Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva koster det å ha vaskehjelp?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-08, 08:33   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Vi har hatt vaskehjelp, men har ikke reengasjert henne etter at vi flyttet ved årsskiftet. Jeg er veldig ukomfortabel med å ha svart vaskehjelp, men jeg har ikke funnet noen som er villig til å gjøre det hvitt uten at det koster en formue.

Hun tok 125 kroner timen, og brukte 2 timer på å vaske leiligheten. Det var bare utrolig deilig å komme hjem annenhver torsdag til en skinnende ren leilighet.

Jeg skulle inderlig ønske at vi hadde hatt råd til å ha hvit vaskehjelp, men resultatet er at jeg for tiden vasker helt selv. :kjipt:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 12:42   #22
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Vi har vaskehjelp hver 14. dag. 150/timen hvitt. Vi er private arbeidsgivere og betaler inn skatten via Altinn hver lønningsdag.

Her kan dere lese mer om ordningen.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 18:02   #23
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Jeg betaler min 800 kr per gang. Da holder hun på 3-4 timer. 130 Kvm hus.
Hun kommer ca annenhver-hver 3. uke.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:02   #24
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

340 kr/t, hvitt gjennom firma som driver alle slags hjemmetjenester. Vi får vaska to bad, pluss golv i alle oppholdsrom og litt støvtørk i stua, det tar ca 2 timer pr gang. Akkurat nå har vi annenhver uke, etter å ha hatt hver uke lenge og så et langt opphold uten, og det passer oss veldig bra. Det rekker aldri å bli nedgrodd, så vi trenger bare støvsuge litt og vaske kjøkken jevnlig og de rommene vaskehjelpa ikke tar sånn dann og vann.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:08   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Vi har brukt CityMaid. De tok i ovekant av 800 kr for 80 kvm, annenhver uke. Vi var veldig fornøyd og kommer til å bruke dem igjen når vi skal starte opp igjen over jul.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:09   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Og jeg syns det er overraskende at så mange ser ut til å være komfortabel med å innrømme offentlig at man kjøper svart arbeidskraft til skampris.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:14   #27
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Vi har vaskehjelp ukentlig, ca fire timer pr. uke. De vasker hele huset, stryker skjorter og bretter tøy. Vi betaler 200/time + mva. Disse pengene er de jeg bruker med aller størst glede hver måned.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:18   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Enig, Teo. Vi er på jakt etter vaskehjelp nå, og håper å få napp hos en polsk dame som driver firma og som vi brukte for mange år siden. Hun er flink og er derfor ettertraktet. Hun vil koste oss ca. 200/time. (vet ikke om det er inkl eller ekskl moms) - vi har ikke hatt henne på befaring her enda.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:23   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Men for meg blir problemet å ha noen fremmede inn i huset, selv om vi absolutt!! hadde trengt det.

Nå har vi vaskehjelp fra hjemmetjenesten, men terskelen for å ha fremmede i huset blir jo den samme. I starten synes jeg det var helt fryktelig, men nå er det faktisk bare koselig. Vaskehjelpen vår er en eldre dame, og nå er det som å ha en bestemor noen timer i huset. Jeg er veldig glad i henne.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:28   #30
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nå har vi vaskehjelp fra hjemmetjenesten, men terskelen for å ha fremmede i huset blir jo den samme. I starten synes jeg det var helt fryktelig, men nå er det faktisk bare koselig. Vaskehjelpen vår er en eldre dame, og nå er det som å ha en bestemor noen timer i huset. Jeg er veldig glad i henne.

Kjempegammel tråd! Vi har hatt vaskehjelp snart et års tid. 400 for to timer.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:39   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og jeg syns det er overraskende at så mange ser ut til å være komfortabel med å innrømme offentlig at man kjøper svart arbeidskraft til skampris.

Ja, jeg er faktisk ganske sjokkert. Mildt sagt. : pellermegutavtrådenogregnermedatrødprikkenehagler:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:41   #32
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Malus, her.

Så til dere som ha vaskehjelp;
Hvor mye betaler dere / hvor mange timer?
Skriv gjerne om det er svart eller hvitt.

Vi betaler hvitt 170 kr. timen og hun har god tid med seks timer hver gang. Jeg regner med å øke betalingen til 180 på nyåret. Da har vi "lønnsforhandlinger".

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:44   #33
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Jeg kunne godt tenkt meg vaskehjelp, selv om leiligheten ikke er stor.

Men så vet jeg med meg selv at jeg hadde nok vaska før hun kom, så det ikke skulle være så gale her og da går litt av poenget bort gitt

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:45   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Hvis noen har tips og lovlig og flink vaskehjelp i Bærum blir jeg glad for navn og nummer. Mannen fortalte akkurat at hun vi har i kikkerten har helt fullt til langt over nyttår.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 19:51   #35
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Jeg er enig i at det er rart at det er så greit å innrømme bruk av svart arbeidskraft. Særlig her inne...
Men det ER ikke lett å finne i gokk. Vi hadde hvit vaskehjelp et halvt års tid, før vi avsluttet avtalen. Hun var ikke flink, ikke særlig renslig, og det var ofte hun ikke dukket opp -uten å gi beskjed. Problemet vårt nå, er at vi ikke finner noen her som vil gjøre det hvitt -vi har forsøkt i snart et år.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 20:07   #36
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Vi hadde citymaid til å flyttevaske for oss nå. Jeg lurer på om man kan spesialbestille folk derfra? De vi hadde var veldig, veldig ok, hardtarbeidende og flinke. Firma er jo dyrt, men der var det veldig effektivt og nøye.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 21:11   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi hadde citymaid til å flyttevaske for oss nå. Jeg lurer på om man kan spesialbestille folk derfra? De vi hadde var veldig, veldig ok, hardtarbeidende og flinke. Firma er jo dyrt, men der var det veldig effektivt og nøye.

Det var ikke alltid samme folkene som vasket hos oss, men vi var alltid svært fornøyd likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 21:37   #38
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og jeg syns det er overraskende at så mange ser ut til å være komfortabel med å innrømme offentlig at man kjøper svart arbeidskraft til skampris.



Jeg er nesten litt skuffet over at så mange her inne gjør det sånn. Og fremstiller det som at man omtrent ikke har noe valg fordi hvitt arbeid er så dyrt. Håper endelig dere vet hva slags forhold de utenlandske vaskehjelpene er her under.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 21:39   #39
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Men dette er en gammel tråd så tror dere ikke at det er litt annerledes nå?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 21:43   #40
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster det å ha vaskehjelp?

Jeg ønsker meg vasking annenhver fredag og om jeg får en jobb der jeg går opp i lønn så er det det første som står på ønskelisten tror jeg. Hvitt så klart. Som ansatt i NAV og folkevalgt (ekstremt langt ned på lista men læll) så hadde noe annet tatt seg ut. I tillegg til at jeg synes det ekstremt ugreit da.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no