Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-21, 13:44   #1
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Vi har behov for å finne noen løsninger i huset vårt, og trenger litt hjelp. Det absolutt viktigste er å finne en annerledes og smart kjøkkenløsning på relativt liten plass, men også generelt hvordan vi kan utnytte/forbedre en i utgangspunktet ganske dårlig planløsning med små rom (både stue og soverom). Litt usikker på om det er behov for å fjerne vegger, eller om det holder å se mulighetene i det som allerede er her, men vi håper egentlig veldig på det siste. Vi ønsker også litt tips og hjelp til fargevalg og sånt.

Vil det være tilstrekkelig å få hjelp av en interiørdesigner til dette, eller trenger vi en arkitekt? Prisforskjellen er vel ganske stor, og vi vil gjerne bruke minst mulig penger på dette, samtidig som vi trenger noen som faktisk kan forbedre løsningene ganske kraftig.

Hvis noen har tips til navn på folk som dere av erfaring vet er gode på dette (Oslo/Romerike) tar jeg veldig gjerne imot det!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 14:55   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Jeg ville snakket med en arkitekt. Jeg har møtt på noen som er så flinke til å se muligheter at det er nesten som trolldom. Dessverre kjenner jeg ingen i ditt område.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 15:18   #3
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ville snakket med en arkitekt. Jeg har møtt på noen som er så flinke til å se muligheter at det er nesten som trolldom. Dessverre kjenner jeg ingen i ditt område.

Bra, vi trenger litt magi her. Men er dette noe man lærer seg gjennom utdanningen, slik at de fleste interiørarkitekter vil kunne se sånt (slik at det virkelig blir noe annet enn å tenke det ut selv), eller er det god grunn til å lete etter andres erfaringer? Jeg heller litt mot det siste, nemlig, men mye mulig jeg tar feil.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 15:24   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Interiørarkitekter har jeg ingen erfaring med, jeg mente helt vanlig arkitekt.

Det er lurt å finne noen som andre har gode erfaringer med, alle er absolutt ikke like flinke.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 15:27   #5
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Hm, ok, jeg så for meg at en arkitekt ville bygget om hele huset, men hvis det er naturlig å be om hjelp til å bare se smarte løsninger slik det allerede er også så må vi vurdere det.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 15:30   #6
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Bra, vi trenger litt magi her. Men er dette noe man lærer seg gjennom utdanningen, slik at de fleste interiørarkitekter vil kunne se sånt (slik at det virkelig blir noe annet enn å tenke det ut selv), eller er det god grunn til å lete etter andres erfaringer? Jeg heller litt mot det siste, nemlig, men mye mulig jeg tar feil.

Let etter andre erfaring, finn noen som har gode referanser.
Vi hadde akkurat samme problem som dere og leide inn interiørarkitekt. For å si det slik så var løsningen vi fikk presentert helt håpløse. Bla under 60 cm mellom kjøkkenbenkene eller så skal benk at det ikke var plass i dybden til oppvaskmaskin eller vanlig komfyr. Forslag å ikke ha spisebord men kun en liten kjøkkenøy i hele huset og så mye rart. Angrer maks på at jeg betalte den fakturaen.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 15:37   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.372
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Vi har vært i kontakt med en veldig flink interiørarkitekt og som ser mer på bruken av rommene. Hun kom med mange gode tips og innspill i prosessen. Nå ble det ikke noe av ettersom vi flyttet til utlandet. En flink interiørarkitekt kan gjøre jobben dere ønsker.

Vi har også vært i kontakt med arkitekter og har hatt stor nytte og glede der, men det har vært i forbindelse med større ting som krevde byggelov osv.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 16:03   #8
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.453
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Jeg brukte en interiørarkitekt for å få tegnet om en etasje i huset og spurte henne også til råds om et par andre småting som jeg mener ikke er optimalt med løsning av gang/stue. Betalte 10 000 for et møte (da hadde jeg sendt over tegninger av huset) sendte henne bilder av de ulike rommene i to etasjer og fikk tilbake tegninger av huset hvor den ene etasjen var bygget ut, det var vinterhage på takterrasse over utbygd etasje og hun hadde kommet med gode løsninger til de småtingene jeg spurte om. Synes ikke det var så verst pris, hun har nok brukt noen timer på det.

Hun har også hjulpet tre andre familier som jeg kjenner med store og små ting og alle har vært veldig fornøyde.

Sigrid Aarønæs

PGA corona så var hun aldri fysisk tilstede, så jeg tenker at det ikke spiller noen rolle hvor du bor, hun kan hjelpe deg allikevel.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 16:22   #9
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Mine foreldre fikk mye bedre benkeplass på sitt knøttekjøkken da de flyttet vasken til hjørnet. Bare et tips du kan ta med deg videre.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 20:57   #10
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Takk, takk! Spørs om vi bør finne frem til en interiørarkitekt med gode referanser. Takk for konkret tips, sindrome!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 18:20   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Ikea har ganske rimelige nettmøter med interiørdesignere. Men om man skal bygge om og denslags er de kanskje ikke rett adresse.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-21, 20:48   #12
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Nei, men kanskje de kan hjelpe med kjøkkenet? Så den andre tråden også. Takk!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-21, 22:40   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.218
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Jeg syns Linda Steen virker å være veldig dyktig. Du kan se henne i superoppusserne for inspirasjon.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-21, 21:45   #14
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg syns Linda Steen virker å være veldig dyktig. Du kan se henne i superoppusserne for inspirasjon.

Jeg får ikke sett Superoppusserne ser det ut til, men så på nettsidene til firmaet hennes og bildene av tidligere prosjekter så veldig fine ut! Tusen takk for tipset!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 01:46   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Studio Inspira kan jeg anbefale. Hun som driver det er utrolig dyktig. Har tenkt å bruke henne selv når vi skal male om og gjøre diverse her. På FB siden ligger det en del bilder av diverse prosjekter hun har gjort

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 20:50   #16
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruk av interiørdesigner/interiørarkitekt

Tusen takk, det skal jeg sjekke! Så utrolig fint med anbefalinger.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no