Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp meg med badet!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 19:12   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med badet!

Tenk på stilen i resten av huset, emm. Det bildet du la inn fra finn.no syns jeg liksom ikke var helt i tråd med det jeg har sett fra huset ellers? (Og så er jeg ikke glad i fliser lagt diagonalt). Jeg ville hatt det lyst, enkelt, fine materialer.
Ellers har jeg dessverre ingen konkrete tips. Lykke til!
Vi skal også pusse opp et bad her etterhvert, så jeg får følge litt med i tråden din og se om drømmebadet dukker opp.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:30   #22
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med badet!

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Fant dette på finn.no:

Dette badet er lekkert men;
- alt er veldig firkantet. Det har vært veldig i tiden noen år. Runde organiske former er mer tidløst.
- gjetter på at vaskebenken er av Corian, koster fra kroner 4000,- pr kvm + bearbeiding/forarbeid.
- hvor skal du gjøre av alt du pleier å ha ved vasken.
- flisene på gulvet skjuler lite støv og hår. Det er det mye av skal jeg love deg
- det mangler dusjvegger. Mye vannsprut, spesielt med takdusjen.
- rør-i-rørskapet står dumt plassert. Dersom det er mulig kan rør-i-rørskapet faktisk plasseres med døren feks ut i gangen, bare det er en dreneringskopp inne på badet.
- stein i i dusjsonen er lekkert og behagelig å stå på, men det er mye fuger. Fuger er ikke tette og det er fugene som blir stygge av såpe og kalkbelegg. Det er ikke lett å holde de pene.



Badet til Veronal var utrolig lekkert!

- fine, varige gulvfliser i passe størrelse, lett å lage fall i alle retninger (pass på at mureren gjør ordentlig jobb. Det er for sent å gjøre noe med fallet når flisene legges. )
- lekker farge på veggen. Lett å endre inntrykket ved å endre farge på håndklær og annet.
- vegghengte elementer. Lett å vaske.
- enkle, ganske klassiske blandebatterier.

Min rørleggermann, med 25-års erfaring anbefaler Litexplater ( det som er under flisene). Kan skues opp på rupanel med spesialskruer og må behandles med smøremembran i skjøter. Lette å jobbe med og kan brukes til å bygge hyller osv. Er forsikringsselskapenes favoritt. Ikke noe krav, men anbefalt i våtromsnormen.

Ikke for små fliser inne i dusj/badesonene. Fuger suger vann.

Velg gjerne rimelige møbler, men ikke kjøp det billigste av blandebatterier.

Og fra meg; prøv om doen er "lett" å vaske. Den ene vi har, fra PP er så smal nede i "halsen" at selv med en liten dobørste er det vanskelig å komme til. Den vi har nede, fra Villeroy&Boch er det mye bedre plass til dobørsten i.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:39   #23
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg med badet!

Veronal, kan jeg spørre om hvem som er produsent av badekaret? Lekkert bad!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 22:05   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med badet!

Takk for utrolig gode tips! Gullet, det med småfliser visste jeg ikke, og takk for ta du tipset om det. Vi hellet litt mot det i kun dusjnisjen, men heldigvis så fikk vi med oss dette!
Vi lander nok på noe helt enkelt sandfarget og hvitt i første etg og et litt mer maskulint bad i andre. Der blir gråsorte gulv og hvite fliser på vegg. Kjedelig? Ja kanskje, men vi spriter opp med møblement, håndklær osv Og alt som kan være vegghengt blir vegghengt :hater å vaske bad: Nå skal jeg sove rolig i natt, baderomskrisen er avblåst

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 06:47   #25
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med badet!

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Veronal, kan jeg spørre om hvem som er produsent av badekaret? Lekkert bad!

Det er Porsgrund - badekaret er fra Noon-kolleksjonen og heter "Me & You". (Personlig ville jeg kalt det "Me & 25% You", for det er ikke såååå stort. )

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:12   #26
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg med badet!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er Porsgrund - badekaret er fra Noon-kolleksjonen og heter "Me & You". (Personlig ville jeg kalt det "Me & 25% You", for det er ikke såååå stort. )

Det var det jeg syntes var så smart, at det ikke var så stort.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:26   #27
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Hjelp meg med badet!

Hvordan gikk møtet Emm?

Jeg har finni fliser til det samme huset som du bygger... Nede skal vi ha hvit og koksgrått og oppe i annen etasje skal vi ha beige avlange fliser med brune mosaikk fliser i hjørnene og vanlig brune på gulvet. Høres ikke så fint ut men var kult i virkeligheten

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 20:56   #28
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med badet!

Badet i første etasje blir mykt sandfarget på veggene og ganske mørkt brun på gulvet. Gulvet har veldig fin spraglete effekt, og uansett hvor fælt det måtte høres ut, er det veldig avstemt og tidløst.

Badet oppe blir hvite matte fliser på vegg og sort på gulv. Enkelt og greit

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:34   #29
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg med badet!

Her er vårt halvferdigehovedbad. Da vi bygget huset for 1,5 år siden. Så hadde vi blåfliser. Men vi pusset opp igjen i sommer pga andre ting da. Og da falt vi heller for dette. Er glad for vi endte opp med disse. Istedenfor de blå vi hadde.

*borte*

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).

Sist redigert av Azi : 11-10-07 kl 12:32.
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no