Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Verneplikt for kvinner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-13, 10:00   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Jeg er utrolig overrasket over hele diskusjonen. Det er da ingen hemmelighet at Norge i mange år har beveget seg i retning av et mer profesjonalisert forsvar.? Da blir det velidig rart å diskutere verneplikt for kvinner.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:00   #22
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Jeg er veldig skeptisk til et forsvar der kun de som ønsker seg dit søker. Om man kan få snakket endel andre grupper til å delta, så ser jeg verdien av det. Jeg er redd en spesialisering vil føre til et flertall av en noe ensartet gruppe i Forsvaret, og det blir muligvis ikke helt optimalt. Jeg kalrer ikke argumentere i dypet av det, men det er en ryggmarksrefleks som bare dukker opp.

Jeg ser det Him sier, men jeg observerer også at barn av enkelte venner får lyst til å vurdere Forsvaret som et alternativ i sesjonsprosessen, jeg håper de klarer å få en viss bredde i personellet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:01   #23
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Men verneplikt betyr jo ikke at alle avtjene førstegangstjeneste. Det betyr vel at hvis Forsvaret vil ha deg inn, må du søke (og ha relativt gode grunner?) for å ikke møte.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:10   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men verneplikt betyr jo ikke at alle avtjene førstegangstjeneste. Det betyr vel at hvis Forsvaret vil ha deg inn, må du søke (og ha relativt gode grunner?) for å ikke møte.

Nei, det er det jo overhodet ikke penger til. Det er vel rift om de plassene som alt er tilgjengelig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:17   #25
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Det er generelt uakseptabelt å beordre folk til å ta en jobb de ikke har søkt på et arbeidssted de ikke har ønsket å komme til. Dette er naturligvis spesielt uakseptabelt når arbeidet åpenbart utgjør en risiko for liv og helse, og når flere av oppgavene som inngår i jobben kan antas å stride mot samvittigheten til en del av de som blir beordret. Diskusjonen om kjønn er en avsporing av hva denne debatten burde handle om, særlig siden bare en svært liten andel av aktuelle kandidater faktsik blir beordret til å tjenestegjøre i det norske forsvret.

Jeg er ute av stand til å begripe at ikke flere ser det åpenbart riktige i å profesjonalisere dette fullt ut.

Ben "Aim a foot lower. Don't lead as much" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:25   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er generelt uakseptabelt å beordre folk til å ta en jobb de ikke har søkt på et arbeidssted de ikke har ønsket å komme til. Dette er naturligvis spesielt uakseptabelt når arbeidet åpenbart utgjør en risiko for liv og helse, og når flere av oppgavene som inngår i jobben kan antas å stride mot samvittigheten til en del av de som blir beordret. Diskusjonen om kjønn er en avsporing av hva denne debatten burde handle om, særlig siden bare en svært liten andel av aktuelle kandidater faktsik blir beordret til å tjenestegjøre i det norske forsvret.

Kunne ikke vært mer enig, og vi har jo flere søker til Befalskolen enn vi har plasser. Det er relativt strenge krav for å bli tatt opp der og jeg synes det er rart å lese innlegg som noen sitt som tror forsvaret blir en homogen gruppe av "gærninger" (mitt ord) dersom vi går over til kun yrkesmilitære.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:26   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Sitat:

Så jeg tror jeg lander på ja. Det blir litt å skyte seg i halen å på den ene siden ønske likestilling på alle plan, også på hjemmebane og så la være å innføre likestilling på noen punkter fordi vi ikke greier å gjennomføre det på andre. De jentene som ikke vil i militæret vil slik situasjonen er idag uansett slippe.

Hvis verneplikten skal bestå, så er jeg helt enig med Katta.

Men jeg mener også at praksisen skulle vært endret fra slik den er i dag.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:44   #28
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er relativt strenge krav for å bli tatt opp der og jeg synes det er rart å lese innlegg som noen sitt som tror forsvaret blir en homogen gruppe av "gærninger" (mitt ord) dersom vi går over til kun yrkesmilitære.

"En homogen gruppe" og "en homogen gruppe 'gærninger'" er to veldig forskjellige ting altså.

Følgende står i St.prop. 73 (2011-2012):

Sitat:

Fundamentet i Forsvaret er, og vil fortsatt være, verneplikten. Et militært forsvar er en grunnleggende oppgave innbyggerne bør stå sammen om. Verneplikten skal bidra til Forsvarets forankring og legitimitet i samfunnet ved å sikre et bredt rekrutteringsgrunnlag som gjenspeiler befolkningen. Førstegangstjenesten skal videreutvikles og tilpasses innsatsforsvarets krav til reaksjonsevne, operative avdelingers behov for fleksibilitet og handlefrihet, samt økte krav til kompetanse og kostnadseffektivitet.

Jeg kan ikke skjønne at jeg er helt på jordet. Tvert i mot.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:56   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

"Stas med skyting og sånn" = å velge militæret fordi det er tøft med våpen = gærninger for meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:15   #30
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

"Stas med skyting og sånn" = å velge militæret fordi det er tøft med våpen = gærninger for meg.

Hva du måtte mene er en ting. Jeg er ikke enig, og da synes jeg det er lite klokt at du skriver:

Sitat:

det er rart å lese innlegg som noen sitt som tror forsvaret blir en homogen gruppe av "gærninger" (mitt ord)

Det er ikke usannsynlig at med verving i stedet for verneplikt, vil de som er opptatt av våpen og som liker å skyte trekkes til Forsvaret, mens de som er uinteresserte eller har en (etter min mening sunn) skepsis ikke vil verve seg. Og det er ikke usannsynlig at dette får noe å si for kulturen i Forsvaret.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:18   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ja, hva synes vi om det? Jeg har tatt utgangspunkt at vi har verneplikt for menn, men det kan selvsagt være mange mener vi bør avskaffe plikten for alle.

Nå er det vel bare omtrent en tredjedel av mennene som gjennomfører førstegangstjeneste vel? Forsvaret har ikke råd til flere eller trenger ikke flere eller en kombinasjon av de to, så da blir det i hvert fall meningsløst å innføre verneplikt for kvinner.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 12:15   #32
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Jeg er mot hele verneplikten, men synes den skal gjelde begge kjønn når den først er. Selvsagt.

Og så synes jeg sykmeldinger som har noe som helst med svangerskap å gjøre skal fjernes og erstattes av svangerskapspenger - ikke bare for friske gravide - og at det skal være pliktig å gi ansiennitet, bonuser, lønnsøkninger og hva-har-du til kvinner under svangerskaps- og barselrelatert fravær. Det vil motvirke lønnsujevnheter grunnet biologiske ulikheter langt mer enn å tvinge bare menn til å leke krig i skogen.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 12:34   #33
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det er ikke usannsynlig at med verving i stedet for verneplikt, vil de som er opptatt av våpen og som liker å skyte trekkes til Forsvaret, mens de som er uinteresserte eller har en (etter min mening sunn) skepsis ikke vil verve seg. Og det er ikke usannsynlig at dette får noe å si for kulturen i Forsvaret.

Nå har vi begge deler, det er ikke sånn at man tilfeldigvis blir værende i forsvaret etter endt førstegangstjeneste fordi forsvaret synes man passer. Man søker helt frivillig til befalskolen, og der er det (strenge) opptakskrav. Man må gjennom en rekke psykologiske tester for nettopp å utelukke dem som er der fordi våpen er kult. Man kan med andre ikke bare joine forsvaret fordi det er tøft lissom. Jeg klarer ikke se for meg at dette skulle blitt noe verre dersom vi droppet førstegangstjenesten, i verste fall måtte vi utvidet kravene og økt testingen før opptak til befalskolen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:07   #34
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Likestillingsforkjempere kan ikke bare velge de sakene som vi selv synes er stas. Det betyr at kvinner må bidra mer på enkelte områder, og slippe menn til på andre....

Jeg liker bare likestilling der det er stas, så nei.

Jeg trodde ellers de som gjerne var positive/villig gikk inn til forsvaret var slike frilufts-/fysisk sterke/ut-på-tur-aldri-sur personer, og ikke direkte utpregede våpenfantaster.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:21   #35
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Okei. Forsvaret vårt nå blir jo litt meningsløst mtp hvordan krigføringen foregår i dag. Vi trener fremdeles for å holde invasjonssyrker unna vårt territorium som vi gjorde før andre verdenskrig, men sannsynligheten for at noe sånt skal skje, i en sånn form er heller usannsynlig.

Jeg er for profesjonalisering av forsvaret. 12 mnd. verneplikt holder ikke, oppgavene og teknologien vi nå står overfor, som er aktuell i verdensbildet, trenger gode teknikere hvis eneste jobb er å trene. En mobiliseringsstyrke som er klar til enhver tid, trent og dyktig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:45   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Jeg er enig med BM.
Også tenker jeg at vi i realiteten ikke har verneplikt lenger og at det derfor blir rart å skulle innføre det for kvinner - det blir liksom et slags liksomtiltak når bare en brøkdel av de som er vernepliktige i dag faktisk utfører verneplikten.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:52   #37
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Jeg er for sesjonsplikt for alle, men verneplikt for ingen slik som verneplikten er i dag. Om man skulle innføre faktisk verneplikt for alle er jeg for å endre det kraftig slik at man får et valg der man kan tjene samfunnet på mange ulike områder, inspirert av måten sivilarbeidere har fungert på en perioder.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:56   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg trodde ellers de som gjerne var positive/villig gikk inn til forsvaret var slike frilufts-/fysisk sterke/ut-på-tur-aldri-sur personer, og ikke direkte utpregede våpenfantaster.

Det er mitt inntrykk også, men jeg har ikke annet enn personlig erfaring som kjæreste til to befaler (ikke samtidig altså) å vise til. Men da har jeg møtt mange yrkesmilitærer, og ingen av dem var egentlig av typen "det er så kult å skyte med AG, så dette vil jeg jobbe med".

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:57   #39
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verneplikt for kvinner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Avtjent førstegangstjeneste er en fordel, ikke en ulempe. Jeg sier ja, men legger til at jeg ikke er for verneplikt i det hele tatt.

:lat:

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no