitløkspresse som også knuser uskallede hvitløksbåter. Den spesielle hevearmfunksjonen gjør at man trenger minimalt med kraft.

Ja, som absolutt alle andre hvitløkspresser. Super special.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:34   #26
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Vi sverger til Rösle sin, enkel (av utseende og å rengjøre) og elegant. Koster rundt 500 kroner, men den er verdt hver krone. Har vært nærmest daglig i bruk i mer enn ti år, og still going strong.



Anbefaler ellers varmt tubene fra Gourmet Garden som Neket anbefaler. Oppdaget dem nylig selv. Jeg er såpass glad i å stå på kjøkkenet at jeg ofte går omveien, men de er geniale når man vil at det skal gå i en fei.



Ingefæren er jo det beste av alt. Å, som jeg hatet å skrelle og rive ingefær. Aldri mer!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:37   #27
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: Verdens beste hvitløkspressedings

Tupperware sin er kjempefin, lett å gjøre rent fordi du kan vippe opp selve pressedelen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:38   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Disse tubene, finnes de i vanlige dagligvareforretninger, for eksempel Meny (som vi oftest bruker)?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:39   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Tupperware sin er kjempefin, lett å gjøre rent fordi du kan vippe opp selve pressedelen.

Hah, nå fikk jeg assosiasjoner til andungen Kvakk-Kvakk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:40   #30
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Disse tubene, finnes de i vanlige dagligvareforretninger, for eksempel Meny (som vi oftest bruker)?

Jeg kjøper dem på Meny, ja. Står i grønnsaksavdelingen (hos oss sammen med chili, salat i poser etc).

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:48   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Xian, kan dere ta deres Rösle i oppvaskmaskinen? Siden boksåpneren deres ikke tåler det, mener jeg.

Ellers syns jeg Jamie Oliver sin virket smart, der man kan få skiver også. Om det funker da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:57   #32
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Xian, kan dere ta deres Rösle i oppvaskmaskinen? Siden boksåpneren deres ikke tåler det, mener jeg.

Vasker den alltid i maskinen, ja.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 14:59   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Se her vøtt, fant en test! Men skal jeg høre på veganmisjonen eller Fru Timian?

Både Rösle og Good Grips er høykvalitetsgreier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 15:04   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg vil ikke alltid bruke kniv. Av og til trenger man hvitløksmos. Det jeg ikke trenger er hvitløksgugg under neglene når man må pille ut det som blir liggende igjen av skall.

Hva er din beste hvitløkspressedings?

Rivjern fra Microplane.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 16:34   #35
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Denne fra Joseph Joseph er helt suveren!
http://www.kitchentime.no/no/p/rocke...rustfritt-stal

Skraper med en skje til slutt, og så er den veldig lett å rengjøre. Ikke la deg friste til å kjøpe den billigere varianten med plast, den knekker.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 17:30   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Tupperware sin er kjempefin, lett å gjøre rent fordi du kan vippe opp selve pressedelen.


Den har jeg og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 19:36   #37
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Jeg har OXO sin, har hatt den i fem år, og er superfornøyd. Den er lett å rengjøre.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 22:18   #38
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Vi har en gammel fra IKEA av stempeltypen, den er egentlig litt kålete å holde rein så vanligvis hakker jeg. Men mamma har en fra Good Grips som er super.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 23:40   #39
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Jeg har en helt vanlig, billig variant. Jeg sluttet å pille da jeg fant ut at jeg kunne mose med skallet på, etter x antall år med pilling. Litt mindre effektiv, men ingenting henger igjen etterpå. Kanskje det funker med den du har (dersom du har en)? :enkel:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 23:45   #40
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Har Tupperware sin jeg også, helt super!

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no