Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

En lys grønn farge til kun en vegg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-21, 18:59   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

En lys grønn farge til kun en vegg?

Eldstemann flytter plutselig tv og surround-anlegg ut av loftstua (som nå er mitt hjemmekontor), og igjen står det en helt tom vegg. Den har jeg sittet og sett på i dag, og har lyst til å male. Loftstua er det eneste rommet i de to øverste etasjene som ikke ble malt/tapetsert i 2018 da vi kjøpte huset, og resten av rommet er lyst tapetsert og trehvitt tak/golv. Jeg skal ikke male taket, selv om jeg er fristet, for å male panel i skråtak er virkelig grusomt slitsomt.

Men denne veggen har jeg lyst til å male. Og jeg vil ha den grønn, gjerne en litt lys grønn. Dette har jeg funnet på samme dag som kommunens butikker stengte ned, så maling må kjøpes ved henting utenfor butikken, og uten å få sett fargekart annet enn på nett. Men med bare en vegg, er det ingen krise. Dessuten regner jeg med at Fp har den perfekte fargen til meg? Eller?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 19:10   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Jeg anbefaler som vanlig den vi har i stua, Jotun Laurbær. Den er verken veldig blålig eller veldig gulaktig, bare en fin, rolig, dus grønnfarge, som er behagelig å hvile øynene på, og som står veldig fint til trehvitt. Så for meg er dette den perfekte fargen, men det er mange fine grønnfarger der ute ...

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-03-21 kl 19:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 19:20   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Empire (1212 G77Y) fra Jotun. Behagelig dus farge.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 19:31   #4
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg anbefaler som vanlig den vi har i stua, Jotun Laurbær. Den er verken veldig blålig eller veldig gulaktig, bare en fin, rolig, dus grønnfarge, som er behagelig å hvile øynene på, og som står veldig fint til trehvitt. Så for meg er dette den perfekte fargen, men det er mange fine grønnfarger der ute ...

Den ser veldig fin ut! Jeg er litt usikker på hva den lyse fargen som er på veggene i dag, og som jeg tenker å beholde på de andre veggene, er. Men det er nok noe i nærheten av bomull. Er laurbær en farge som går greit til det? Antakelig, siden den går til trehvit.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 19:34   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Enig ned My, som alltid i slike diskusjoner. Det er en behagelig grønnfarge som løfter rommet uten å være påtrengende. (Høres jeg ut som en megler nå? ).

Jeg har hatt den i ulike rom i ulike hjem i flere år allerede.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 19:35   #6
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Empire (1212 G77Y) fra Jotun. Behagelig dus farge.

Denne finner jeg ikke. Koden får jeg ikke søkt opp, og navnet kommer opp med en gråfarge. https://www.jotun.com/no/no/decorati...mpire-interior

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 19:40   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Jeg er glad i limegrønt, denne fra Jotun for eksempel.
https://www.jotun.com/no/no/decorati...Limegr%C3%B8nn

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 19:44   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Den ser veldig fin ut! Jeg er litt usikker på hva den lyse fargen som er på veggene i dag, og som jeg tenker å beholde på de andre veggene, er. Men det er nok noe i nærheten av bomull. Er laurbær en farge som går greit til det? Antakelig, siden den går til trehvit.

Jeg har ikke erfaring med fargen bomull, vi har den inntil en vegg med fargen Kokos, som er lys, men en anelse gråbeige, med detaljer i "klassisk hvit", som jeg ikke greier å se er veldig forskjellig fra bomull.

Jeg er jo nettopp ferdig med å male for en stund, og har et ferskt fargekart fra Jotun liggende, "Våre vakreste farger", og et inspirasjonshefte som sikkert nok viser årets trendfarger, med mange nydelige nyanser og kombinasjoner. Jeg trenger ikke disse lenger, og har dessuten åpne butikker. Hvis du prikker meg adressa di kan jeg hive det i en konvolutt og sende det til deg?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 20:05   #9
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Denne finner jeg ikke. Koden får jeg ikke søkt opp, og navnet kommer opp med en gråfarge. https://www.jotun.com/no/no/decorati...mpire-interior

Den er noen år så sikkert derfor. Fikk opp et bilde på en dansk side.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 20:35   #10
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har ikke erfaring med fargen bomull, vi har den inntil en vegg med fargen Kokos, som er lys, men en anelse gråbeige, med detaljer i "klassisk hvit", som jeg ikke greier å se er veldig forskjellig fra bomull.

Jeg er jo nettopp ferdig med å male for en stund, og har et ferskt fargekart fra Jotun liggende, "Våre vakreste farger", og et inspirasjonshefte som sikkert nok viser årets trendfarger, med mange nydelige nyanser og kombinasjoner. Jeg trenger ikke disse lenger, og har dessuten åpne butikker. Hvis du prikker meg adressa di kan jeg hive det i en konvolutt og sende det til deg?

Du er nå grei! Prikk sendt

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 20:36   #11
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Den er noen år så sikkert derfor. Fikk opp et bilde på en dansk side.

Litt gulere enn grønn. Rolig og fin, den også.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 21:07   #12
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg anbefaler som vanlig den vi har i stua, Jotun Laurbær. Den er verken veldig blålig eller veldig gulaktig, bare en fin, rolig, dus grønnfarge, som er behagelig å hvile øynene på, og som står veldig fint til trehvitt. Så for meg er dette den perfekte fargen, men det er mange fine grønnfarger der ute ...

+1 på Laurbær, finere farge finnes ikke. Jeg har malt hele stua i denne fargen. Jeg har bomull på listene, så den fargen går fint til. :-)

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17

Sist redigert av GeekyGirrrl : 09-03-21 kl 21:09. Årsak: La til noe.
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 21:10   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Litt gulere enn grønn. Rolig og fin, den også.

Ikke hint av gult på veggene vi hadde den på.
Kan se om jeg finner bilde.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 21:20   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Også enig i laurbær. Jeg har den i gangen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 21:53   #15
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Empire 8108 ser ut til å være den jeg refererer til.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 22:04   #16
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Jeg har Green Harmony i gangen og synes det er rolig og behagelig.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-21, 22:53   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Du er nå grei! Prikk sendt

Fargekart på vei!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-21, 07:02   #18
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Fargekart på vei!

:-) Går det an å svare på en prikk? Jeg finner ikke ut hvordan, i så fall.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-21, 07:05   #19
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Enig i Laurbær. Vi har den inntil en tapet som har farge mot noe gult (i tillegg til mange andre farger) og kan ikke skjønne annet enn at den passer til bomull.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-21, 08:10   #20
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En lys grønn farge til kun en vegg?

Laurbær er pen! Har den sammen med Egghvit, som vel er ganske lik Bomull og kan bekrefte at det fungerer ypperlig.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no