Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kubbelys - led

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-23, 12:05   #1
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.542
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Kubbelys - led

Jeg behøver et pent kubbelys i led.
Det bør være så likt et levende lys som mulig.
Hvilket kjøper jeg?

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-23, 12:15   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kubbelys - led

Jeg er veldig fornøyd med disse fra Clas Ohlson. Det er liksom ikke flammen som blinker, men et lodd som beveger seg.

Ellers vet jeg mange skryter av merket Uyuni. De kommer jeg til å kjøpe til telys når jeg skal det, for de jeg linker til over ikke kommer som telys så vidt jeg har funnet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-23, 13:30   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys - led

Jeg har de samme som IzziCreo, og de er ok og bedre enn de jeg har prøvd fra Ikea, men flammen beveger seg litt mye synes jeg. Jeg har kronlys fra Uyuni, og de virker så ekte at jeg har tatt meg i å passe meg for flammen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-23, 15:01   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kubbelys - led

Jeg har også kronlys fra Uyuni, og er kjempefornøyd. De er pene, brenner realistisk, og man får kjøpt fjernkontroll til 50 kroner (tror jeg) - genialt. Den virker også på telysene fra samme merke, som jeg også er fornøyd med.

Det er flere størrelser å velge mellom. Mindre fargeutvalg enn i vanlige lys, men de har i hvert fall hvit, djuprød, greige og svart.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-23, 15:28   #5
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.542
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Kubbelys - led

Takk, da tester jeg Uyuni.
Blir lett forstyrra om "flammen" beveger seg veldig.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-23, 19:23   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kubbelys - led

Du vil ha Uyuni.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-23, 19:31   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys - led

Jeg liker veldig godt Clas Ohlson-kubbelyset mitt. Likt det som vises i tråden.

Jeg har flere ganger tenkt å teste Uyuni, men jeg gidder ikke ha fjernkontroll, og da må vel lysene løftes ut av staken hver gang for å slås av og på? Og passer de i alle staker? Kan de «spikkes» på?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-23, 21:52   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kubbelys - led

Jeg har kubbelys fra Europris som er helt kurante, de kan i alle fall "spikkes på" siden det er Stearinlys/vokslys,har ikke sjekket kronelys da. Har tenkt å først brenne opp det lageret vi har. Og vi bruker ikke mye lys, så det varer lenge.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-23, 08:29   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys - led

Uyuni-lysene kan styres med timer de også, man må ikke ha fjernkontroll.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-23, 08:33   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys - led

Jeg vil helst fysisk slå dem av og på. Går det an uten å ta dem ut?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-23, 08:46   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kubbelys - led

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg vil helst fysisk slå dem av og på. Går det an uten å ta dem ut?

Knappen er under, men de står jo bare på et fat eller lignende, så jeg bare løfter dem opp og slår av/på hvis det er nødvendig (som nå, siden batteriet i fjernkontrollen er flatt ). Synes ikke det er noe problem sjøl om jeg foretrekker fjernkontrollen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-23, 08:47   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys - led

Jeg tenkte på kronelys.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-23, 10:18   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kubbelys - led

Åja. Vet ikke om det finnes kronelys fra Uyuni (bruker ikke, så har ikke sett etter det), så aner ikke hvordan de eventuelt er designa.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-23, 10:22   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys - led

Kanskje det er like greit med fjernkontroll da. Selv om jeg er drittlei alle fjernkontrollene våre…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-23, 13:14   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kubbelys - led

Uyuni har kronelys. Går ut i fra at bryteren er under, det ville jo sett ganske stygt ut om den var et annet sted? Men ja, går an å kjøpe fjernkontroll også. Jeg er veldig glad i mine uyuni-lys, syns de er de peneste elektriske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-23, 13:34   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kubbelys - led

Bryteren er under på kronelysene, ja. Min mor har en type man vrir på når de slås av, de trenger altså ikke tas ut. Men jeg synes Uyuni er de peneste jeg har sett så langt.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-23, 17:10   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kubbelys - led

Jeg har både telys, kubbelys og lange kronelys fra Claes Olsson. Synes de er fine nok og lyser fint. Har ikke prøvd disse andre dere nevner.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 21:40   #18
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.928
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kubbelys - led

Noen som har lys fra Led Nordic? Fornøyd?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 21:56   #19
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.837
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kubbelys - led

Uyuni har de peneste ledlysene. Dessverre, for jeg de er dyre. Men jeg har lys fra mange ulike produsenter, både kubbelys, kronelys og telys, og synes ingen kan måle seg med dem fra Uyuni.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no