Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Meteora

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-23, 12:46   #1
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Meteora

Vi skal til Hellas i sommer, reiser med Apollo til Sivota (like nord for Parga). Apollo har en utflukt til Meteora. Den varer hele dagen, da det er et stykke å kjøre dit. Jeg vet flere har vært der, men er det noen som har reist med Apollo eller andre? Er det verdt å bruke hele dagen på det? Jeg tror ikke vi leier bil under oppholdet da vi kun tenker å være en uke.

Dette blir første uka i juli, håper å unngå altfor høy varme og mengder med turister, men skjønner jo at det ikke er til å unngå.

Det er kun mulig å være med på turen en dag, onsdag 5.juli
Ungdommene ønsker nok ikke å være med, så det vil være en tur for meg og mannen. Bussen henter oss 6.30 på hotellet.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 16:47   #2
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meteora

Meteorsverm er definitivt verdt det - selv med misfornøyde barn. Helt utrolig spesielt. Vi valgte å leie bil istedenfor arrangert utflukt.

Høns er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 16:47   #3
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meteora

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Meteorsverm er definitivt verdt det - selv med misfornøyde barn. Helt utrolig spesielt. Vi valgte å leie bil istedenfor arrangert utflukt.

Mener selvsagt Meteora…

Høns er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 16:58   #4
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Meteora

Vi leide bil og ble tre netter i Meteora, så jeg mener absolutt det er verdt en tur. Bildet er fra solnedgangen i Meteora. På veien dit (fra Parga) var vi også på rafting. Anbefaler også elvevandring i Acheron hvis dere har mulighet, vi dro uten guide og gikk/vasset/svømte langt oppover elven, det var helt magisk. Og ikke minst en super aktivitet hvis det er veldig varmt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_7034.jpg (14,2 KB, 38 visninger)
Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 19:06   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meteora

Jeg har også vært i meteora! Fantastisk område. Går ut i fra at dere skal innom de fantastiske dryppsteinshulene ved Ioannina på veien, samt ruinene ved Dodona.

Det er nesten 20 år siden jeg var der, og da var kjøreturen ganske hasardiøs, med smale fjellveier og lastebiler som slo av motoren og trillet i nedoverbakkene, helt oppi rumpa på oss. Nå er det så vidt jeg vet motorvei hele veien. Vi stoppet i Metsovo og bodde på et høyfjellshotell der hovmesteren så ut som han fra filmen Brazil og det greske skilandslaget var på treningsleir.

Også kjørte vi forbi et militært område der et jagerfly fløy forbi oss nedi fjelldalen, altså under oss! Veldig opplevelsesrik tur.

I Meteora besøkte vi flere klostre (den gangen måtte damer ha klær som dekket skuldre og knær), og jeg er veldig glad for at jeg har sett de fjellformasjonene.

Tror min ungdom ville syns det var kult, spesielt om man stoppet i hulene og ruinene også.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 05-06-23 kl 10:38.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-23, 10:31   #6
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meteora

Takk for svar
Da tror jeg vi melder oss på turen til Apollo, jeg har lest litt om Meteora nå, og skjønner at dette er noe vi må få med oss Ser for meg at det blir en lang dag, og skulle ideelt sett ha overnattet, men siden vi kun har 6 reelle dager i Sivota så blir det ikke sånn denne gangen.

Har lest om elvevandringen ja, og det kan også være noe vi utforsker! Har også tenkt oss en kveld i Parga, samt leie båt og utforske strender og bademiljøer i nærheten. Gleder meg enormt, bare en måned igjen!!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no