Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Oppførsel på teater?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-18, 17:03   #41
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Det er stor forskjell på å være ivrig liten tilskuer med på "Mulvarpen med Bæsj på hodet", og å sutrende turne på stolen under en skoleavslutning med små solister som spiller julesanger. Første er ikke i nærheten så hysjete som siste. Det er klart teater for barn skal være FOR BARN

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-18, 17:50   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Når barna ler/gråter/hyler pga det som skjer på scenen er helt greit, og når barna svarer skuespillerene som idette tilfelle hvor nissen roper: "er det noen snille barn her?" og en unge i salen svarer "ja" så er det ikke det som ødelegger. Da var det mange som lo faktisk.

Knis. Jeg husker fortsatt det episke øyeblikket da en engasjert unge ropte til Sonja som reiste etter julestjernen og lette etter sin følgesvenn "Hvor ble han av?" #undrendeblikk:
- HAN GIKK BAK DER!!!! Hele salen brast i latter, inkl. hovedrolleinnehaver, og det er definitivt det mest minneverdige øyeblikket i teatersammenheng. Det var vel i 1982.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 15:32   #43
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Må dra opp denne igjen. Lørdag var vi på teater igjen, denne gangen barneteater på kulturhuset i Sandvika og det var helt stille under hele forestillingen. Det var både barn og voksne der, muligens fordi publikummerne kjente skuespillerene og derfor viste mer respekt? Jeg ble glad og tenkte mulig det er håp!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 15:43   #44
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Jeg tenkte på denne tråden på fredag, da aspirantorkesteret spilte i foajéen på Kulturhuset som oppvarming til Nøtteknekkeren. I en sånn setting skjønner jeg at det blir noe mer aktivitet av folk som skal passere o.s.v. enn i en ren konsertsetting, altså, men jeg ble så irritert på dem som satt og skravlet HØYT mens småttiser i finstas spilte at det var så vidt jeg klarte å holde kjeft. Alle småsøsknene som var til stede skapte faktisk mye mindre uro enn alle de godt voksne damene som skravlet.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 16:00   #45
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Ofte er jo voksne de verste i sånne settinger synes jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 16:46   #46
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Jeg synes ikke man skal holde kjeft, jeg synes man skal irettesette idiotene. Ellers blir det jo aldri bedre.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 20:16   #47
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Olavshallen i Trondheim har stort skilt med slå av mobilen i storsalen før forestillinger, og så sender de ut dette på epost før forestilling:
"Vi ser helst at du har mobilen i lomma.
Ingen som har kjøpt billett ønsker å se forestillingen gjennom ditt mobilkamera!
Og du; ta praten før eller etter forestillinga, da! "

Var på familiekonsert i går og folk oppførte seg veldig bra. Kun litt snapping rett før forestilling, og unger som svarte på spørsmål fra scenen

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 21:10   #48
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Olavshallen i Trondheim har stort skilt med slå av mobilen i storsalen før forestillinger, og så sender de ut dette på epost før forestilling:
"Vi ser helst at du har mobilen i lomma.
Ingen som har kjøpt billett ønsker å se forestillingen gjennom ditt mobilkamera!
Og du; ta praten før eller etter forestillinga, da! "

Dette burde vært på flere steder!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 21:26   #49
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Dette burde vært på flere steder!

Ja. Får håpe dette blir en trend!

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 21:28   #50
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

På svartnissen og sønn her ble det sagt før forestillingen at vi skulle ikke bruke mobilene

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 22:59   #51
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Helt enig! Jeg blir skikkelig muggen av folk som ikke har lært å t hensyn, og som dermed lærer ungene sine samme uvane.

Nylig var jeg på kulturskolekonsert, og jeg gir egentlig fullstendig blaffen i om guttungen bakerst som hoppet av og på stolsetet, og som lå og trommet og dunket og snakket høyt var en bror eller fetter; når ungene stiller alene på scenen med klarinetten sin, så må du enten sørge for at han er stille eller gå ut. Sorry, men han ødela for så utrolig mange.

Jeg blir også skikkelig muggen på folk som mangler folkeskikk, og hysjer om de snakker under foredrag eller under forestilling/kino. Jeg husker på en juleavslutning der min datter skulle opptre, og det satt en gjøk med et hylende spebarn litt bortenfor meg. Ingen hørte noe som helst, og til slutt ba jeg henne pent om å gå ut, så vi andre fikk med oss forestillingen. Hun trampet ut etter å ha forbannet meg, men jeg fikk mange takksigelser fra andre foreldre etterpå. Herregud, enkelte er så ego!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Knis. Jeg husker fortsatt det episke øyeblikket da en engasjert unge ropte til Sonja som reiste etter julestjernen og lette etter sin følgesvenn "Hvor ble han av?" #undrendeblikk:
- HAN GIKK BAK DER!!!! Hele salen brast i latter, inkl. hovedrolleinnehaver, og det er definitivt det mest minneverdige øyeblikket i teatersammenheng. Det var vel i 1982.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 23:19   #52
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Jeg satt bak noen på en forestilling som begynte å prate om utseende på en av de på scenen, også satt foreldrene til vedkommende rett foran. Så vannvittig pinlig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 23:23   #53
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Da storebror gikk ut av 7. klasse i vår var det presisert at søsken ikke kunne komme på avslutningen fordi det skulle være en høytidelig stund med foreldre. Vi skaffet barnevakt, og mange med oss. Andre lot være å gå to foreldre fordi de ikke hadde noen til å passe.
Da er det så fiffig at noen ankommer med et barn på ca 2 år som fra første stund roper, bråker og løper rundt. Ingen forsøk på å få henne til å være stille en gang. Jeg holdt på å bli sprø, og sa til dem at hun ikke kunne være der hvis hun skulle være sånn og påpekte at det faktisk ikke var lov med søsken og at andre hadde droppet å ta dem med. De gikk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-18, 00:57   #54
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Må dra opp denne igjen. Lørdag var vi på teater igjen, denne gangen barneteater på kulturhuset i Sandvika og det var helt stille under hele forestillingen. Det var både barn og voksne der, muligens fordi publikummerne kjente skuespillerene og derfor viste mer respekt? Jeg ble glad og tenkte mulig det er håp!

Skoleavslutning i dag. Det var nok mange som etterhvert ble slitne og ukonsentrerte, men de fleste foreldrene klarte å holde seg gjennom hele forestillingen.

Enkelte foreldre og besteforeldre ble hysjet på flere ganger, men brøt ut i samtale mellom hvert nummer, og spurte flere ganger om hvor mange klasser det var (eller egentlig; er det ferdig snart!? Er det ferdig snart!?)

Det er min siste juleavslutning på den skolen. Good riddance.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-18, 09:17   #55
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppførsel på teater?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Skoleavslutning i dag. Det var nok mange som etterhvert ble slitne og ukonsentrerte, men de fleste foreldrene klarte å holde seg gjennom hele forestillingen.

Enkelte foreldre og besteforeldre ble hysjet på flere ganger, men brøt ut i samtale mellom hvert nummer, og spurte flere ganger om hvor mange klasser det var (eller egentlig; er det ferdig snart!? Er det ferdig snart!?)

Det er min siste juleavslutning på den skolen. Good riddance.

No filter. For noen handler ALT om seg og sitt og kun egne (barne)barn, og jeg gremmes på deres vegne. Det er egentlig synd på.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no