Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når spiste du majones sist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Når spiste du majones sist?
Denne uka 69 40,59%
Siste 14 dager 30 17,65%
Siste måned 21 12,35%
Siste år 30 17,65%
Forrige århundre 20 11,76%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-16, 09:58   #61
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Et til egg kvar helg, i staden for smør.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 10:31   #62
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Spiser majones, ikke hver uke men ofte. Har majones på skiva sammen med kokt egg, kokt skinke eller kokt/stekt laks brukt som pålegg. Spiser lettmajones, kjenner ikke forskjell mellom ekte og lett så da kan jeg like godt spare de ekstra kaloriene.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 12:26   #63
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Spiser aldri majones.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 16:15   #64
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Jeg liker ikke majones, så hvis jeg ikke tilfeldigvis kjøper en rekebaguette med majones, spiser jeg det aldri. De gangene jeg spiser reker, bruker jeg heller remulade. Jaja, nå er det sikkert mer enn 5 år siden sist jeg spiste reker også.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 17:24   #65
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Hvis jeg er så uheldig å kjøpe en sandwich eller noe som det skjuler seg majones i, greier jeg ikke å spise det jeg heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 20:35   #66
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

To eggeplommer, litt salt og pepper, 1 ts Dijonsennep og 2-3 pressede hvitløksfedd vispes sammen. Visp gradvis inn 2½-3 dl nøytral olje (jeg måler aldri, så det blir sånn ca). Smak evt til med mer salt og pepper. Rør til slutt inn så mye finhakket rød chili som du ønsker (det er avhengig av hva slags chili du bruker og hvor sterk du vil ha den). Kjempegodt til hamburger.

Takk!
Tok bare tre forsøk før jeg fikk det til. Og et par YouTube videoer. :aldri laget majones før:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 21:05   #67
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Takk!
Tok bare tre forsøk før jeg fikk det til. Og et par YouTube videoer. :aldri laget majones før:


Sånn er det i starten. Et lite tips: det fine med majones/aïoli er at om den skiller seg trenger du ikke kaste den. Bare ta en ny bolle og ha i en ny eggeplomme. Så visper du gradvis inn den "ødelagte" majonesen først før du fortsetter å vispe inn olje. Ingenting går til spille.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 21:23   #68
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Sånn er det i starten. Et lite tips: det fine med majones/aïoli er at om den skiller seg trenger du ikke kaste den. Bare ta en ny bolle og ha i en ny eggeplomme. Så visper du gradvis inn den "ødelagte" majonesen først før du fortsetter å vispe inn olje. Ingenting går til spille.

Altså, først leste jeg litt fort. Så jeg tok hele egget.
Så hadde jeg i alt på en gang, og kjørte stavmikseren. Det så jeg nemlig på video. Men det ble ikke akkurat majones. Bare tyntflytende skvip.

Men jeg fikk det til slutt til. Vispet for hånd. Ble godt som dressing på hjemmelagde burgere da!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 21:38   #69
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Jeg skal spise det nå snart, med reker under. Det er lettmajones da, vanlig liker jeg ikke. Spiser det kun til skalldyr.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 07:10   #70
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

I forrige århundre likte jeg ikke majones, men etter århundreskiftet har jeg spist det jevnlig. Sjeldent i ren form, men det brukes i dressinger og waldorfsalat og sånt.
Aioli med Chilisaus er nydelig til kylling.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 12:48   #71
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Majones spiser jeg mest om sommeren, til reker etc. Men også ellers, nylig spiste jeg brødskive med leverpostei, agurk og majones

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 15:36   #72
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Spiser chipotlemajones rett som det er. Utrolig mye bedre enn vanlig majones!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 20:56   #73
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Liker ikke majones så spiser det aldri

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 00:38   #74
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Jeg spiser majones på reker og hardkokt egg. Reker spiser jeg ca 5-10 ganger i året, og hardkokt egg spiser jeg kun når jeg har bommet på koketiden. Så max 10 ganger i året, vil jeg tro.
Jeg liker ikke potetsalat, waldorfsalat eller coleslaw. Stort sett må vi kjøpe ny majones hver gang vi skal spise reker og kaste den vi har i kjøleskapet pga dato.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 11:22   #75
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Jeg spiste det faktisk i går, på rundstykke med servelat, og skal gjøre det nå til frokost også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 19:43   #76
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.720
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Elsker majones, på hvitost, makrell i tomat, leverpostei, salami og skinke. Spesielt godt på brødskive med hvitost, tomat og agurk.

En periode i barndommen, likte jeg majones på brunost.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 19:45   #77
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Takket være denne tråden har jeg nå hatt hjemmelaget chili- og hvitløksmajones til kyllingen, og gud bedre så godt det er! Måtte bare lasse på. Utrolig stappmett nå!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 22:22   #78
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når spiste du majones sist?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Spiser chipotlemajones rett som det er. Utrolig mye bedre enn vanlig majones!

Det er godt ja - til hamburger for eksempel :slafs:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no