Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klarer du å se 3D-bilder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 23:04   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klarer du å se 3D-bilder?

Jeg tror jeg har noe galt med synet mitt, for jeg har aldri hatt problemer med det. Faktisk virker det som om synet mitt er permanent innstilt på 3D, og når jeg blir presentert for slike bilder, så ser jeg det straks. Skal jeg "ut" av det, må jeg skjerpe blikket på en annen måte. Slik ser jeg også til vanlig. Jeg "fininnstiller" blikket når jeg må fokusere på noe, elles henger liksom 3D-blikket der... Jeg har spurt optikere om dette, men de kan ikke si noe om dette, og det er ikke noe galt med synet, såvidt jeg har skjønt.

Mannen min klarer overhodet ikke se slike bilder, samme hvor lenge han stirrer. Jeg har et stort behov for å forklare hva jeg gjør, men ordene strekker ikke til.

Jeg bildegooglet "3D-bilder", og det var masse fantastisk å se. Men bilder beregnet på film ser jeg ikke på samme måte. Jeg ser at det er en tredimensjonal effekt der, men det er mye mer grøtete enn vanlige bilder.

Ser dere 3D-bilder uten mye anstrengelse?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:10   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Jeg klarer ikke. En optiker sa jeg ikke hadde samsyn, men en øyelege som ungen var til sjekket meg i forbifarten og sa at det hadde jeg (og at det å ike ha samsyn var "alvorlig"), men øynene samarbeider i hvert fall ikke om sånne bilder.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:12   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Jeg klarer mange, men ikke alle. Og jeg bruker litt tid på å få det til.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:13   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg klarer ikke. En optiker sa jeg ikke hadde samsyn, men en øyelege som ungen var til sjekket meg i forbifarten og sa at det hadde jeg (og at det å ike ha samsyn var "alvorlig"), men øynene samarbeider i hvert fall ikke om sånne bilder.

Jeg kan stille inn øynene mine på to frekvenser og gå inn og ut av disse når jeg vil, f.eks. når jeg ser på hånden min. Det er det samme jeg gjør når jeg ser på slike bilder. Snodig. Har alltid vært sånn. Når jeg har dette litt sløve 3D-blikket, ser jeg dobbelt når jeg ser på ting på nært hold. Når jeg stiller det inn på 3D når jeg leser på denne skjermen, blir tekstbildet bare svært uskarpt og uleselig. Så da må jeg anstrenge øynene mer, men det gjør det jo lett for meg å se 3D.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:15   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Jeg klarer det som regel, men det kan ta litt tid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:18   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Jeg klarer det. Da det var moderne med 3d-bilder for mange år siden var jeg skikkelig god til det. Jeg kunne også flytte bildet og fortsatt se det i 3d. Jeg har ikke sjekket på en stund, men sist måtte jeg knote litt før jeg fikk til å se det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:19   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg kunne også flytte bildet og fortsatt se det i 3d.

Jepp, ikke problem i det hele tatt. Holder også blikket slik at jeg kan bla og "lese" som i en vanlig bok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:21   #8
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Ja.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:22   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Ja.

Jeg elsker dine alltid korte og konsise svar, Jane! "Ja. Nei."

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:22   #10
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Jeg er også slik. Jeg var hos øyelege i en annen sammenheng i fjor og ingenting galt ble funnet så jeg anser meg bare som litt ekstra "begavet". Mange flotte bilder å se da!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:22   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg kan stille inn øynene mine på to frekvenser og gå inn og ut av disse når jeg vil, f.eks. når jeg ser på hånden min. Det er det samme jeg gjør når jeg ser på slike bilder. Snodig. Har alltid vært sånn. Når jeg har dette litt sløve 3D-blikket, ser jeg dobbelt når jeg ser på ting på nært hold. Når jeg stiller det inn på 3D når jeg leser på denne skjermen, blir tekstbildet bare svært uskarpt og uleselig. Så da må jeg anstrenge øynene mer, men det gjør det jo lett for meg å se 3D.

Jeg og er sånn. Har vært sånn siden jeg først oppdaget hvordan se 3D-bilder en eller annen gang i tenårene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:23   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

En til som meg! Ja, det er mye fantastisk å se!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:24   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Jeg er også slik. Jeg var hos øyelege i en annen sammenheng i fjor og ingenting galt ble funnet så jeg anser meg bare som litt ekstra "begavet". Mange flotte bilder å se da!

Ekstra begavet, den likte jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:24   #14
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Ja, klarer det. Tok litt tid før jeg lærte meg teknikken på det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:24   #15
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Jeg klarer, men må se på en annen måte. Må ufokusere på en måte.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:25   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Jeg kan ikke legge inn bilder, men går det an å legge inn 3D-bilder i tråden?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:25   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg klarer, men må se på en annen måte. Må ufokusere på en måte.

Jepp. Slik jeg ser til vanlig, bortsett fra når jeg må fokusere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:29   #18
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

F.eks. dette?



Jeg klarer lett å se det. :begavet:

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:30   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Fin, Sokk! Men jeg må innrømme at det var vrient på en iPhone... Nå ble jeg sulten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:31   #20
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer du å se 3D-bilder?

Nei,jeg kan ikke se 3D. jeg er født skjeløyd og har aldri utviklet samsyn og har permanent dobbeltsyn. Så jeg kommer aldri til å se 3D heller,pokkers kino vi har som bare sender filmer i 3D for tiden.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no