Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skyting i Oslo - 2022

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-22, 10:46   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.839
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Forferdelig og vondt.

Jeg tok praten med min lille "unge på leiting". Godtvondt. Hva sier man, liksom, når noen hater så sterkt. Lille hjertet var klar på at hen ikke skulle være redd, og at de som ville skremme ikke skulle klare det. Men mamman er redd, og bare vil klemme, holde rundt og skjerme for alt vondt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 10:46   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Hvor kommer alt hatet fra? Jeg bare skjønner det ikke. Hvem folk elsker og hvem de er, er da overhodet ikke skummelt på noen som helst måte. Jeg kan ikke fatte at noen vil skyte på mennesker, bare fordi de ikke passer inn i den hetronormative boksen.

Det er så utrolig trist at Pride-paraden avlyses. Ikke minst når det er sikkerhet som er begrunnelsen. At folk vil skade mennesker som feirer kjærlighet og det å leve som den man er. Det er så feil. Jeg blir så nummen av det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 10:46   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Ja fader heller Pøblis, for mye pride my ass altså. Kollegaen din skulle ikke redde liv i natt, hen skulle feiret livet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 10:49   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Ja fader heller Pøblis, for mye pride my ass altså. Kollegaen din skulle ikke redde liv i natt, hen skulle feiret livet.

Ikke sant?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 10:56   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Datteren min hadde gledet seg lenge til å gå i paraden. Nå sitter vi her og gråter. Pluss er sint i hvertfall jeg. Kan ikke folk få være folk i fred?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 11:17   #26
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Altså, om noen er homo, skjeiv eller trans, det endrer da på ingen måte livet til disse dritthaterne? De har samme sure kjerringa og like kjedelig liv som før de? Det ødelegger da ikke deres A4? Er de redd de skal bli smitta eller hva faen er greia?!??

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 11:21   #27
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Det er så forferdelig trist det som har skjedd at jeg har ikke ord. Som mamma til en skeiv ungdom føler jeg dette veldig i hjertet. Man skal da kunne elske den man vil, for svarte! Kjenner at jeg er både redd, drittlei og forbanna. I den siste tiden har det jo vært så mye hat i forhold til Pride, det er jo så vanvittig unødvendig!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 11:22   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.343
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Jeg har en fetter i Oslo som er homofil og garantert skulle gått i paraden i dag. Dette er bare grusomt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 12:32   #29
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Min skeive, fine og vakre unge er på Hudøy. Jeg vet ikke om de der får vite hva som har skjedd og det knuser meg at jeg ikke får snakket med henne om dette. Hun vet hun er godtatt som hun er, jeg er ikke akkurat snorrett og vennene hennes bryr seg rett og slett ikke, de elsker henne akkurat som hun er. Men dette. Dette er bare vondt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 12:35   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Sønn skulle få være med tante til Oslo å legge ned blomster. I den nysydde t-skjorta som var laget for å gå i prideparaden. Jeg prøver å ikke være bekymra, men jeg er 30 mil unna og skulle gjerne vært der nå altså

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 12:43   #31
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Sønn skulle få være med tante til Oslo å legge ned blomster. I den nysydde t-skjorta som var laget for å gå i prideparaden. Jeg prøver å ikke være bekymra, men jeg er 30 mil unna og skulle gjerne vært der nå altså

Skjønner godt at du gjerne skulle vært der for ham!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 13:11   #32
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Dette er så inderlig trist og meningsløst, og jeg er sint og lei meg. Mer enn det, egentlig. Jeg er rasende og fortvilet, og mangler i grunnen ord.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 13:50   #33
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Sønn skulle få være med tante til Oslo å legge ned blomster. I den nysydde t-skjorta som var laget for å gå i prideparaden. Jeg prøver å ikke være bekymra, men jeg er 30 mil unna og skulle gjerne vært der nå altså

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 14:56   #34
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Jeg har snakka masse med Yngste i dag. Hen er naturligvis preget, hen og gjengen hadde dratt fra London et kvarter før angrepet. (Det ble litt repetisjon av Utøya, da jeg i flere timer ikke visste om Mellomste var der eller hjemme.)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 15:18   #35
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Men er det ikkje litt tidlig å konkludere med at homofile/skeive var målet? Angrepet starta tydeligvis på «Per på hjørnet». Dei to drepte var der. Og så gjekk gjerningsmannen videre til London Pub. Han hadde også tilknytning til ekstrem islamisme og var psykisk sjuk.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 15:30   #36
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men er det ikkje litt tidlig å konkludere med at homofile/skeive var målet? Angrepet starta tydeligvis på «Per på hjørnet». Dei to drepte var der. Og så gjekk gjerningsmannen videre til London Pub. Han hadde også tilknytning til ekstrem islamisme og var psykisk sjuk.

Politiet har gått ut med informasjon om at de anser pride som målet hans. Jeg antar de ikke hadde gjort det uten at de hadde gode grunner til å gå ut med dette.

Faren for nye angrep er grunnen til at paraden ble avlyst i dag.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 15:33   #37
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Politiet har gått ut med informasjon om at de anser pride som målet hans. Jeg antar de ikke hadde gjort det uten at de hadde gode grunner til å gå ut med dette.

Faren for nye angrep er grunnen til at paraden ble avlyst i dag.

Dei har sagt at det er ei av hypotesene, men at dei har fleire hypoteser.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 15:49   #38
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men er det ikkje litt tidlig å konkludere med at homofile/skeive var målet? Angrepet starta tydeligvis på «Per på hjørnet». Dei to drepte var der. Og så gjekk gjerningsmannen videre til London Pub. Han hadde også tilknytning til ekstrem islamisme og var psykisk sjuk.

De ligger rett ved siden av hverandre. Kanskje de to satt på uteserveringa, så gjerningsmannen dra opp våpen og ropte opp.

Jeg er helt overbevist om at skytinga mente å ramme pga Pride.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 16:00   #39
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Dei har sagt at det er ei av hypotesene, men at dei har fleire hypoteser.

Joda, men siden dette tross alt er en kjenning av PST så er det vel neppe tatt ut av løse luften. Tatt i betraktning tidspunkt og sted for angrepet, så er det vel den mest naturlige slutningen, selv om angrepet startet på utestedet ved siden av. I følge Frank Rossavik var det dessuten lang kø for å komme inn på London (ikke så rart, siden det var kvelden før pride-paraden).

Hvis jeg har skjønt det riktig (basert på det som står i avisen) så startet skytingen utenfor, ikke inne på utestedet. Per på Hjørnet og London ligger omtrent vegg-i-vegg. Per på Hjørnet har uteservering, og ligger på en plass, London har ikke uteservering, ligger i en gate og det er mye mindre "luft" på fortauet utenfor. At gjerningspersonen valgte å starte angrepet på plassen, ikke rett utenfor London, virker mer "praktisk". jolles tanke virker også logisk. Noen av gjestene som satt ute har sett ham ta opp våpen og gjort anrop, og da begynte han å skyte.

All ære til de sivile som klarte å nøytralisere ham før politiet kom.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 16:31   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Dei har sagt at det er ei av hypotesene, men at dei har fleire hypoteser.

Selv om de ikke har avhørt ham, har de avhørt veldig mange vitner.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no