Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-13, 14:53   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Familie på fem, normalt aktive. Tid, plass og kjærlighet til mye hund, men hva ville du valgt? Labrador retriever eller Jack Russeø terrier?

Fordeler og ulemper?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:54   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Labrador er hvertfall den perfekte familiehund.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:57   #3
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Labrador.

Jackene er mye hund i liten kropp.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 15:23   #4
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Labrador! Uten tvil, Jack Russel har ADHD (men de er morsomme da)

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 15:26   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Jeg er litt redd for at vi ikke klarer å oppdra en JRT godt nok, det er min innsigelse. Dessuten er labrador retriever min ultimate drøm etter at jeg har kjent to av dem som virkelig har vært verdens nydeligste skapninger.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 15:37   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Slutter meg til de andre. Labrador. JRT kan være ganske stri og vanskelig å holde styr på. Ingen hund for nybegynnere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 15:39   #7
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Labradorer er fantastiske, vår iallefall..

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 15:40   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Dere kan få en godt brukt sheltie?

Ok, da. Morsommere med valp.

Av de du nevner ville jeg klart valgt lab. Sjøl om jeg egentlig synes folk kan kjøpe hund fra Mattel, om de først skal ha (det burde jeg ha gjort).

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 16:15   #9
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Jeg går tur sammen med en Jack Russel så og si hver dag. Den er ellevill, superaktiv, men snill og absolutt håndterbar for en nybegynner som vet hva en går til. Om man har mulighet til å sosialisere Jack Russel med andre hunder fra starten og de får løpe fri et par ganger for dagen er allerede mye gjort for at de skal være tilfreds. Jack Russel er langt fra en umulig oppgave.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 19:57   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Jeg ville hatt King Charles Spaniel.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 20:09   #11
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg ville hatt King Charles Spaniel.

Tipper du ville hatt Cavalier King Charles Spaniel? Eller? King og Cavalier King er to ganske ulike raser selv om de ligner utseendemessig. King er mye mer sjelden enn Cavalieren.

Og jeg ville definitivt hatt Labrador fremfor JRT - men husk at Labradoren er valp lenge (i minst to år, sier foreldrene mine som har hatt flere) og krever både aktivitet og hjernetrim.
Men jeg elsker Labradors selv, hadde jeg vært hjemmeværende med god tid skulle jeg gjerne hatt en. Eller to. Og en Flat Coat.

Dette er en flott kar foreldrene mine er hundepassere for:

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 20:45   #12
Solvår
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 65
Solvår har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Hva skal hunden brukes til?
Skal hunden ikke brukes til annet enn selskapshund ville jeg styrt langt unna labrador.


Sist redigert av Solvår : 07-11-13 kl 22:14.
Solvår er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:04   #13
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Av dei to ville eg sagt labrador, og kanskje meir utstillingslinje enn jaktlinje, det kjem litt an på kor mykje tid de er villige til å bruke på hund kvar dag, for labrador krev ein del, særleg fyrste åra.

(Dersom det er utsjånaden til jrt som lokkar, ville eg kanskje sett på dansk-svensk gårdshund og?)

Og så vil eg gjerne slå eit slag for vaksne omplasseringshundar, fordi kvalp er vanlegvis veldig mykje meir enn ein hadde sett for seg, og det finnast så mange fantastiske og greie vaksne hundar ute. Sjå gjerne retriverklubben sine omplasseringssider her.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:08   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Og hvis du skal ha omplasseringshund, så kjenner jeg altså en riktig så hyggelig sheltie. Stuerein, blid og glad, elsker å gå tur og å løse oppgaver.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:19   #15
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Labrador, utan tvil. Det er Hunden for meg etter å ha hatt ein labrador frå eg var 6 år til eg var 20. Dersom den allergiske mannen min flyttar ut på eit eller anna tidspunkt, flyttar ein labrador inn.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:46   #16
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Labradorer er fine hunder, alle jeg har møtt har vært kjempetrivelige. Er ikke overbegeistret for den feite pelsen og lukta, så jeg ble veldig glad da svigersøster ikke fikk labrador, men en fantastisk flott "toller" (nova scotia duck tolling retriever) i stedet. Det er ikke tvil om at den er en typisk retriever, men den har nydelig pels som selv en katteelsker kan like å kose med, den er smart, veloppdragen og ivrig med på alt mulig. I tillegg så ble hun kattevant på kort tid, og det er veldig fint å få besøk av svigersøster med hunder, selv om vi har katter. I tillegg er tollere generelt sett friske hunder, noe som blir enormt verdsatt etter tre cavalier king charles spaniels som har slitt med alle mulige rasetypiske helseproblemer.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:48   #17
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Labrador, utan tvil. Det er Hunden for meg etter å ha hatt ein labrador frå eg var 6 år til eg var 20. Dersom den allergiske mannen min flyttar ut på eit eller anna tidspunkt, flyttar ein labrador inn.

Samme her, tror jeg...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:53   #18
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Labradorer er fine hunder, alle jeg har møtt har vært kjempetrivelige. Er ikke overbegeistret for den feite pelsen og lukta, så jeg ble veldig glad da svigersøster ikke fikk labrador, men en fantastisk flott "toller" (nova scotia duck tolling retriever) i stedet. Det er ikke tvil om at den er en typisk retriever, men den har nydelig pels som selv en katteelsker kan like å kose med, den er smart, veloppdragen og ivrig med på alt mulig. I tillegg så ble hun kattevant på kort tid, og det er veldig fint å få besøk av svigersøster med hunder, selv om vi har katter. I tillegg er tollere generelt sett friske hunder, noe som blir enormt verdsatt etter tre cavalier king charles spaniels som har slitt med alle mulige rasetypiske helseproblemer.

Tollere har EKSTREMT dårlig psyke.
Ikke alle, men det er flest at de med dårlig psyke, som blir lett stresset og oppkavet.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:55   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Tipper du ville hatt Cavalier King Charles Spaniel? Eller? King og Cavalier King er to ganske ulike raser selv om de ligner utseendemessig. King er mye mer sjelden enn Cavalieren.

Nei, ville hatt King Charles. Poden vil ha Finsk lapphund, men jeg tror nok heller KC er greia her.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:26   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Mellompuddel.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no