Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-14, 15:07   #21
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Det tror jeg ikke du må, altså. Det er vel bare selve pluggen som må byttes? Eller er det spenningsforskjell på transformatoren?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 15:09   #22
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Nei, det stemmer, det går fint.

Sitat:

The white box is a built in power converter so you should be fine with plugging it in as long as you have the adapter that changes plug types.

Du trenger bare denne; lik den som fulgte med de gamle iPhone laderne. Koster ikke mange kronene.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 15:14   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det tror jeg ikke du må, altså. Det er vel bare selve pluggen som må byttes? Eller er det spenningsforskjell på transformatoren?

Jeg tror det skal holde å bytte bare pluggen, men jeg aner ikke hva den koster.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 15:17   #24
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Om man stiller tastatur på norsk og synes det er litt knotete når noen av tastene har skifta plass får mann klistrtremerke dingser og også tastatur knotter man kan sette på på ebay.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 19:43   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Skulle ha spart MYE før jeg kjøpte den i USA med tanke på reklamasjonstid på 1 år kontra 5 år i Norge.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 20:09   #26
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror det skal holde å bytte bare pluggen, men jeg aner ikke hva den koster.

Man trenger ikke å bytte til en lik plugg. Apple bruker samme kontakt som en vanlig reiseradiokabel, så det er bare å benytte en slik. Og hvis man har en gammel iPhone-lader så kan pluggen fra den benyttes. (Og som en avsporing så er Apple sine ladere, av denne og flere andre grunner, uendelig mye bedre enn alle andre sine).

Når det gjelder å kjøpe i USA, så er det vel ikke stort å spare hvis man ikke ulovlig vil unndra norske avgifter. En basic macBook Air 13" koster over 6000,- i USA, og det utløser plikt til å betale 25 % norsk MVA ved innførsel. Salgsskatt i staten der du handler i USA kommer på toppen. Nå vet jeg ikke hvor du skal, men den er typisk 6-10 % i stater nordmenn ofte drar på ferie til. Hvis du skal handle i USA bør du vurdere å kjøpe Apple Care (som koster $250 for en MacBook Air 13") for å få problemfri hjelp hos Humac i Norge. Med Apple Care får du vel bedre «forsikring» enn norsk reklamasjonsrett gir, men da sparer du ikke noe særlig penger.

Ben "handler i Norge, uten Apple Care" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 23:30   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Ikke får vi bestilt den på nett for henting i butikk heller viser det seg, så da er jeg like langt. (Da får jeg ikke med norsk tastatur.)
Lader er ikke noe problem. Det er drøyt 2000 (inkl. tax) å spare på å kjøpe den 'over there', men det ser ut til å være litt mer knot enn jeg hadde tenkt. I utgangspunktet ville jeg havnet på rett under 6000,-, men så ble det 13 tommer, og så måtte jeg ha 8 GB og vips var vi over med god margin.

Så da blir det nok kjøp i Norge allikevel.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-14, 20:00   #28
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Nå sitter jeg med min splitter nye MacBook Air 13 tommer i fanget og er bittelitt forelsket.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 12:56   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Og veldig glad for at det er et hav av artikler med tips til Mac-noviser.

Men den er mye lettere å venne seg til enn jeg hadde trodd. Jeg digger den!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 10:28   #30
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Nå har jeg hatt den et par måneder, og er veldig fornøyd med valget mitt. Den funker helt topp til mitt bruk.
Er veldig glad jeg gikk for 13 tommer, det er helt perfekt. 11 ville nok blitt lite.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 11:15   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Jeg gikk fra 13" til 11" nå i høst og synes det er perfekt. Men jeg har den i hovedsak for å dra med meg frem og tilbake på forelesninger og lesesal, og da er det viktigst at den er liten og lett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 11:47   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.878
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Jeg fikk meg en 13" før sommeren, og jeg elsker den litt. Vi har en iMac som er 21.5, og den bruker jeg nesten ikke lenger. Bare hvis jeg driver med Photoshop. Til PS er 13" for lite synes jeg

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 12:13   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Ja, iMacen til bilderedigering, og MacBooken ellers.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 21:25   #34
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air, 11 eller 13 tommer skjerm?

Har iMac til de store jobbene, 11" til "på farten". Synes den er perfekt. Det er mannen sin, jeg har trodd det var en 13", men det er det ikke. Sksl jeg kjøpe meg egen book blir det nok 11".

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no