Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vask på vaskerom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-21, 08:46   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vask på vaskerom

Vi skal etterhvert pusse opp vaskerommet.
Da vi flytta inn i huset så fjerna vi utslagsvasken på vaskerommet for å ha plass til vaskemaskin og tørketrommel - og når vi etterhvert skal pusse opp igjen, så lurer jeg på om vi egentlig trenger vasken der inne eller ikke.

Dere som har vaskerom - hva bruker dere vasken til og hadde dere klart dere uten?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 08:51   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Hmm, oppbevaring av rot. Den brukes altså ikke. Hvilket fungerer siden vi har bad vegg i vegg med vaskerommet, så derved tømmer vi beholderen fra tørketrommelen der. Det hadde vært greit å ha den vasken ryddet, sånnsett

Den var veldig grei å ha når vi malte et rom da, sånn for å ha et sted å vaske pensler som jeg ikke var redd for vasken. Men det er ikke slikt vi gjør hvert år.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 08:57   #3
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Vi har også et bad rett ved vaskerommet, og beholderen fra tørketrommelen trenger vi ikke å tømme, den går rett ned i sluket.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 08:57   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Hvis jeg hadde et vaskerom så ville jeg definitivt hatt en vask der også. Det er knotete å holde på i servanten på badet, eller stå og spyle sko og støvler i dusjen. Liker ikke å dra "skitne ting" inn på kjøkkenet for å bruke vasken der.

Savner vaskerom og utslagsvask innimellom. Det finnes små utslagsvasker også, hvis man ikke har plass til et "badekar" på veggen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 09:04   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Bruker den til å vaske pensler med, altså sjeldent.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 09:12   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Jeg bruker den til å fylle vaskebøtta, og til å vaske vaskebøtten etter bruk. ( kan også gjøres i badekar eller kjøkkenvask.) Skylle av skittent skotøy. Vaske pensler etter maleoppdrag. Tømme vannbeholder fra tørketrommel.

Siden vi nå har fått oss utevask rett ved inngangsdøren vår, har denne overtatt det meste i 3/4 av året.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 09:23   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Vi har vann fra vaskemaskinen i vasken, for å kunne plukke bort mye lo sånn at vi kanskje kan unngå at rørene tetter seg så fort.
Vasker/skyller sko der, hiver ut vaskevann, skyller mopp.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 09:24   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Da vi hadde ordentlig vaskerom, hadde vi en romslig (bred) vask som ble brukt til grovrengjøring. Ikke sånn diger «badekar»-utslagsvask, mer som de største kjøkkenvaskene, nedfelt i bordplaten. Hadde svingbar kran, men dusjkran hadde vært bedre. Støvler, vaske hunden, maleutstyr osv. og tømme vaskebøtter, f.eks. Den var ikke ofte i bruk, men kjærkommen når vi trengte den. Har man ikke de rengjøringsbehovene, stiller det seg sikkert annerledes. Nå må vi bruke kjøkkenvasken eller dusjen, jeg savner vaskerommet vi hadde før.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 09:26   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Jeg har vaskerom i kjelleren og må gå opp trappen for å bruke vask, så jeg skulle gjerne hatt vask i kjelleren. Jeg ville brukt den til grovrengjøring, til vann til å vaske der nede og til vann til å fylle på dampstrykejern, eller til å væte kjøkkenhåndklær når jeg presser strikketøy.

Men jeg lever jo greit uten.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 09:32   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Dere som har vaskerom - hva bruker dere vasken til og hadde dere klart dere uten?

Vasker gummistøvler, tursko, potter og hageredskap. Ville ikke vært uten.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 09:32   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Den brukes så og si aldri. Har blitt brukt til å oppbevare rot og sånt. Men jeg er glad for at jeg har den. Ville ikke IKKE hatt den heller. Da hadde jeg sikkert savnet den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 09:34   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Jeg ble inspirert til å rydde ut av vår så vi får ta den i bruk, for ja, en del vi tar i dusjen eller vasken på badet kunne vært tatt der. Et prosjekt for våren!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 10:07   #13
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Vi hadde en slik vask i kjelleren før vi pusset opp badet. Det ble brukt sjeldent, og jeg har ikke savnet den siden. Vi har badekar oppe, og bruker den gjerne til vask av store gjenstander.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 14:24   #14
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Jeg savner ikke den bruken som noen av dere bruker den til, så da tror jeg jammen det blir prioritert benkeplass eller høyskap istedetfor.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 15:40   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Vi fjernet vår da vi trengte plassen til ekstra dusj da vi rev og pusset opp badet i huset. Har aldri savnet vasken, dusjen brukes til tømming av tørketrommelvann og kan alltids sette inn en balje om det trengs for bløtlegging.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 16:14   #16
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Vi har stor utslagsvask på vaskerommet men den brukes aldri.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 16:20   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask på vaskerom

Vi har bare den vasken i den etasjen. Uten vask måtte jeg gått opp en etasje for vann på vaskeromet. Jeg skylle stort sett hendene når jeg har satt på en vaskemaskin , får ofte pulver på hendene.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no