Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-13, 07:03   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Opprinnelig lagt inn av Solvår, her.

Hva skal hunden brukes til?
Skal hunden ikke brukes til annet enn selskapshund ville jeg styrt langt unna labrador.

Det blir en familiehund. Gåturer i skogen, skiturer på vinteren og kos. Vi bor til med stor hage, fine turmuligheter rett ved og er i skogen nå minst en gang i uka.

Dansk/svensk gårsdagens har vi sett på, men kjenner ingen IRL. Det gjør at vi har begrenset med inntrykk av rasen.

Omplasseringshund er absolutt en mulighet, ingenting er låst. Hvor gammel er deres da, Matilda?

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 08-11-13 kl 09:01.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 07:05   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Pudler liker jeg ikke dessverre. Tror det er traumer fra barndommen gjør det, hvor jeg vokste opp ved siden av en psykedelisk puddel med onde hensikter. (Og i huset bortenfor der igjen, verdens sindigste labrador).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 08:18   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Dansk-svensk gårdshund er flott!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 08:55   #24
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Retrievere er jo flotte familiehunder

Jeg anbefaler også å se nærmere på tolleren. Den er litt mindre i størrelse, men fremdeles ikke en liten hund. Ivrig, snill og definitivt en familiehund. Jeg er oppvokst med en Golden og har nå en toller. De er meget like i lynnet. (men det kan jo selvsagt være individuelt, i utgangspunktet er vel tolleren mer lik flat'en i lynnet?).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 08:59   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Jeg kjenner en dansksvensk gårdshund veldig godt og han er utrolig fin! Han kommer fra en oppdretter ca. en times kjøring sør for dere, Blondie. Jeg kjenner også en toller som må være ca. verdens søteste - men de trenger å være mye i aktivitet ellers blir de lett rastløse og finner på pøbelstreker. Labradorene er supre familiehunder, men de bruker som sagt tidligere i tråden lang tid på å bli voksne, og de har en pels som lett lukter hund. (Og så er de ikke spesielt allergivennlige.)

Min eneste kjennskap til jack Russel er den som løp opp og ned på Galdhøpiggen sammen med oss i august. Tøff som toget, glad og munter og full av energi.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 09:46   #26
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Omplasseringshund er absolutt en mulighet, ingenting er låst. Hvor gammel er deres da, Matilda?

Seks år. Han har seks - åtte år igjen, med andre ord. Snill og rolig inne, kosegris, ødelegger ingenting, glad i både korte og lange turer, og rimelig lydig. Kommer på innkalling, ikke noe problem å gå med ham løs. Han har sine dårlige sider også, altså, han er ikke godt nok sosialisert, for eksempel.

Vi har tenkt på å omplassere ham lenge, men nå er ungene blitt såpass store at det går ganske greit likevel. Det bare varte ikke så lenge. Vi vurderer det vel bare sånn halvveis nå. Har fått et tilbud fra noen som ville ha ham, men akkurat det føltes feil.

Det er lov for andre å melde interesse også ...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 10:47   #27
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Av dei to ville eg sagt labrador, og kanskje meir utstillingslinje enn jaktlinje, det kjem litt an på kor mykje tid de er villige til å bruke på hund kvar dag, for labrador krev ein del, særleg fyrste åra.

(Dersom det er utsjånaden til jrt som lokkar, ville eg kanskje sett på dansk-svensk gårdshund og?)

Og så vil eg gjerne slå eit slag for vaksne omplasseringshundar, fordi kvalp er vanlegvis veldig mykje meir enn ein hadde sett for seg, og det finnast så mange fantastiske og greie vaksne hundar ute. Sjå gjerne retriverklubben sine omplasseringssider her.

Jeg skulle til å foreslå dansk svensk gårdshund jeg også. Ganske lik i størrelse og farge på JR terrier, men uten terriergneldring og ADHD.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 11:07   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Vi har en toller til nabo (25% rottweiler, men det synes ikke) og kjente også en toller i oppveksten, flotte, morsomme og spretne hunder og veldig fin størrelse, hverken for liten eller for stor. En del pels da. Nabohunden er nå 2,5 år og begynner å bli mer "dame", altså mindre hopp og sprett.
Vi har en blandingshund på snart 8 mnd, 50% shæfer, 25% border collie og resten labrador og setter, en fantastisk hund, tror vi har fått det beste fra alt. Lydig, lettlært,snill og rolig. Matvrak. Og veldig pen, tricolor. Vet at søsteren hennes er den siste i kullet som ikke de har fått solgt ennå (de fikk 9 valper), så den er ledig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 08-11-13 kl 11:14.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 11:13   #29
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Alle hunder krever sitt i valpe- og unghundfasen. Legger man ned et godt arbeid her, så får man en fin hund når den blir voksen.
Labradorer er flotte hunder. Stabile, rolige og den perfekte familiehunden. De kan bruke litt tid på å bli voksen, en hannhund roer seg kanskje ikke før han er rundt 4 år.
Tollere er også flotte hunder, men de er nok litt mer lik flatcoated retriever i lynnet, og litt mer urolige enn en labrador er.
Labradorer er lett å trene, og er nok en del lettere enn en JRT. De er matglade, så man må kanskje passe litt ekstra på kiloene.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 11:13   #30
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Jeg har Jack Russell Terrier og hun er oppdratt slik at hun er rolig inne, men kan gå lange turer og kose seg ute. Men hun er unntaket, for de fleste andre JRT jeg kjenner er ikke slik i det hele tatt. De blir lett stresset om de ikke blir stimulert.
Retriver har jeg ingen erfaring med.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 11:28   #31
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Tollere er også flotte hunder, men de er nok litt mer lik flatcoated retriever i lynnet, og litt mer urolige enn en labrador er.

Jeg tør påstå det er stor forskjell mellom en tollertispe og en flatcoat hann i aktivitetsnivå altså På samme måte som at en tollertispe som regel er roligere enn en hannhund av samme rase.
Svigerhunden er nå to år, og en trygg og god hund. Det første valpeåret var litt arbeidsomt, svigersøster brukte veldig mye tid på å trene hunden i trafikken (som var den eneste situasjonen der hunden ble bragt ut av fatning), men med litt innsats gikk det også greit. Den ultimate stresstesten kom nyttårsaften da hunden på 1 år sto sammen med oss på verandaen og så på fyrverkeriet. Det vil si, hun var mest opptatt med å snuse opp godbitene som vanket, men jeg er mektig imponert over hvor lett det er å trene en toller - på godt og vondt egentlig, for de tar også lett til seg uvaner

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 12:28   #32
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg tør påstå det er stor forskjell mellom en tollertispe og en flatcoat hann i aktivitetsnivå altså På samme måte som at en tollertispe som regel er roligere enn en hannhund av samme rase.
Svigerhunden er nå to år, og en trygg og god hund. Det første valpeåret var litt arbeidsomt, svigersøster brukte veldig mye tid på å trene hunden i trafikken (som var den eneste situasjonen der hunden ble bragt ut av fatning), men med litt innsats gikk det også greit. Den ultimate stresstesten kom nyttårsaften da hunden på 1 år sto sammen med oss på verandaen og så på fyrverkeriet. Det vil si, hun var mest opptatt med å snuse opp godbitene som vanket, men jeg er mektig imponert over hvor lett det er å trene en toller - på godt og vondt egentlig, for de tar også lett til seg uvaner

Jeg syns tollerne er fantastiske. Og skal jeg ha en nye hund en gang, så vil jeg ha en toller.
Tror nok du har rett i at tispene er mye roligere enn en flat-hann, generelt så er nok retriever tispene en god del hakk roligere enn hannhundene.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 13:36   #33
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Eg hadde styrt unna Toller med mindre eg var veldig godt kjent i hundemiljø der eg kunne få tips om kva oppdrett eg skulle velge trur eg, for ein del oppdrettarar har (hatt?) litt tendens til å avle pyntetoller der det mentale resultatet har blitt litt "ymse". (Stress/redsel og slikt.)

Flat opplever eg som veldig masete. Ikkje nødvendigvis på slitsom måte, meir at dei gjerne vil være med på alt, og ikkje eiger begrensningar før dei stuper om av utmattelse. Av flat og lab vil er påstå at flat generelt er meir "på" som vaksen, men labradoren er ein større handfull som kvalp. Eg går ein del hundekurs og trener litt lydighet, og treffer langt fleire flatter enn labradorer, som eg hittil kun har sett ein av på trening.

Om eg skulle velge hund til dykk ut frå det du skriv i HI, ville eg ha valgt vaksen labrador eller (kvalp/vaksen) dansk-svensk gardshund trur eg. Dersom de virkelig har mykje tid, og tykkjer det er greit med langvarig kvalpetid, så er labradorkvalpar noko av det nydeligaste som finnast.
Anbefaler å gå kurs uansett, grunnkurs/kvardagslydighet og kvalpekurs sjølvsagt. :]

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 14:10   #34
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Jeg slår forøvrig et slag for omplasseringshunder. Valper er veldig søte,m en de er akk så slitsomme. Selv hadde vi tidenes mest vakre Whippet som vi fikk da han var året (fra oppdretter som omplasserte, men dog)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 15:29   #35
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Valpetiden er slitsom okke som tror jeg med gnaging og tygging på alt mulig. Vår labradortipse er to nå og hun har vært grei hele veien selv om hun har gnagd i stykker sin del av sko o.l. Hun er selvsagt roligere nå enn hun var da hun var yngre.

Men om dere velger labrador vil jeg anbafale dere å ligge langt unna jaktlinjene, de har støtte stimuleringsbehov tror jeg.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 15:38   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Enig i at valpetiden er slitsom. Jeg hadde hatt hund før og trodde jeg var forberedt, men det var jeg IKKE.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 15:39   #37
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Det er som en ny baby, det er bare å forberede seg på det.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 15:40   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Det er som en ny baby, det er bare å forberede seg på det.

Det er fader meg akkurat som en baby, og på noen områder var det faktisk verre.

Det verste er egentlig at man får null forståelse fra folk rundt seg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 15:50   #39
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

valp er verre enn baby. Jeg har ikke hatt babyer som har skullet ut å tisse midt på natta, ei heller har de gnagd i stykker noe særlig av ting

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:03   #40
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uerfarne hundeeiere: labrador retriever vs JRT

Men det går fortere over da. Hunder vokser kjappere til enn små mennesker.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no