Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-13, 21:54   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Hvilken hund?

Vi har lenge snakket om og tenkt på å skaffe oss hund. Min familie hadde flatcoated retriver når jeg var barn, min mann har null erfarenhet med hund.

Vi ønsker oss en liten hund, kan godt ha litt pels vi må stelle med men har allergi i familien så gjerne en allergivennlig hund. Jeg liker å gå tur, mannen min løper mye men hunden trenger ikke være med på løpetur. Vesla blir ti år, er en rolig, forsiktig jente som trenger en god venn i hunden.

Hva skal vi huske på når vi ser etter kennel? Dere med hund, hvordan gjør dere det når dere har ferie, tar hunden med dere, har hundepasser eller rett og slett har hjemmeferie?

Og til slutt, hvilken hunderase skal vi vurdere og hvorfor?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 21:58   #2
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg passer hundene til mine valpekjøpere, om de skal reise vekk. Det har vært lite problem. Veldig mange oppdrettere gjør nettopp dette.

Vår egne hunder plasserer vi litt rundtomkring, de begynner å bli mange. Så vi har familie og oppdretter som kan ta hundene.

Men nå er det ekstremt sjeldent at vi reiser uten hundene da.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 22:04   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

En puddel, så klart!!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 22:18   #4
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

En puddel, så klart!!

Har dere puddel? Jeg har tenkt litt på toypuddel eller dvergpuddel. Mannen min tror de er alt for bjeffete, men jeg tenker det blir litt opp til oss som skal oppdra hunden.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 22:26   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Tja. Jeg tror ikke de nødvendigvis gjør det, altså. Vår bjeffer nesten aldri. Den er i det hele tatt veldig rolig og harmonisk. Det er en dverg. Kunne egentlig tenke meg mellom, men de er ikke så lette å finne. Men dverg er supert når været er som nå. Bare å bære i dusjen. Og pelsstellet er mye mindre, hunden er jo mindre. Vi har forresten nokså kortklippet hund. Lite pelsstell da. Vi gjør nesten ingenting. Og pudler røyter ikke. Veldig greit. Pudler er lynende smarte og trenger å få brukt seg litt mentalt. Lettlærte. Og veldig veldig snille.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 23:03   #6
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken hund?

Bichon frisee

Allergivennlig i form av at den ikke røyter. Godt lynne, faniliehund. Jeg var 10 når familien min anskaffet en. Han ble 13 pr, savner ham fremdeles.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 00:12   #7
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken hund?

Puddel!

Selv om vi har storpuddel selv vil jeg heller anbefale dverg/toy/mellom. En storpuddel er mye mer enn en stor puddel.

Foreldrene/brødrene mine passer henne når vi er i utlandet. Ellers har vi henne med oss. Jeg får meg bare ikke til å sette henne hos noen som ikke kjenner henne og hennes behov.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 00:34   #8
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hvilken hund?

Det er mange hunderaser som er fine både i lynne og størrelse. Det vanligste rådet er å bli litt kjent med de eventuelt aktuelle rasene, men husk også på at det betyr ikke alt.

Jeg er blitt charmert av norsk buhund det siste året. Det er 5 stykker i nabolaget, i hvert fall nær nok til at vi treffes gjevnlig når vi går på tur. Foruten passe størrelse er det veldig gøye hunder, mye fart og lek i dem, samt snill og tålmodig med barn. De er generelt sosiale vesner som liker å hilse på folk og andre hunder. Et rykte som ikke stemmer med disse hundene er bjeffing, det er ikke spesielt mye lyd i dem hverken hjemme eller under lek. Dette er riktig nok hunder som er vokst opp i byen, enten i blokk eller hus med hage, og de er vant med at folk spaserer forbi hele tiden. Jeg mistenker det er annerledes med hunder som går løs og tar på seg vakt oppgaven hjemme på gårdsplassen.

På den andre side, det stemmer at beagle og dachs bjeffer en del. Det er hunder med veldig praktisk størrelse og mye liv i dem. De jeg kjenner og har kjent har vært fine familiehunder, snill og tålmodig med barn, selv om de ikke regnes for typisk hund til barna.

Nesten viktigere enn valg av rase er som Sneglo never å møte foreldrene. Avkommet arver ofte fars og mors lynne. Valpene er selvfølgelig ingen kopier av foreldrene, og det er oftest en i kullet som knurrer og viser seg mer enn de andre, et så kalt mulig lederpotensial. De har ord på seg for å kunne bli ekstra stri om de ikke får rett oppdragelse; så se an valpen i kullet.

Selv har jeg dalmatiner nå, og det har vært en positiv overraskelse. Det er en fordel med hunder som har ordentlig pels, helt korthårede og de som ikke røyter (de som klippes) har ikke underpels og trenger dekken om vinteren. Ikke at det er et problem, men man må være obs på det. Når det gjelder hunder med røytefri pels; klipping i seg selv kan være en ganske god jobb, spesielt om man ikke nøyer seg med "sauesaksen". Det koster fra 400-1200 å få hunden klippet hos proffe, så det kan lønne seg å bli flink selv.

Jeg kunne også hatt liten hund, men jeg ser at de med miniatyrraser ofte er redd å møte andre hunder. Det er lettere å sosialisere litt større hunder enn de aller minste, ikke fordi hundene ikke kan, men det er utvilsomt en fordel at eierne er trygg på hunder i alle størrelser og vet hva det går i. Man må i praksis kunne tåle å møte andre hunder både løse og i bånd.


Sist redigert av arrow : 02-11-13 kl 02:45.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 14:14   #9
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Vi har sett litt på Bichon Havanais, Lhasa apso og nå puddel. Men Lhasa apso er kanskje ikke den beste med tanke på allergi. Noen her som har Bichon Havanais eller Lhasa apso og kan fortelle litt?

Dere som har puddel, hvor mye klipper dere pelsen?

Når det kommer til ferie så sier mannen at han vil ta hunden med seg, (vi er i Spania 3 uker hver sommer), jeg vil ikke ta hunden med meg på fly, liker ikke tanken på en skremt hund i lasterommet på flyet, eller inne i kabinen i et lite bur i over 3 timer. Vi har ingen i familie som kan passe så jeg vil være sikker på at vi har en ordning som er god nok.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 14:31   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Bolonka! Russkaya Tsvetnaya Bolonka.

Jeg er allergisk og denne hunden tåler jeg veldig bra, jeg fikk elveblest, kløene øyner og snufsenese 30 sekunder etter at jeg hilste på en pointer for noen dager siden, men vår hund går stort sett alltid bra. Vi holder pelsen kort. Vår er veldig liten, 2,6 kg, broren hans er 5,2 kg.

Vi hadde bichon Havanais tidligere og jeg tåler denne bedre.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 14:50   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Har en Havaneser og den er allergivennlig og røyter ikke. Men krever mye pelsstell. Den er snill og god og lett å ha med å gjøre. Kan anbefales om man ønsker hund. Og er ikkje det verste man kan ende opp mer når man ikke ønsket seg hund heller.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 15:06   #12
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Har dere bilde? Og hvor store er deres små hunder?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 15:11   #13
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg har en Jack Russell som er med oss overalt. Både på hotellferie og campingferie. Nå har vi fått oss en Malamute som blir litt verre å ha med, men han blir nok med så langt det er mulig.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 15:34   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Min hot dog på Halloween. Han er kortklipt nå og det er deilig.

Russkaya Tsvetnaya Bolonka (Bolonka til daglig). Han er snart to år, men folk tror fortsatt at han er valp når de ser han.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (489,3 KB, 68 visninger)
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 15:55   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Jeg har en bichon havanais. Hun er søt og snill og bjeffer litt når det ringer på døren, ellers ikke. Det er litt pelsstell involvert, rasen er regnet for å være allergivennlig - og hun røyter ikke.

Her er noen bilder av Bichon havanais.





Vi er veldig forøyd med valget av hund, hun er utrolig smart og lettlært og veldig snill og er med på alt - både lange skogsturer og sløving i sofaen. Vi vurderer å skaffe oss en til av samme rase.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 15:59   #16
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Utrolig søt Pelen!

Pøbelsara, deres har jeg sett i en tråd tror jeg. Hvis jeg husker riktig så var hun og veldig søt.

Hva skal jeg se etter når jeg skal finne en bra kennel?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 16:11   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Sitat:

Arrow:Jeg kunne også hatt liten hund, men jeg ser at de med miniatyrraser ofte er redd å møte andre hunder. Det er lettere å sosialisere litt større hunder enn de aller minste, ikke fordi hundene ikke kan, men det er utvilsomt en fordel at eierne er trygg på hunder i alle størrelser og vet hva det går i. Man må i praksis kunne tåle å møte andre hunder både løse og i bånd.[/quote]



Dette er utrolig viktig! Jeg var et par ganger på et treff for miniatyrhunder her vi bor, men sluttet med det fordi jeg ergret meg grønn over hvor lite innsikt noen av minihundeeierne hadde om sosialisering - noen løftet hunden opp hvius den virket engstelig når de andre hundene kom for nær eller ble for mange - og lot dem sitte på armen og bjeffe på de andre hundene. () Andre var mer opptatt og hundens klær enn at de skulle få utfolde seg. Jeg tøyser ikke - de ville ikke la hunden løpe på bakken fordi genseren ble skitten.

Så vi prøver heller å omgås hunder av alle størrelser - vår er godvenner med naboen boxer selv om han er en gigant i forhold til henne - og vi går ofte tur sammen med en Staffordshire Bull terrier og en golden retriever.

Jeg tror det er spesielt viktig å sosialisere små hunder - det er litt for lett å gå i babyfella - altså å behandle dem som babyer i stedet for dyr - når de er så små og søte.
Jeg bruker for øvrig bare dekken på min når det er veldig kaldt ute eller hvis det øsregner. Vi lar vår ha lang pels, og den isolerer jo litt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 16:19   #18
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Vi vil ikke ha en hund til pynt og det er viktig at den kan være sammen med andre hunder i alle størrelser. Aller viktigst er det at den blir en god venn som kan være med oss dit vi måtte ønske dra.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 16:37   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Vi vil ikke ha en hund til pynt og det er viktig at den kan være sammen med andre hunder i alle størrelser. Aller viktigst er det at den blir en god venn som kan være med oss dit vi måtte ønske dra.

Du trenger nok en sånn som jeg har.

Jeg tror jeg ville begynt med å Google rundt og se hvem som er oppdrettere for rasene du lurer på. Jeg liker at oppdretterne har stilt ut og fått premiert hundene sine og at de kun avler på helt friske hunder uten eksteriørfeil - altså at de er seriøse. Raseklubbene har ofte mye info - og så er det lurt å besøke en oppdretter for å se hundene deres og snakke med dem - de vil også gjerne ha potensielle valpekjøpere på besøk, fordi en seriøs oppdretter ikke vil selge til hvem som helst, heller.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 02-11-13 kl 17:03.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 16:40   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Vær så snill å ikke ta den med på fly.

Vi klipper vår hund når vi gidder. Ikke så ofte. Vi liker kort pels og da holder klippen en stund også.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no