Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lampe fra Ikea

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-23, 14:12   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Lampe fra Ikea

Vi har sånn ferdig strøm- uttak fra taket og jeg kjøpte nylig en lampe fra IKEA som jeg skulle henge opp på soverommet. Måtte også kjøpe DCL- uttak. Problemet er at DCL- uttaket er jordet og lampen er ikke det. Altså DCL.- stpøseløet skal kobles mellom uttak i taket og lampen. Betyr det at jeg ikke kan bruke denne lampen?

Hvorfor selger IKEA i såfall ujordete lamper!? Hilsen elektriker in spe.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 15:56   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe fra Ikea

Lamper er som regel ikke jordet, men hvis de er jordet så må støpsler også være jordet. Lurte på det samme for ikke så lenge og sjekket med elektriker. Du får DCL med og uten jord.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 19:13   #3
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe fra Ikea

Takk! Men uttaket er vel jordet? Kan jeg likevel koble til en ujordet lampe?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 19:51   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe fra Ikea

Mener man kan koble til en ujordet lampe. Jordkabelen festes bare i sukkerbiten uten noe på den andre siden. Er et par år siden jeg gjorde det, så jeg husker ikke 100%. Men, jeg googlet og fant ut at det i allefall var greit.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no