Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-13, 20:07   #101
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Reiser man regelmessig til Sverige må man ha ormkur hver 28. dag, og det stemples i pass av veterinær at det er gitt. Vi betaler vel 150,- per hund per gang, mener jeg.

Så en ormkur holder 28 dager?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 20:37   #102
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Så en ormkur holder 28 dager?

Ikke første. Tror det var 5 dagermellom de to første, og deretter hver 28. dag.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 15:45   #103
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Det blir en Bolonka, lik rase som Pelen har. Nå må vi bare finne riktig valp for vår familie.
Takk til alle som har svart meg, kommer sikkert flere spørsmål etter hvert.
Og tusen takk til pøbelsara, Hyacint og Pelen som har møtt oss og sendt bilder med mer. Fp er fantastisk!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 15:48   #104
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Så stas! jeg håper dere får tak i den rette hunden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 17:22   #105
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hund?

Lykke til med hund
Det er kjempegøy.

Valpetiden er ett slit, men så går det så mye bedre.

Jeg har 6valper her som skal flytte om 2uker, og jeg gruer meg såååååå

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 17:53   #106
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Hva gjorde at dere valgte denne rasen?
Jeg har Havanais som favoritt, siden det er den rasen jeg kjenner best og har veldig god erfaring med.

*Hilsen en som lurer veldig på anskaffelse av hund etterhvert.*

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 18:29   #107
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Såå koselig!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 12:39   #108
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hva gjorde at dere valgte denne rasen?
Jeg har Havanais som favoritt, siden det er den rasen jeg kjenner best og har veldig god erfaring med.

*Hilsen en som lurer veldig på anskaffelse av hund etterhvert.*

Vi valgte mellom Havanais, dverg puddel og Bolonka og man må jo bare ta ett valg til slutt så da fulgte vi hjertet og magefølelsen + at vi er en allergi/astma familie og det gikk veldig bra til og med når vi var så heldig å få låne Boris med oss hjem og snusekoste han i timer.
Så har jeg lest mye om rasen og snakket med flere forskjellige oppdretter og lander på at dette er rasen for oss. Man vet jo ikke, det er jo ingen garanti, men vi føler dette blir bra for oss. Nå venter jeg i spenning på svar fra oppdretter til Boris, vi har snakket en del sammen og er vi heldige så har hun en valp til oss som fødes nå i desember.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 12:50   #109
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Vi valgte mellom Havanais, dverg puddel og Bolonka og man må jo bare ta ett valg til slutt så da fulgte vi hjertet og magefølelsen + at vi er en allergi/astma familie og det gikk veldig bra til og med når vi var så heldig å få låne Boris med oss hjem og snusekoste han i timer.
Så har jeg lest mye om rasen og snakket med flere forskjellige oppdretter og lander på at dette er rasen for oss. Man vet jo ikke, det er jo ingen garanti, men vi føler dette blir bra for oss. Nå venter jeg i spenning på svar fra oppdretter til Boris, vi har snakket en del sammen og er vi heldige så har hun en valp til oss som fødes nå i desember.

Så utrolig spennende og gøy! Og så kult at pelen lånte bort lille Boris.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 14:31   #110
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Finnes en liten tispe født i midten av oktober som de egentlig skulle bruke til avl. Men hun er litt for liten i størrelse og mangler to av melketennene oppe så nå er hun til salgs. Selger sier hun ellers er frisk, fornøyd og glad.

Men hva kan dette med tennene ha å si for henne? Jeg tenker på spising, kan det være ubehagelig? Er det et tegn på at det kan være flere "mangler"?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 14:34   #111
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Så spennende! Liten tispe høres bra ut!

Jeg vet ikke, men kan spørre en venninne som er utdannet dyrepleier.


Sist redigert av Pelen : 23-11-13 kl 14:39.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 14:36   #112
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hund?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Så spennende! Gi meg gjerne link om du har, liten tispe høres bra ut!

Jeg vet ikke, men kan spørre en venninne som er utdannet dyrepleier.

Åh, kan du! Supert, takk!
Link på vei.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 14:48   #113
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Du kan også ringe Sinsen Dyreklinikk og høre hva de sier. Der går vi med Boris og de har åpent i helgene. Jeg har alltid vært veldig greie med oss. Det er samme eiere som Oslo Hundeskole.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no