Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schau og "Dødssyndene" på TV2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 20:12   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Schau og "Dødssyndene" på TV2

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/...641#1193949641

Jeg så på dette programmet torsdag kveld. Jeg syns det rett og slett var ekkelt og motbydelig.... Hva syns dere?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:19   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Jeg liker sånne program. Noen burde tipset meg før. Heia Tv2!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:20   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Jeg liker best Der ingen skulle tru at nokon kunne bu. *sær*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:21   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Jeg syntes egentlig det var underholdende.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:26   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.881
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Jeg så ikke på, men jeg synes ofte Kristopher Schau er ganske morsom, og når jeg leser om kampanjen til Familie og medier, kjenner jeg at jeg blir trassig og veldig Schau-vennlig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:27   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.497
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Jeg har rett og slett ingen tiltro til en mann som puttet pikken sin inn i en fisk. bm fordomsfull.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:28   #7
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Jeg såg det ikke,men håper å få se de neste programmene.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:34   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ble kvalm nok da jeg leste om den thailandske "prostituerte " gutten han hadde leid inn til programmet. Jeg har ingen behov for å se på en sånn fyr. Jeg synes det er en platt form for underholdning og når han i tillegg utnytter mennesker med problemer går det en grense for meg. Jeg kommer ikke til å se programmene hans. Jeg synes ikke slike ting er morsomt.

Hvilke mennesker med problemer er det han har utnyttet?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:37   #9
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Jeg fikk med meg siste halvdelen av programmet. Et stykke uti tenkte jeg at jeg var glad jeg ikke er mamma'n hans. Men så var det en svovelkristen dame som på en helt ekstrem måte proklamerte sin oppfatning av hva Jesus følte om homofile mennesker. Da tenkte jeg at jeg heller ville vært mamma'n til en som Schau.

Han var herlig i drag, da!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:43   #10
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Jeg syns det er lavmåls form for underholdning. Det er en destruktiv og ekstrem adferd han bedriver. Jeg lurer egentlig på hva som foregår i hodet på en mann som Schau med tanke på de stuntene han har gjort. Han syns det er helt greit å ødelegge kroppen sin, og gjør det til allmenn underholdning. Det har vi sett i flere sammenhenger. Første gang var da han bodde i et butikkvindu på Karl Johan i Oslo.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:44   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kan selvsagt ikke si om han har utnyttet mennesker med problemer, men jeg synes sannsynligheten for det er stor når han drar til Thailand for å få en thailandsk gutt til å slikke seg i underlivet for norsk underholdningstvs skyld.

Betalte han denne gutten? Hvis han gjorde det er han skyldig i forhold til Thailandsk lov.

Hvis han ikke betalte denne gutten virker det enda mer som utnytting. Jeg kan ikke se for meg at det er fordi gutten synes Schau er så deilig at han gikk med på det.. uten at jeg kan si det for sikkert.

Noen som vet om han ble betalt?

Noen som har belegg for at han ikke blir utnyttet?

Etter som jeg fikk med meg (fra media) var dette er 35 år gammel bareier.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:48   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Etter som jeg fikk med meg (fra media) var dette er 35 år gammel bareier.

Mannen er over 35 år og driver et utested ja.

Jeg har alltid hatt sansen for Schau og synes programmet var underholdende nok.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:49   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Eller hadde lyst å komme på tv. Du er vel klar over at folk blir idioter når det gjelder å komme på tv?

*peker på realityseriene*

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:50   #14
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En bareier som hadde fantastisk lyst på Schau og gjorde dette uten betaling?

I alle dager, dette er tv, ikke real life! Tror du det er vanskelig å finne en person med thailandsk utsende til å spille inn en slik scene?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:51   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.881
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Så lenge Schau ikke skader eller misbruker andre enn seg selv, tåler jeg nok ganske mye fra den kanten.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:53   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Jeg syns det mest morsomme med Schau er at kristentullingene får vondt i hodet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:56   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Mener du at det er lett å finne menn i Thailand som gjør slikt uten betaling?

Det er vel like lite enkelt for henne å spekulere i at de finnes som det er for deg å spekulere i at det ikke finnes. Er du klar over hvor mange mannfolk det er i Thailand?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:57   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det sier jo ganske mye om deg.

Ja, jeg har generelt ingenting til overs for tullinger. Det syns jeg er en meget god egenskap.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:58   #19
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns det mest morsomme med Schau er at kristentullingene får vondt i hodet.

Så ateister er de som har skjønt alt, mener du?

Denne uttalelsen sier mye om deg og hva slags holdninger du har til mennesker med annen tro enn deg. Trist !

Hva med muslimer? Er de tullinger de og?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:00   #20
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Ånei, dette glemte jeg å se på! Pleier å ha veldig sansen for Schau, selv om jeg ofte må snu meg bort i frydefull avsky.

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg syns det er lavmåls form for underholdning. Det er en destruktiv og ekstrem adferd han bedriver. Jeg lurer egentlig på hva som foregår i hodet på en mann som Schau med tanke på de stuntene han har gjort. Han syns det er helt greit å ødelegge kroppen sin, og gjør det til allmenn underholdning. Det har vi sett i flere sammenhenger. Første gang var da han bodde i et butikkvindu på Karl Johan i Oslo.

Jeg tror du må forbi handlingene og prøve å se hva som ligger bak i mange tilfeller. Det en overdreven men allikevel veldig (skremmende) representativ oppførsel han setter fokus på. En sterk kritikk mot den moderne nordmanns livsførsel. Det at han bruker seg selv gir ekstra kredibilitet, synes jeg. I steden for å holde dårlig standup eller lage halvhjerta dokumentarer, setter han søkelyset på ting ved å gjøre det oppsiktsvekkende tydelig.
Dette er om Schau generelt, jeg har som sagt ikke sett "Dødssyndene".

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no