Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Installere operativsystem - spørsmål

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-14, 19:20   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Installere operativsystem - spørsmål

Herremannen har kjøpt seg ny PC som kommer uten operativsystem, og i tillegg Windows 7 som fulgte med på disk. Jeg er ganske god på vanlig PC-bruk, men har aldri installert operativsystem. Har blitt instruert i at det bare skal være å sette i installasjonsdisken og følge instruksene, og har gjort det. Installasjonen startet, og gikk gjennom "henter Windows-filer" eller noe sånt, men nå står det i stampe på neste skjerm, som heter "Starter Windows". Den har stått i over en halvtime nå, uten at noe skjer.

Noen som har noen tips til hva det kan være og hva jeg kan gjøre? Har prøvd å google, men fant ikke noe som jeg klarte å bruke.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:24   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Installere operativsystem - spørsmål

Slå den av og på igjen.
Det kan være alt og ingenting som feiler på det tidspunktet der.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:43   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Installere operativsystem - spørsmål

Takk for tips. Hjalp dessverre ikke. Jeg kaster inn håndkleet; er redd for å gjøre noe galt. Tar den med på jobb i morgen og ser om en av datagutta våre kan hjelpe meg. Skuffa Herremann her nå, selv om jeg hadde forberedt han på at jeg aldri har gjort dette før og det kunne hende jeg ikke fikk det til.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:52   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Installere operativsystem - spørsmål

Så mye galt kan du ikke gjøre, det trenger du ikke å være redd for.
Prøv på nytt?

Som sagt; det kan være alt eller ingenting.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 21:20   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Installere operativsystem - spørsmål

Jeg har rett og slett ikke ork til å drive med dette i kveld uansett. Skal på jobb i morgen og har ikke lyst til å bruke siste frikveld på datagreier. Mye mer fristende å spørre de greie karene på jobb, som helt sikkert finner ut av det fortere enn jeg kan.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no