Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Netflix: The Crown

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-16, 08:42   #101
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Og at han her er hennes sekretær Tommy, jeg kjente igjen stemmen, men klarte ikke å plassere ham.




Sist redigert av Pelen : 14-11-16 kl 08:53.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-16, 09:02   #102
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Og han her:


som spiller:

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-16, 13:50   #103
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Å, takk, Pelen, det der er gull for sånne som meg!

Jeg slet hele første episode med å plassere Matt Smith, vi som var ferdige med siste sesong med ham som Dr. Who for bare et par måneder siden!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-16, 15:17   #104
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Dronningmoren


Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-16, 16:07   #105
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Å, ja, hun er jo også veldig spennende! Åpenbart ikke bare den søte, lille, gamle damen vi tenker på...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-16, 18:37   #106
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, ja, hun er jo også veldig spennende! Åpenbart ikke bare den søte, lille, gamle damen vi tenker på...

Jeg syns hennes historie er veldig fascinerende. Hun avslo jo frieriet fra kongens bror to eller tre ganger før hun aksepterte ham, fordi hun var redd for å få for mye oppmerksomhet og bli for mye av en offentlig person som kongens svigerinne. Også endte hun opp som dronning, intet mindre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-16, 21:38   #107
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Peter Townsend er Patrick fra Coupling (BBC):
http://www.imdb.com/name/nm0587060/?ref_=tt_cl_t5
:deltar:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 15:09   #108
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg også. Jeg har også alltid tenkt at han var en rasistisk dott, og gjør vel egentlig det fremdeles, men jeg syns ikke han fremstilles udelt negativt her. Han er mye mer sammen med barna enn dronningen, og han prøver å bringe kongehuset up to date med resten av verden. Med tanke på rollen han får så vil jeg tro at den hadde vært ekstremt vanskelig for mange menn av hans tid og ikke minst av hans rang. I motsetning til en dronning har han ingen rolle, what so ever. Han representerer ikke, kan ikke jobbe, kan ikke uttale seg om noe som helst, jeg skjønner godt at man kan bli ganske kjip da.
Det jeg syns er mest interessant med serien er nettopp dette med rollene hvordan de skal fylle dem, hvordan de har blitt opplært til å fylle dem, mangel på opplæring, mangel på nærhet, frihet og ærlighet og det at i en så mannsdominert tid så besto hele kongehuset av kvinner. Dronningbestemoren, dronningmoren, dronningen og prinsessen.

"get on your knees" var vel kanskje litt mer enn en antydning.

Ja, enig i at det sikkert var og er en kjip rolle, men jeg har ikke fått med meg - i serien eller ellers - hvorfor og om han hadde andre forventninger? Var han forespeilet mer innflytelse enn han fikk? Vi ser han jo heller ikke kurtisere i forkant av ekteskapet, tvert i mot synes jeg han var ufin mot sin kommende brud i første episode.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 15:13   #109
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Etter hva jeg kan huske så brevvekslet de i mange år, fra hun var 12-13 år.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 15:19   #110
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Fra Wikipedia:

Sitat:

Elizabeth met her future husband, Prince Philip of Greece and Denmark, in 1934 and 1937.[39] They are second cousins once removed through King Christian IX of Denmark and third cousins through Queen Victoria. After another meeting at the Royal Naval College in Dartmouth in July 1939, Elizabeth – though only 13 years old – said she fell in love with Philip and they began to exchange letters.[40] She was 21 when their engagement was officially announced on 9 July 1947.[41]

Jeg tror nok at han visste hva som skulle skje, men det er kanskje ikke like enkelt å forestille seg hvordan livet skulle bli i forkant.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 16:07   #111
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ja, enig i at det sikkert var og er en kjip rolle, men jeg har ikke fått med meg - i serien eller ellers - hvorfor og om han hadde andre forventninger? Var han forespeilet mer innflytelse enn han fikk? Vi ser han jo heller ikke kurtisere i forkant av ekteskapet, tvert i mot synes jeg han var ufin mot sin kommende brud i første episode.

Etter prins Albert endret i hvert fall kongehuset navn til hans navn. Og prins Albert hadde vel også ganske mye innflytelse, så jeg vil tro han hadde regnet med en viss rolle.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 20:19   #112
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Er det slik at dameaffærer har vore offentlig hemmelighet når det gjeld Philip?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 20:53   #113
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ja, enig i at det sikkert var og er en kjip rolle, men jeg har ikke fått med meg - i serien eller ellers - hvorfor og om han hadde andre forventninger? Var han forespeilet mer innflytelse enn han fikk? Vi ser han jo heller ikke kurtisere i forkant av ekteskapet, tvert i mot synes jeg han var ufin mot sin kommende brud i første episode.

:Vill gjetning: Jeg tror han hadde regnet med en 20-30 år til, minst, før Elisabeth ble dronning. Da ville vel karrieren hans vært mer eller mindre fullendt, og ungene hadde vært voksne. De hadde kanskje sett for seg et behagelig liv på Malta?

Fine, fine serien!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 21:33   #114
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Jeg så hele greia på tre dager. Noen fordeler er det ved å være sykemeldt i to uker.

Jeg synes det er et fasinerende innblikk i britisk etterkrigshistorie, som jeg må innrømme at jeg ikke vet veldig mye om.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 22:18   #115
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.694
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Vi har prøvd å hale den ut i det lengste, men nå er vi ferdige. Jeg orker ikke å gå over til Victoria, så da blir det Westworld i stedet.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 05:54   #116
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Historiespoileetagging for Scully: forholdet mellom Elisabeth og Philip må jo få en bedre periode, de har jo to barn til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 07:39   #117
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Historiespoileetagging for Scully: forholdet mellom Elisabeth og Philip må jo få en bedre periode, de har jo to barn til.

Kan jo ha vore nokre Close your eyes and think of England-øyeblikk

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 07:48   #118
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Kan jo ha vore nokre Close your eyes and think of England-øyeblikk

Nja, arverekken er jo sikret allerede.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 08:11   #119
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Om man leser litt om forholdet deres på nett så ser det ut som om de stort sett har hatt det greit, så kanskje de bare var nede i en bølge i en periode når de eldste var små.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 09:34   #120
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.859
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Jeg sparer også så har kun sett 3 episoder. Om jeg venter til romjulen så kan jeg godt se hele greia om igjen.

Synes også at skuespillerene er utrolig like de kongelige altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no