Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bad: reparere eller renovere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-22, 00:37   #21
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.858
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bad: reparere eller renovere?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Illustrasjon for de som er interessert.

Kjempekult! Bad er dyrt, men når det er ferdig får du lyst å bo der hele tiden!

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 08:39   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bad: reparere eller renovere?

Lekkert bad!

Prisen later jeg som om jeg ikke så.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 08:42   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bad: reparere eller renovere?

Oh lord! Er det mye flytting av rør og sånt da? Det ser ut til å bli veldig fint, da!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 09:45   #24
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bad: reparere eller renovere?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Oh lord! Er det mye flytting av rør og sånt da? Det ser ut til å bli veldig fint, da!

Ikke flytting av eksisterende, men det blir lagt «rør-i-rør». Alt av interiør og flis er vel ca 35 % av budsjett. Det skal vel innom 6-7 personer i perioden (inklusiv en lærling).

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-23, 21:59   #25
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bad: reparere eller renovere?

Vi er nå halvveis inn i renovasjon. Ingen overraskelser mht lekkasje (), men da de rev var det masse muggsopp i veggen som det er dusjet mot så badet var på overtid. Håndverker har spurt om han kan jobbe i påskedagene, så da blir det fortere ferdig.

Og godt er det, for alle rom er dekket med plastdører med glidelås, og det er rot og verktøy «overalt».

Alt ble revet i løpet av en dag! Interiør, flis, plater og pigget opp gulv.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-23, 22:10   #26
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bad: reparere eller renovere?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg hadde inne folk som søkte opp feilen, og sveiset den sammen igjen. Det kostet en del tusenlapper. Etter 6 måneder skjedde det igjen. De kom tilbake, søkte opp feilen, og sa at vi måtte regne med at det ville skje igjen og igjen. Med andre ord - er det gammelt så kan det bli dyrt å forsøke å lappe. Så nå har jeg sluttet å reparere, og lever med iskaldt badegulv. Mens jeg venter på mot til å renovere badet.

Samme her. Eller, jeg har ikke reparert da. Men badet mitt er så lite at jeg må ut for å skifte mening, så det tar veldig kort tid å varme det opp med en vifteovn.

Vi skal lage ekstra bad i kjelleren, og da kan vi fikse varmen i gulvet på badet oppe etterpå. Eller bare leve med at gulvet er kaldt. Det er strengt tatt ikke et problem. Egentlig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 08:00   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bad: reparere eller renovere?

Så flott det ser ut! Jeg blir skremt av prisen, ja. Vi sparer til oppgradering av vaskerom/bad i kjelleren, det er vilt dyrt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 08:24   #28
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bad: reparere eller renovere?

Så fint det blir!

Og det er helt villt hvor mye prisene har steget! Vi laget bad i en loftsbod for ca 5 år siden, 5kvm gulvflate, men skråtak så mindre fliser og måtte få spesiallaget dusjveggene og det kostet ca 300’ inkl alt.
Det andre badet er uten fungerende varmekabler (brrr) så jeg moter meg opp til å ta det, men har ikke lyst å bruke en halv mill!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no