Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dødsstraff

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-23, 20:07   #1
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dødsstraff

https://www.nrk.no/urix/dodsdomte-ka...aho-1.16353015
Jeg er fryktelig motstander av dødsstraff, og tenker at det kun funker om man tror de man henretter kommer til helvete. For ikke-religiøse mennesker er det jo fullstendig ulogisk. Man fratas livet - noen år i fengsel og gjerne på livstid/ubestemt for de groveste forbrytelsene er jo mye verre straff.

Men. Det jeg ikke forstår er hvorfor dødsstraff med gift stadig fremstilles som noe grusomt og smertefullt. I artikkelen over snakkes det om at det føles som å drukne. Ok? Jeg har vært i narkose x antall ganger, og om noen hadde tatt livet av meg med gift mens jeg var dopet nede hadde jeg jo ikke merket bæret? Forsåvidt ikke om de hadde kuttet en pulsåre eller gjort noe annet som gjorde at jeg døde?

Så jeg forstår ikke at når man på død og liv skal ha dødsstraff, så er det bare EN gift man kan bruke. Og nå må man skyte dem i stedet. Kan man ikke bare legge dem i narkose og gi dem en hvilken som helst gift. Eller legge dem i narkose og stoppe hjertet. Eller whatever?

(Eller bare slutte med dødsstraff. )

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 20:47   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Dødsstraff virker ikke*, er usivilisert, grusomt og umulig å korrigere om man myrder feil person. Å drepe en dødsdømt er like mye drap som andre drap er det. Det finnes ingen unnskyldning for at samfunnet skal opptre som bøddel.

*) Meg bekjent er det ingen forskning e.l. som kan påvise at trusselen om dødsstraff førern til mindre kriminalitet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 20:49   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Om dødstraffen gjennomføres på den ene eller andre måten er fullstendig irrelevant, det er drap uansett.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 20:53   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Dødsstraff er helt ubeskrivelig.
Og jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke bare kan gjøre som med dyr? Overdose natkosemiddel så hjertet stopper?
Men det er sikker meningen de skal være våkne når de dør? Det er jo en straff.
Det er helt umulig for meg å forstå hva som får mennesker til å være for dødsstraff.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 21:17   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Om dødstraffen gjennomføres på den ene eller andre måten er fullstendig irrelevant, det er drap uansett.

Altså. Jeg er helt 100% enig. Men om man insistere på å gjøre det så bør man i alle fall gjøre det mest mulig humant.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 21:18   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Jeg tror ikke noen legemiddelfirmaer vil selge narkosemedisin eller noe annen medisin som skal brukes til dødsstraff.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 21:21   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ikke noen legemiddelfirmaer vil selge narkosemedisin eller noe annen medisin som skal brukes til dødsstraff.

Nei. Det er vel derfor de ikke får tak i giften heller slik jeg har forstått det?

Men våpen til å gjennomføre dødsstraff er vel ikke et like stort problem.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 21:45   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Legges man i narkose før man myrdes da?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 22:54   #9
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Legges man i narkose før man myrdes da?

Nå skriver du som om straff, inkl dødsstraff, dreier seg om gjengjeldelse og avskrekking og kun det. Slik er det ikke og de metodene virker heller ikke. Det er helt andre ting som får folk til å oppføre seg lovlydig enn tanken på mulig straff i framtiden. Min motstand handler også om mulighet for at staten dreper feil person, det skjer stadigvekk, særlig i land med primitivt rettsvesen, der tiltalte sliter med tilgang på gode forsvarere. USA er et land med et rettsvesen som gjør bruk av dødsstraff til russisk rullett, særlig hvis tiltalte er dårlig utdannet og har dårlig økonomi.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 23:11   #10
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Nå skriver du som om straff, inkl dødsstraff, dreier seg om gjengjeldelse og avskrekking og kun det. Slik er det ikke og de metodene virker heller ikke. Det er helt andre ting som får folk til å oppføre seg lovlydig enn tanken på mulig straff i framtiden. Min motstand handler også om mulighet for at staten dreper feil person, det skjer stadigvekk, særlig i land med primitivt rettsvesen, der tiltalte sliter med tilgang på gode forsvarere. USA er et land med et rettsvesen som gjør bruk av dødsstraff til russisk rullett, særlig hvis tiltalte er dårlig utdannet og har dårlig økonomi.

Nemlig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 23:22   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Jeg skjønner ikke hva du mener, Strå. Spørsmålet gjaldt de som myrdes med dødsstraff, siden Milfrid skrev om narkose ifm. drukningsfølelsen de opplever. Jeg trodde ikke de ble lagt i narkose.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 23:24   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Jeg er ikke engang villig til å diskutere hvordan eventuelle henrettelser burde gjennomføres. Det er ikke noe "burde" her. Dødsstraff er helt forkastelig, og at syke, onde eller på andre måter forskrudde mennesker utfører drap og andre grusomme hendelser, rettferdiggjør ikke at rasjonelle, offentlige myndigheter skal gjøre det samme. Ikke noe mer enn vi kan gjennomføre offentlige voldtekter av voldtektsforbrytere. Det er bare fullstendig hinsides, og hører ikke hjemme i noe sivilisert samfunn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 00:08   #13
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skjønner ikke hva du mener, Strå. Spørsmålet gjaldt de som myrdes med dødsstraff, siden Milfrid skrev om narkose ifm. drukningsfølelsen de opplever. Jeg trodde ikke de ble lagt i narkose.

Ah. Nei. Det er snakk om at giften de får føles som å drukne. Så da lurer jeg på om der ikke - teoretisk - er mulig å ta livet av folk med gift på en human måte. Polyanna sitt svar om at ingen vil selge den narkose for å bruke til å gjennomføre dødsstraff forklarte hvorfor.

Jeg synes virkelig ikke man skal ha dødsstraff i det hele tatt altså. Jeg bare lurte på hvorfor man gjør det så inhumant på toppen av det hele.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 00:13   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Ah. Nei. Det er snakk om at giften de får føles som å drukne. Så da lurer jeg på om der ikke - teoretisk - er mulig å ta livet av folk med gift på en human måte. Polyanna sitt svar om at ingen vil selge den narkose for å bruke til å gjennomføre dødsstraff forklarte hvorfor.

Jeg synes virkelig ikke man skal ha dødsstraff i det hele tatt altså. Jeg bare lurte på hvorfor man gjør det så inhumant på toppen av det hele.

Godt oppsummert.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 07:54   #15
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skjønner ikke hva du mener, Strå. Spørsmålet gjaldt de som myrdes med dødsstraff, siden Milfrid skrev om narkose ifm. drukningsfølelsen de opplever. Jeg trodde ikke de ble lagt i narkose.

Jeg misforsto innlegget ditt 180°. Beklager. Dvs, jeg er glad jeg misforsto og takk for at du forklarer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 09:06   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Jeg tror prosessen i teorien skal være en tostegsprosess der man først bedøves helt, og så drepes med gift. Og så sliter de skikkelig med å få tak i de medikamentene som trengs til det, fordi legemiddelfirmaene åpenbart ikke vil være med på statsautoriserte mord, så da mekker de til et eller annet som bare funker sånn passe. Sånn har jeg i hvert fall forstått det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 09:24   #17
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Det er så barbarisk og inhumant med dødsstraff at jeg blir kvalm bare ved tanken på det. Og at enkelte amerikanske stater insisterer på å fortsette med praksisen er en skam.

Og i den forbindelse lurer jeg på hvorfor ikke det er en ting som kan avgjøres fra statlig hold, og hvorfor det ikke legges mer internasjonalt press på USA for å få dem til å gå bort fra overlagt drap fra myndighetenes side.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 09:54   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Fra Amnesty:

Vår siste rapport viser følgende tall i 2021:
- Fullstendig avskaffet: 108 land*
- Avskaffet for «vanlige forbrytelser»: 8 land
- De facto avskaffet: 28 land
- Praktiserer fortsatt dødsstraff: 55 land
*Siden begynnelsen av 2022 har ytterligere fire land, Sierra Leone, Kazakhstan, Papua Ny Guinea og Zambia fullstendig avskaffet dødsstraffen. Ingen av disse har gjennomført henrettelser i de siste årene, så antall land som fortsatt praktiserer dødsstraff er uendret på 55.


Disse metodene for henrettelse ble brukt i 2021:
Halshugging (Saudi-Arabia)
Henging (Bangladesh, Botswana, Egypt, De forente arabiske emirater, Iran, Iraq, Japan, Sør-Sudan)
Giftsprøyte (Kina, USA, Vietnam)
Skyting (Hviterussland, Jemen, Kina, Nord-Korea, Somalia)


Økninger i antall henrettelser sammenlignet med 2020 registrerte Amnesty i:
Saudi-Arabia (fra 27 til 65)
Somalia (fra minst 11 til minst 21)
Sør-Sudan (fra minst 2 til minst 9)
Jemen (fra minst 5 til minst 14)
Hviterussland (minst 1, ingen i 2020)
Japan (3, ingen i 2020)
De forente arabiske emirater (minst 1, ingen i 2020)

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 10:16   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

…hvorfor det ikke legges mer internasjonalt press på USA for å få dem til å gå bort fra overlagt drap fra myndighetenes side.

Det lurer jeg også på!

Og jeg blir kvalm og sint av hele saken.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 10:54   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Kan de ikke bare gå al in og gjenoppta henging og halshogging? Det er på nivå med de andre landene som praktiserer statlig godkjente drap.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no