Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Overnatting i Kristiansand

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-09, 10:04   #1
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Overnatting i Kristiansand

Inspirert av sommerferietråden og det faktum at min eldste datter så pent kom å spurte om vi ikke kunne dra til Kardemommeby sitter jeg nå å ser på mulighetene for å ta en tur til Kristiansand i sommer. Jeg har aldri vært der før men ser jo at det er en del ovenattingsalternativer, noen av dem i selve parken. Dere som har vært der før, lå dere i parken da eller mer i sentrum. Det er vel sikkert noen prisforskjeller ute å går?

Og er det helt håpløst fullt der i høysesongen?

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 10:13   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Vi bodde på dyreparkhotellet. Det som ligger rett ved inngangen til parken.
Helt greit. De har ofte pakkeløsninger med overnatting og et par dagers inngang til parken.

Jeg tror ikke jeg ville bodd i kardemommeby altså.
Da går det folk utenfor døra di dagen lang og jeg tenker det kan være litt slitsomt hvis man vil slappe av litt i løpet av dagen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 10:18   #3
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Vi bodde også på hotellet. Helt supert. Sikkert hyggelig i Kardemomme også, men der må du vaske deg ut selv, og så har jeg hørt at eselet ikke sover om natten
Hadde pakkepris som gav oss gratis inngang i parken under oppholdet.

Håpløst fullt, vel vi var der i høysesongen, og det gikk greit. Hotellet ringte oss et par ganger mens vi kjørte nedover fra Oslo, for å høre om vi var på vei.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 10:20   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Vi bodde også på hotellet. Helt supert. Sikkert hyggelig i Kardemomme også, men der må du vaske deg ut selv, og så har jeg hørt at eselet ikke sover om natten
Hadde pakkepris som gav oss gratis inngang i parken under oppholdet.

Håpløst fullt, vel vi var der i høysesongen, og det gikk greit. Hotellet ringte oss et par ganger mens vi kjørte nedover fra Oslo, for å høre om vi var på vei.


Jeg hadde vært mer engstelig for røverne jeg altså :fjas:

Vi var der forøvrig utenfor høysesong og det kan anbefales.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 11:02   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Det ligger noen hytter rett ved inngangen og hotellet de nevner ovenfor her.
Der har vi overnattet noen ganger.
Vi har også ligget på Dyrepark hotellet.Helt supert og vi kjøpte også pakken nevnt ovenfor.
I fjor overnattet vi i Kristiansand på et hotell i Sentrum.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 11:18   #6
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Men det høres ut som det er greit å overnatte i parken da kontra ovenatting utenfor. Det var i hovedsak hotellet jeg hadde i tankene.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 11:25   #7
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Kjekt å overnatte på Quality og rica, for da har du gåavstand til parken.
Jeg har faktisk redd opp alle sengene i kardemommeby. Så jeg kjenner godt til husene der. En utrolig opplevelse å bo der engang. Men de er skikkelig små, men ønsker du en opplevelse utenom det vanlige er det tingen.
Dessuten kan du gå rundt i parken når portene er stengt. Særs i Nordisk Villmark er dette fint. Dyrene kommer mer ut når ikke det er stappfullt av folk der.

Nå kjenner jo jeg parken inside out.. Jeg ville nok reist mer i forsesongen i helgene.

God tur!! Det er en fantastisk park.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 11:25   #8
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Vi har vært der 2 ganger. På dyreparkotellet hadde vi utsikt mot Kaptein Sabeltanns Verden og den Sorte Dame kjørte "under" balkongen vår, supert, men rommet var knøttlite og rengjøringen så som så.

Dette var under dyreparkfestivalen. Det anbefales, det skjer mye ekstra, men er ikke nattforestilling med Sabeltann. (Gøy med prøvene). Spesielt bra tidspunkt med eldre barn da det er dyrepasserskoler osv.

Vi har også bodd i byen og satte igjen bilen på hotellet. Det var rot med busser og en dyr drosjetur tilbake. Det anbefales ikke.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 11:26   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Men det høres ut som det er greit å overnatte i parken da kontra ovenatting utenfor. Det var i hovedsak hotellet jeg hadde i tankene.

Du overnatter utenfor portene. Men direkte utenfor portene..

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 11:28   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Hotellet ved parken, rett utenfor, Rica Dyreparken (Noahs Ark) er kjempefint Å overnatte i selve parken hadde jeg ikke gjort; det er nokså dyrt å sove i Kardemommeby og mye mas ++ Men det er sikkert en artig opplevelse altså; dog kanskje ikke midt i juli.

Ja, det er fælandes mye folk der i høysesongen, men det går. Det er en stor, flott park og dere får sikkert noen fine dager. Pakkeløsning på hotellet er sikkert heller ikke dumt, men vær tidlig ute.

Alternativt kan dere også overnatte på hotellet som ligger over veien for Dyreparken, Quality, et fint hotell det også. Hoteller i sentrum er rimeligere, men da ligger Dyreparken en 15 minutters biltur unna ... Ikke at det er noe stort problem, men hvis det utelukkende er parken dere skal besøke, er det jo mye mer praktisk å bo på et av de to hotellene ute i Sørlandsparken. Der ligger jo Sørlandssenteret og vår nye store handlegate også, så det er jo litt å se der og

Mye trafikk og mas i området på den travleste tiden, men nå er jo hele området bygget om veimessig, så trafikken er lettere og det er større parkering mm.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 11:30   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Der ligger jo Sørlandssenteret og vår nye store handlegate også, så det er jo litt å se der og

Vår nye store handlegate.. antar at du er også en lokal en
Avenyen du tenker på? Verdt en kikk eller?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 12:12   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Jepps, jeg er en av de lokale

Tja, hva skal jeg si. Har bare vært der en kjapp tur på kveldstid her forleden, da vi måtte på Toys R Us for å handle inn noen gaver, så jeg har ikke sett så mye mer enn innsiden av lekemekka og landets største matvarebutikk. Men jeg har lyst til å titte innom Magic Store en dag, ta meg en burger på BK som vi endelig har fått og kommer sikkert til å tråle Strai Kjøkken, Montér mm. nå når vi skal flytte og evt. pusse opp

Noen av lokalene har ikke åpnet enda heller, så helt ferdig er det ikke. Om en 4-5 uker tror jeg alt skal være på plass. Men om du er i Sørlandsparken en dag, kan man jo like godt ta en titt

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 12:15   #13
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Nå kjenner jo jeg parken inside out.. Jeg ville nok reist mer i forsesongen i helgene.

Dette er jeg veldig enig i. Har dere mulighet for å holde dere unna parken i juli i allefall og ta dere en helg i juni, så tror jeg dere får mer ut av parken; bedre tid og "rom"!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 12:59   #14
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Så hyggelig at dere forteller litt om hvordan det er der, høres jo ut som det kan være en fin plass å reise til.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 13:32   #15
Christina
Pauset
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 204
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Vi har vært i Dyreparken en tur de tre siste somrene.
Vi bor alltid på dette hotellet og er veldig fornøyd med servicen der.
Kort vei til parken også, med gangbro over hovedveien, tar vel maks 10 min. å gå dit.

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 13:47   #16
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Er det på grunn av bedre pris eller bedre tilbud dere bor på dette hotellet kontra de nærmere parken?

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 16:08   #17
Christina
Pauset
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 204
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Er det på grunn av bedre pris eller bedre tilbud dere bor på dette hotellet kontra de nærmere parken?

Koseligere hotell, og større rom. Men det er vår mening da...........
Vet ikke om det er noen forskjell på pris - det har vi aldri sjekket.

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 17:39   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Kristiansand

I juli ville jeg personlig IKKE valgt hotellene i Sørlandsparken med mindre dere kun har tenkt dere å oppholde dere i dyreparken og på kjøpesentre mens dere er på Sørlandet. Sørlandsparken og området rundt dyreparken er dønn kjipt og lite sjarmerende. Har dere bil ville jeg heller valgt et overnattingssted ved sjøen og heller kjørt til parken. Åros motell og camping i Søgne har flott beliggende på stranda, har oppvarmet svømmebasseng og langgrunn strand. Det finnes flere fine steder både i Søgne, Kristiansand og Lillesand. Alle disse kommunene er i grei avstand fra Dyreparken. Jeg ville unngått Hamresanden selv om mange elsker det stedet. Det er liksom ikke Sørlandet det heller. Det ligger jo langt inne i en fjord.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no